פיצויים אובדן כושר עבודה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

פיצויים אובדן כושר עבודהבימינו, נראה כי העתיד תומן בחובו המון הפתעות, ישנן הפתעות טובות, אך כמובן שלא ניתן להתחמק מהפתעות רעות, אשר, הן בלתי צפויות ויכולות לתלתל את עולמכם בין רגע. בין אם זה באטרקציות ספורטיביות מסוימות כמו אופנועי שטח, נסיעה על טרקטורונים, או אפילו במשחק כדורגל אתם יכולים להיפצע ולמצוא את עצמכם עם נזק לכל החיים, אשר, הוא אינו ניתן לשינוי, וכמו כן, עלול להשפיע על כל חייכם. כמו כן, אתם יכולים לשמור על גופכם בכל דרך אפשרית, לאכול בריא, לבצע פעולות ספורטיביות ובנוסף, להימנע מפעילויות מסוכנות, כאשר, ביום אחד בהיר, חצייה בטיימינג לא נכון של הכביש יכולה לשנות חייכם. בעקבות תאונות מצערות אלו, אנשים מוצאים את עצמם בסיטואציה כלכלית מסובכת, בה הם היו רגילים לעבוד, להתפרנס בכבוד ולפרנס את הקרובים והאהובים עליהם, וכעת, בעקבות אותה תאונה מצערת, הם לא יכולים לעשות זאת כפי שנהגו לעשות. 

במקרים כאלו בדיוק, נכנס לתקוף פיצויים אובדן כושר עבודה. פיצוי זה מאפשר לנפגע לקבל תשלום חודשי, במקום המשכורת אותה נהג לקבל, ובמקרה של מחלה או תאונה מצערת אותו פיצוי מבטיח לו מקור הכנסה, אשר, יסייע לנפגע לשמור על רמת חייו אליה כבר התרגל ולמענה עבד קשה, וכמו כן, במידת הצורך, לדאוג לקרוביו ולאהוביו, כל זאת מתוך הבנה שאינם יודעים לצפות מתי ומאיזה סיבה הם יאבדו את היכולת להשתכר, ועל כן, מתוך דאגה והגנה לבני משפחתם, רכשו ביטוח אובדן כושר עבודה בדיוק למקרה הזה. אם גם לכם חשוב לשמור על הנחת הכלכלית שלכם במקרה של מחלה או תאונה מצערת, נדמה שהכתבה הזאת נכתבה בדיוק עבורכם. 

מה ניתן לקבל במסגרת פיצויים אובדן כושר עבודה?

הפיצויים הינם פיצויים אשר מוענקים מהמדינה לאותו אדם שנפגע בעבודתו, או לחילופין, חלה במחלה שמונעת ממנו לעבוד ולהשתכר כפי שנהג לעשות לפני אותה תאונה מצערת. כאשר רוצים לקבל פיצויים אובדן כושר עבודה, על הנפגע לפנות לביטוח לאומי, כאשר, הנפגע מתייצב אל מול ועדה רפואית שיושבת במוסד לביטוח לאומי, שם ידונו על מצבו הרפואי, ויחליטו האם התאונה שחווה לא מאפשרת לו לעבוד באופן רציף ותקין. כאשר מדובר על פיצויים אובדן כושר עבודה, חשוב לזכור כי הפיצויים שהנפגע יכול לקבל יהיו בהתאם למשכורתו שקיבל לפני הפגיעה שחווה, כאשר, הנפגע יכול לקבל עד כ75 אחוזים ממשכורתו הרציפה שנהג להרוויח מעבודתו. במידה והנפגע אינו יכול לעבוד כלל, הוא יקבל סטטוס של עובד שאינו כשיר לעבודה בצורה מוחלטת שאינה משתמעת לשתי פנים, ועל כן, יקבל 75 אחוז פיצויים במסגרת פיצויים אובדן כושר עבודה. 

 

איך מתבצע חישוב הפיצויים? 

בין אם קרתה לכם תאונה במקום העבודה, או בין עם נפצעתם בשעות הפנאי שלכם בעקבות בילוי ספורטיבי כזה או אחר, מגיע לכם פיצויים מטעם ביטוח לאומי על זמן העבודה שאתם מפסידים בעקבות התאונה שחוויתם. אותם פיצויים מגיעים בעקבות אחוזי נכות, שעליהן, החליטה הועדה הרפואית שיושבת במוסד לביטוח לאומי. אותה ועדה, תבחן את מצבכם הרפואי, ותיתן לכם אחוזי נכות, למשך שנה אחת, לאחר שנה התיק שלכם יפתח, הועדה הרפואית תדון שוב על מצבכם, ותחליט האם מצבכם היטיב או החמיר, ובהתאם לכך תקבע את אחוזי הנכות החדשים שלכם. אחוזי הנכות, ישפיעו באופן גורף על הפיצויים אותם תקבלו והחישוב יתבצע בצורה יחסית לאחוזי הנכות שלכם (חישוב לינארלי). זאת אומרת, במידה וקיבלתם 25 אחוזי נכות, משמע, שתקבלו 25 אחוזים מהמשכורת שקיבלתם מלפני התאונה. באופן זה, המוסד לביטוח לאומי מבטיח שתמשיכו לכלכל את עצמכם כפי שנהגתם לעשות, ואף, יעזור לכם להמשיך ולנהל את רמת חייכם שהתרגלתם אליה, וכמובן, לדאוג לקרוביכם ולאהוביכם אותם אתם מכלכלים גם כן. 

 

כמה זמן לוקח להשיג את הפיצוי החשוב הזה? 

תקופת ההמתנה העומדת כיום לקבלת פיצויים אובדן כושר עבודה היא בין חודש לשלושה חודשים. ישנן מגוון הרחבות בתשלום, שיש לשלם בעת עשיית הביטוח החשוב הזה, כאשר, אותן הרחבות יפצו אתכם על חודשי ההמתנה בהן חיכיתם לפיצויים שמגיעים לכם. 

פיצויים אובדן כושר עבודה דברים שחשוב לדעת

ראשית כל חשוב לעשות אבחנה בין פיצויים אובדן כושר עבודה של שכירים לבין אובדן כושר עבודה לעצמאיים. מדוע? משום שמה שמשפיע על פיצויים אובדן כושר עבודה הוא בעצם חלק מרכיב הפנסיה שלנו. אצל שכירים, מי שמפריש את הסכום לפנסיה, חודש בחודשו, אותו סכום שאמור לשרת אותנו שנגיע לגיל פרישה אלו גם המעסיק וגם המועסק. כלומר שני הגורמים מפרישים סכום מסוים. המעסיק מפריש יותר מהמועסק. לכן, במצב שחס וחלילה אנחנו מאבדים את היכולת שלנו לעבוד, בין אם זה כתוצאה ממחלה קשה שתפסה אותנו, בין אם זה בשל תאונת דרכים או תאונת עבודה שאנחנו מעורבים בה או מכל סיבה אחרת, אנחנו פחות או יותר מכוסים, משום שרכיב הפיצויים הוא מאוד גבוה. לעומת זאת, אם אנחנו עצמאיים, המצב שונה לגמרי וזה תלוי מאוד כמה כסף אנחנו מפרישים בכל חודש לפנסיה שלנו. אם אנחנו לא מפרישים מספיק כסף בכל חודש, בשל העובדה שההכנסה שלנו איננה גבוהה, במידה ונאבד את היכולת שלנו לעבוד, לא נקבל מספיק כסף. לכן יש שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא להגדיל את הסכום שאותו אתם מפרישים כל חודש לקרן הפנסיה שלכם ואז במצב שבו אתם נקלעים לצורך בפיצויים, תקבלו יותר כסף. אופציה שניה היא לדאוג שיש לכם ביטוח מחלות קשות ואז במקרה של מחלה קשה, תקבלו פיצויים

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!