זכויות רפואיות אי ספיקת דם

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

זכויות רפואיות אי ספיקת דםמערכת הדם וכלי הדם בגוף דואגים לספק זרימת דם סדירה לגוף. כאשר מערכת הדם מתפקדת בצורה תקינה, מערכות הגוף ואיברי הגוף מקבלים חמצן והזנה ומפרישים פסולת. אי ספיקת דם הוא מצב בו הלב לא מצליחה לשאוב כמות מספקת של דם ולהזרים אותו לאיברי הגוף השונים. על זכויות רפואיות אי ספיקת דם נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי אי ספיקת דם?

על מנת להבין מהן זכויות רפואיות אי ספיקת דם חשוב להבין מהי בכלל אי ספיקת דם ולמה היא גורמת. אי ספיקת דם, היא מצב רפואי בו הלב לא מצליח לספק דם במידה מספקת לאיברי הגוף. אי ספיקת דם היא מצב רפואי לא פשוט והוא עלול לסכן חיים. ככל שנטפל במצב זה מוקדם יותר כך הסיכוי לחזוק לתפקוד תקין עולה. הגורמים לאי ספיקת דם הם שונים ויכולים להיות חוסר יכולת של שריר הלב להתכווץ כראוי, הפרעה למסתמי הלב, הפרעה בתהליך ההרפיה של הלב והפרעה בפעילות החשמלית של הלב ועוד. מדובר במצב רפואי שיכול להיות בדרגות חומרה שונות, כאשר לעתים מדובר במצב זמני ולעתים במצב כרוני. במידה שמדובר במצב זמני, התסמינים יופיעו באופן פתאומי ויתפוגגו לאחר זמן מה. במידה שמדובר במצב כרוני, התסמינים ילכו ויחמירו בהדרגה. אנשים הסובלים מאי ספיקת דם עלולים לסבול מפגיעה משמעותית באורח החיים שלהם ומפגיעה בניהול שגרת חיים תקינה. 

מה כוללות זכויות רפואיות אי ספיקת דם?

מדינת ישראל היא מדינת רווחה ונחקקו בה חוקים ותקנות שמיועדים לסייע כלכלית לאנשים שסובלים ממצבים רפואיים שונים וכושר ההשתכרות שלהם נפגע. זכויות רפואיות אי ספיקת דם, כוללות הטבות שונות שמיועדות להקל על החולה ועל המשפחה שלו זמן הטיפולים. ההטבות ישתנו בהתאם למצב הרפואי של המטופל. לעתים המטופל יהיה זכאי לקבל קצבה נכות כללית, כאשר גובה הקצבה ישתנה בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לחולה.

 

זכות בסיסית

כל בן אדם שסובל מבעיה רפואית בארץ, זכאי לזכות בסיסית לקבלת סיוע מרופא משפחה ומכלל גופי הרפואה הציבוריים. כך גם בנוגע לזכויות רפואיות אי ספיקת דם. במסגרת זכות זו, המטופל יהיה זכאי לאבחון מלא של המצב הרפואי שלו, התוויית תוכנית טיפול מתאימה. ישנם מקרים בהם המטופל יהיה זכאי גם לשיקום הכולל פיזיותרפיה וכל טיפול שמיועד להחלמת החולה וחזרה שלו לתפקוד תקין. לעתים יהיה צורך גם בהשתלה, כמובן במקרה הצורך. 

הזכות הבסיסי ניתנת למימוש על ידי גופים ציבוריים שונים בהם המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, קופות החולים ועוד. כל חולה במדינה זכאי לקבלת טיפולים רפואיים, בהתאם למצבו הרפואי. החולה צריך לקבל מענה רפואי מתאים. 

 

קצבת נכות

במסגרת זכויות רפואיות אי ספיקת דם, נכללת האפשרות לקבל קצבת נכות כללית. כל חולה לב שההכנסות שלו נפגעו ושאורח החיים שלו נפגע, בצורה כזאת או אחרת, יהיה זכאי להקלות שונות מטעם המדינה כאשר בהן נכללת האפשרות לקבל קצבת נכות כללית. קצבת הנכות מיועדת להקלה על חולים במצבים שונים, בהתאם לרמת התפקוד שלהם. גובה הקצבה ייקבע בהתאם לגורמים שונים כמו מצבו של החולה, אחוזי הנכות שייקבעו לו, גובה אובדן ההכנסות, מצב משפחתי, גיל ועוד. הקצבה משולמת על בסיס חודשי, בדומה למשכורת. ניתן לקבל קצבת נכות חלקית, מלאה, זמנית או לצמיתות. במקרים רבים קצבת הנכות תהיה זמנית למשך זמן ההחלמה ויהיה צורך בחידוש שלה לאחר 12 חודשים.

 

איך ניתן לקבל קצבת נכות?

על מנת לממש זכויות רפואיות אי ספיקת דם וקבל קצבת נכות, החולה צריך להגיש תביעה לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה, החולה ייאלץ לעבור וועדה רפואית בה יבחנו את המצב הרפואי שלו. וועדות אלה מורכבות מאנשי מקצוע שונים אשר המטרה שלהם היא להפחית את הקצבה שתקבלו, אם בכלל. פעמים רבות חולים לא מצליחים להוכיח את מצבם הרפואי ולא מקבלים את הזכויות המגיעות להם. במסגרת הוועדה הרפואית ידונו במצבו של החולה, האם הוא יקבל קצבה ומה אחוזי הנכות המגיעים לו. 

זכויות נוספות

זכויות רפואיות אי ספיקת דם כוללות גם את שני המקרים הבאים-

  • נפגעי עבודה- במידה שהמחלה נגרמה בעקבות העבודה החולה יהיה זכאי לקבלת פיצויים מהעבודה. לשם כך יש להוכיח כי המחלה אכן נגרמה בעקבות העבודה בגלל מאמץ פיזי חריג, סטרס חריג וכדומה. מלבד קבלת פיצויים, חולה שנפגע במהלך העבודה יהיה זכאי לקבלת קצבה בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו. 
  • חולים סיעודיים- במקרים בהם החולה מגיע למצב בו הוא לא כשיר לדאוג לעצמו, בעקבות המחלה, הוא יהיה זכאי לקבלת קצבה לשירותים מיוחדים ולשירותי סיעוד. קצבת שירותי סיעוד ניתנת על ידי משרד הבריאות, ביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות. על מנת לקבל קצבת שירותי סיעוד יש להעריך את מגבלותיו של החולה, הסביבה, גיל ועוד. 

 

מימוש זכויות רפואיות אי ספיקת דם

כפי שציינו, על מנת להצליח לממש זכויות רפואיות אי ספיקת דם יש לעבור ועדה רפואית ולהוכיח את מצבו הרפואי של החולה. הוועדות הרפואיות הללו לא פשוטות כלל. אנשים רבים לא מצליחים להוכיח את חומרת המצב שלהם ולא מצליחים לממש את הזכויות המגיעות להם. כל הגופים שצריכים לשלם בשביל שנוכל לממש את הזכויות הרפואיות שלנו, כמו ביטוח לאומי, כוללים מחלקות שונות לרבות מחלקה משפטית, מחלקת תביעות, רופאים וחוקרים שהמטרה שלהם היא להתנער מהתשלום במידה שהם לא בטוחים בחומרת מצבכם. אנשים רבים, גם אם המצב שלהם חמור, נתקלים בבירוקרטיות רבות ולא מצליחים לממש את הזכויות שלהם. לכן, על מנת להגדיל את הסיכוי למימוש זכויות רפואיות אי ספיקת דם ולהימנע מקיפוח של הזכויות שלכם, מומלץ לקבל ליווי מקצועי על ידי עורך דין זכויות רפואיות. עורך הדין יעזור לכם להבין מה מגיע לכם וכיצד לממש את הזכויות שלכם בצורה הטובה ביותר. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!