תאונת עבודה לעובד חדש

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

תאונת עבודה לעובד חדשלא נדיר שתאונות עבודה מתרחשות כאשר עובד חדש מגיע לחברה, מכיוון שאותם עובדים חדשים עדיין לא מכירים את המערכת, המסגרת המקצועית, אולי אפילו את כללי הבטיחות במקום העבודה. אם ככה, מה חשוב לדעת על תאונת עבודה לעובד חדש? המשיכו לקרוא את המדריך המלא. 

גם אם מדובר בעובד חדש אשר נפצע או נפגע בדרך כלשהיא במהלך עבודתו, הוא עשוי להיות מוגדר בתור פגוע תאונת עבודה. בתוך כך, עובדים חדשים אלו עשויים להיות זכאיים לדמי פגיעה המתקבלים מאת ביטוח לאומי. זאת, בהנחה שהעובד החדש עומד בקריטריונים שנדבר עליהם בשורות הבאות.

מה חשוב לדעת על תאונת עבודה? 

יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון כשמדובר בתאונת עבודה, בין אם מדובר על עובד ותיק או עובד חדש. אירוע מהסוג הזה כולל את ההשלכות הפיזיות והפסיכולוגיות של האירוע, ככה שבימינו תאונות אלו עשויות להיות מוגדרות כתאונות עבודה לא רק במקרים של פגיעה פיזית. גם פגיעות נפשיות יכולות להיכלל תחת ההגדרה של תאונת עבודה. 

באופן כללי, תאונת עבודה היא פציעה או מחלה קשה המתרחשת במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה לבית העובד. לצערנו, תאונות אלו יכולות לגרום אפילו למוות, נכות או פגיעה ביכולת העבודה, מה שבתורו מוביל לאובדן כושר עבודה זמני, מתמשך או קבוע. בתוך כך, תאונות עבודה יכולות להיגרם מרשלנות, חוסר זהירות ופזיזות במקום העובדה, אי ציות לכללי בטיחות ועוד. 

למנוע תאונות עבודה נפוצות ע"י הגברת בטיחות 

תאונות עבודה ניתנות למניעה באמצעות נהלי בטיחות והכשרה מתאימים. כתוצאה מהגברת המודעות לחשיבות הבטיחות במקום העבודה, ניתן למנוע לא מעט מקרים בהם עובדים ותיקים ועובדים חדשים חלילה נפגעים. 

סוגי הפציעות הנפוצים ביותר הם הפרעות שרירים ושלד (MSDs), כגון כאבי גב ותסמונת התעלה הקרפלית, כמו גם מחלות לב וכלי דם, חלילה סרטן, פציעות הקשורות לנפילות, התחשמלות, שריפות, פיצוצים, פצעי ניקוב מחפצים חדים כגון מחטים או סיכות, פציעות כתוצאה משימוש בחומרים כימיים ועוד. 

קבלת דמי פגיעה לעובד חדש – מה חשוב לדעת? 

קיימים מספר קריטריונים שעליהם העובד החדש צריך לענות, כדי שיהיה זכאי לקבל את דמי הפגיעה המגיעים לו בחוק. ראשית, העובד החדש חייב להיות מבוטח לפי החוק וכן לשלם את דמי הביטוח הלאומי. כמו כן, החוק מחייב את העובד החדש להחזיק באישור רפואי אשר מראה על כך שפציעת העובד גרמה לחוסר יכולתו להמשיך לעבוד. 

זו תעודה רפואית שניתן לקבל במרפאות הפרטיות או הציבוריות, אך ישנם גם מקומות עבודה שבהם יש שירותי חירום פנימיים ושירותים רפואיים. אם קיבלתם את התעודה הרפואית ממקום העבודה שלכם (ע"י רופא המועסק במקום), היא תהיה תקפה. 

מידע כללי על קבלת דמי פגיעה לעובד חדש 

כאשר מדובר על תאונת עבודה לעובד חדש, חשוב לדעת כיצד מחושבים אותם דמי פגיעה, כמו גם להכיר את כל מה שכרוך בהגשת כתב תביעה לקבלת דמי פגיעה לעובדים חדשים. ובכן, יש לציין כי בדומה לדמי פגיעה לעובדים עם ותק מקצועי, דמי הפגיעה של עובד חדש משולמים ע"י המוסד לביטוח לאומי. 

דמי הפגיעה, בהנחה שהעובד החדש עונה על הקריטריונים לקבלתם, משולמים עבור 13 השבועות הראשונים ממועד תאונת העבודה. ליתר דיוק, דמי הפגיעה משולמים במשך 13 שבועות החל מהיום שלמוחרת יום התאונה. לאחר אותם 13 שבועות, אם העובד החדש אינו מסוגל לחזור לעבודתו, הוא יוכל לבדוק את האפשרות של הגשת כתב תביעה לקבלת גמול או קצבת נכות (או מענק חד פעמי). 

חישוב שיעור דמי פגיעה לעובדים חדשים 

דמי פגיעה עקב תאונת עבודה לעובד חדש מחושבים לפי נוסחה מאוד פשוטה. בשלב הראשון, מחשבים את ההכנסה הממוצעת של אותו עובד חדש במהלך 3 החודשים שקדמו לאירוע תאונת העבודה. נניח שבמהלך אותם 3 חודשים הכנסתו הממוצעת עמדה על 37,000 ₪. 

לאחר שחישבנו את ההכנסה הממוצעת של העובד החדש במשך 3 החודשים האחרונים, מחשבים 75% מאותה הכנסה ממוצעת, שזה יוצא במקרה שלנו 27,750 ₪. כעת, את הנתון האחרון מחלקים ב-90, שזה במקרה שלנו עומד על 308 ₪ ליום. 

מה במקרים שבהם העובד לא צבר 3 חודשי עבודה?

במקרים בהם העובד החדש לא הספיק לצבור 3 חודשי עבודה, אפשרי לשער את שיעור דמי הפגיעה של העובד לפי החודש הראשון לעבודתו. אם הוא לא הספיק לצבור אפילו חודש בעבודה וכבר נפגע, יהיה ניתן לחשב את שיעור דמי הפגיעה של העובד לפי חוזה העבודה שלו. 

במקרים אלו שבהם מחשבים את דמי הפגיעה לפי חוזה העבודה, העובד החדש חייב לענות על הקריטריון של תשלום דמי ביטוח לאומי גם במקום העבודה הקודם שלו. במילים אחרות, ביטוח לאומי יבדוק בצורה רטרואקטיבית אם העובד החדש שילם בעבודתו הקודמת את דמי הביטוח הלאומי שלו. 

ההשפעות וההשלכות של סיוע עורך הדין על התיק

אין ספק, עורך דין מיומן הוא "מצרך" חיוני עבור אנשים המגישים כתב תביעה בדינים של תאונת עבודה לעובד חדש או ותיק. עורך דין מיומן יסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, ולהבין האם בכלל כדאי לכם להגיש כתב תביעה או לא. במילים הכי פשוטות שיש, ההשפעות של עורך דין מיומן על הגשת כתב התביעה הן בכך, שהוא יסייע לכם בקבלת הזכויות וההטבות המשפטיות שלכם, את דמי הפגיעה המגיעים לכם בחוק. 

חשוב להסתייע בעורך דין העוסק ספציפית בתחום ובדינים של תאונות העבודה, כי הוא מסוגל לספק לכם מידע לגבי זכויות שיש או אין לכם, סיכויי הזכייה וכיצד להמשיך בתיק שלכם מול ביטוח לאומי או מול המעסיק וחברות הביטוח. אל תתפשרו ואל תוותרו על ייעוץ משפטי מקצועי, זה מה שעושה את כל ההבדל בין תיק זוכה לבין תיק מפסיד בבית המשפט.  

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!