שיקום רצפת האגן ללא ניתוח – פיזיותרפיה לחיזוק רצפת האגן

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

אם נדמה את רצפת האגן לרצפה שאנחנו מכירים היטב, הרי שהמבנה כולו ניצב מעליה. המבנה הזה כולל את איברי האגן, לרבות הרחם והשלפוחית, וכן את איברי חלל הבטן. לכן חשוב להעניק לה את מלוא תשומת הלב, לחזק אותה ככל האפשר ולשקם אותה במידת הצורך.

 

הבעיות שחשוב להכיר

לפני שנבין איך ניתן לחזק ולשקם את רצפת האגן, חשוב להבין כי בעיות שונות עלולות להוביל לפגיעה בתפקוד שלה. פגיעה מהסוג הזו ניתן יהיה לזהות באמצעות סימפטומים שונים, לרבות צניחת רחם, דליפת שתן, שלפוחית רגיזה, כאבים כרוניים בזמן המגע המיני או כאבים בעצם הזנב. חשוב גם להדגיש שבעיות ברצפת האגן שכיחות יותר בקרב נשים, ובפרט נשים בהריון או אשר עברו לידה אחת או יותר. הסיבה העיקרית לכך היא שבמהלך ההיריון עוברים על הגוף שינויים משמעותיים, ובין השאר מופעל לחץ רב גם על שרירי רצפת האגן.

עם זאת, גם אם גברים לא מתמודדים עם שינויים פיזיולוגיים דומים, הם עדיין עלולים להעיד על בעיות שונות ברצפת האגן, והתסמינים שלהם אינם שונים. הם חווים כאבים באגן, תכיפות במתן שתן ואפילו בעיות בתפקוד המיני ובבלוטת הערמונית.

מצד שני, ככל שנפעל לחזק את רצפת האגן באמצעות טיפול ממוקד ונכון, נוכל לצמצם את הופעתם של הסימפטומים, ולשפר את איכות החיים.

 

פיזיותרפיה לרצפת האגן

לטיפול הפיזיותרפי יש לא מעט יתרונות, ויכול להיות שהזדקקתם בעבר לטיפולי פיזיותרפיה לברך או להתמודדות עם פציעות ספורט. באופן דומה גם פיזיותרפיה לרצפת האגן מספקת מענה חשוב ומסייעת לחיזוק שרירי רצפת האגן והבטן. כך ניתן למנוע שורה של בעיות פוטנציאליות ואף לשקם את רצפת האגן ללא צורך בהליך פולשני. כאמור, זהו טיפול מצוין שיכול לספק מענה הן לנשים והן לגברים, כמובן בהתאמה אישית מלאה.

 

כך עושים את זה נכון

כדי להבטיח טיפול אופטימלי שמותאם לצרכים הייחודיים של כל מטופלת ומטופל, חשוב להבין בשלב הראשון את הבעיה במדויק. זוהי הדרך הטובה ביותר לקבוע תוכנית טיפול ייחודית שתסייע בחיזוק השרירים ובשיקום רצפת האגן. למעשה, תוכנית הטיפול כוללת לא רק שיקום לאחר שהנזק כבר נעשה. עם הכלים הנכונים ניתן להמשיך ולתרגל בבית, ולמנוע את הופעתם של הסימפטומים השונים. השילוב בין שתי המטרות הללו – שיקום ומניעה – הוא שילוב קריטי, והוא בר השגה. כך תוכלו להיפרד מהכאבים ואי הנוחות, ולחוות עלייה ניכרת באיכות החיים ובתפקוד היומיומי בכלל.

 

Restart Therapy הנו מערך שיקום ביתי המציע טיפולים רב מקצועיים של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ותזונה. כל המטפלים שלנו מוסמכים ובעלי רישיון, מתמחים בשיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום גריאטרי וטיפול בגיל השלישי, בעלי ניסיון של שנים בתחום. יחד אתכם, אנו בונים תוכנית אימון אישית במטרה לשפר יכולות קיימות, ללמוד מיומנויות חדשות ולהגביר את העצמאות שלכם והתפקוד היומיומי במגוון תחומי החיים. הדרך לשיקום מוצלח מותנית בטיפול מקצועי ומותאם באופן אישי. המערך שלנו פועל כיום בפריסה ארצית, ניתן להתקשר אלינו לטלפון מספר: 077-9966400 ולקבל מידע על המטפל המתאים ביותר עבורך, באזור מגורכם. תוכלו לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!