תאונת עבודה למורה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

תאונת עבודה למורהאם אתם מורים שכירים בארץ, זה אומר שאתם מועסקים על ידי אותו גורם אשר מעסיק את כל המורים בישראל, מולו תצטרכו להתנהל במהלך הגשת כתב תביעה של תאונת עבודה למורה. מה חשוב לדעת בנושא? המשיכו לקרוא. 

כאשר אתם בודקים מידע לגבי תאונת עבודה למורה, יש לדעת כי המעסיק שלכם הוא משרד החינוך, שהוא כמובן המעסיק של כל עובדי ההוראה הציבוריים בישראל. לגבי מורים פרטיים אשר מעוניינים לתבוע דמי פגיעה, חלים כללים אחרים (במיוחד אם הם עצמאים ואינם מועסקים על ידי משרד החינוך). הנה המדריך המלא להגשת כתב תביעה מסוג זה.

מידע כללי על תאונות עבודה למורים

אם לרגע יוצאים מהמעגל הקטן של ישראל, תאונת עבודה למורה היא לא אירוע חריג לצערנו. בואו ניקח את הדוגמה של ארה"ב, שם לא נדיר לשמוע בחדשות על אירועים אלימים בבתי הספר. ובישראל, האירועים האלו קיימים לדאבוננו גם כן. בתוך כך, הסוגים הנפוצים ביותר של תאונות עבודה המתרחשות בבתי ספר הם החלקות ונפילות, היתקלות בחפצים וכן אירועי אלימות.

בסופו של דבר, החלקות ונפילות הן הסיבה השכיחה ביותר לפציעות תעסוקתיות בבתי ספר. המקרים האלו מהווים כ-20% מכלל פגיעות העבודה בבתי הספר, כאשר חלק מהפציעות יכולות להיגרם כתוצאה מהחלקות ונפילות אשר כוללות נקעים או מתיחה, שברים, נקעים וחבלות שיכולות לגרום לאובדן כושר עבודה. 

מהי תקנה 22 ומה היא גורסת? 

תקנות המוסד לביטוח לאומי קובעות כי על פי תקנה 22, ניתן למעסיק (קרי: משרד החינוך) היתר חוקי לשלם את דמי הפגיעה למורה אשר נפגע כתוצאה מתאונה הקשורה לענייני עבודתו. כמו כן, משרד החינוך נדרש להגיש את כתב התביעה לביטוח לאומי בשם העובד.

עוד גורסת תקנה 22, כי הגורם המעסיק יידרש לשלם את דמי הפגיעה למורה בגין תאונת עבודה במועד תשלום השכר הקבוע בחוק. כלומר, דמי הפגיעה של המורה ישולמו באותו מועד שבו משולמת המשכורת לכלל העובדים. זאת, כולל אותה תקופה ראשונית אשר נקראת תקופת זכאות ראשונה (אלו הם 12 יום בלבד ממועד התרחשות תאונת העבודה).

מהו סעיף 94(א) לפי חוק ביטוח לאומי ומהו טופס 250?  

בכל מקרה בו תצטרכו עורך דין העוסק בדינים של תאונת עבודה למורה, אתם תצטרכו כנראה להתנהל בתוך לא מעט בירוקרטיה, טפסים, אישורים רפואיים מסמכים שונים ועוד. באחד השלבים הראשונים של התהליך, תצטרכו להכיר את טופס 250, שהוא טופס הפניה לטיפול רפואי לעובדי משרד החינוך. 

כמו כן, לפי חוק הביטוח הלאומי, סעיף 94(א) גורס כי המעסיק, קרי משרד החינוך, לא יהיה רשאי לבצע ניכוי של תקופת הזכאות הראשונה (אותם 12 ימים ממועד תאונת העבודה). לפי סעיף 94(א), לא יהיה ניתן לנכות את אותם 12 ימים מהשכר של המורה, וכמו כן, משרד החינוך לא יהיה רשאי לנכות את התקופה הראשונית מהצטברות ימי המחלה שעומדים לזכות המורה.

מה לעשות אחרי תאונת עבודה למורה?

לאחר תאונת עבודה למורה חשוב לפנות לקופת חולים, אפילו אם לא חווים כאבים במיידי. כאשר אתם מגיעים לקופת החולים, אתם חייבים לזכור לציין בפני הרופא שלכם כי מדובר בתאונה אשר קרתה לכם במסגרת עבודתכם ובמהלך שעות העבודה שלכם. 

לאחר שאתם תדווחו בקופת החולים על האירוע, אתם תקבלו תעודה ראשונית לנפגעים במקום העבודה, כמו גם סיכום מחלה. בשלב זה תצטרכו לוודא כי הרופא תיעד וכתב את כל הפרטים הקשורים לאירוע וכל פרט שתרצו שיועבר לאחר מכן בכתב התביעה שלכם.  

אילו מסמכים לשמור אחרי תאונת עבודה למורים? 

אם חלילה עברתם תאונת עבודה למורים, חשוב לשמור כל מסמך ומסמך שתקבלו במהלך הדרך. זה כולל את כלל האישורים והמסמכים הרפואיים, למשל, מרשמים לתרופות או רכישת ציוד רפואי שאתם חייבים לרכוש. 

כמו כן, חשוב לשמור את כלל ההפניות לבדיקות שקיבלתם, וכן את כל הקבלות בגין ההוצאות השונות. למשל, תשלום עבור חוות דעת מטעמם של רופאים מומחים, קבלות על מוניות שלקחתם בדרככם לבדיקות רפואיות ועוד. 

קראו עוד בנושא: טיפים חשובים לפני שמגישים תביעה לתאונת עבודה

מתי מגישים תביעת תאונת עבודה למורה? 

מתוך חשש להתיישנות המקרה שלכם, חשוב להגיש את כתב התביעה תוך פחות משנה ממועד התאונה. ואם אתם רוצים לזרז, לדייק ולייעל את ההליך המשפטי כמה שניתן, יהיה כדאי להגיש את כתב התביעה כמה שיותר בסמוך למועד התאונה שאירעה לכם. קחו בחשבון, חובת הוכחת האירוע היא עליכם, וייתכן שהיא תצטרך להתבצע באמצעות עדים. 

מכיוון שחובת הוכחת האירוע כוללת לעיתים גם עדויות של עדים, חשוב לתשאל ולתחקר את העדים כמה שיותר בסמוך למקרה. אתם לא רוצים שפרטים יישכחו, שאנשים ימשיכו הלאה עם חייהם ואתם תישארו מאחורה עם נזקים כלכליים וחלילה בריאותיים ללא מענה. ואלו הן הסיבות לכך שחשוב להגיש את כתב התביעה כמה שבהקדם. 

מה אם התאונה אירעה כתוצאה מרשלנות משרד החינוך? 

אם נגרמה לכם תאונת עבודה במהלך שעות הפעילות של בית הספר אבל התאונה נגרמה כתוצאה מרשלנות משרד החינוך, תוכלו להגיש כתב תביעה אזרחי. ברוב המקרים כתב התביעה הזה יהיה מבוסס על דינים של נזיקים ותביעות נזקי גוף או רכוש, כאשר במקרים אלו תצטרכו להגיש תביעה אזרחית עד שבע שנים מיום התאונה. עם זאת, גם במקרים אלו, יהיה עדיף להגיש את כתב התביעה כמה שיותר בסמוך למועד התאונה עצמה. 

 בין אם אתם מורים, או עובדים במקצוע אחר אבל מועסקים על ידי משרד החינוך, קחו בחשבון שטיב ואיכות הסיוע המשפטי שתקבלו ישפיע וישליך בכמה וכמה היבטים על כתב התביעה שלכם. במילים אחרות, הקפידו לקבל סיוע איכותי מאת עורך דין תאונות עבודה למורים. ככל שעורך הדין יכיר טוב יותר תקדימים למקרה שלכם, ככה השירות המשפטי שהוא יעניק יהיה מדויק יותר. 

קראו עוד: תאונת עבודה מי משלם ימי מחלה?

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!