תאונת עבודה לאחר גיל פרישה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

תאונת עבודה לאחר גיל פרישהאם נקלעתם לתאונת עבודה שאירעה לאחר גיל הפרישה, רוב הסיכויים שתצטרכו עורך דין תאונות עבודה המתמחה בסוג האירוע שהייתם מעורבים בו. הנה כל מה שצריך לדעת, רגע לפני שמגישים כתב תביעת תאונת עבודה לאחר גיל פרישה. 

תאונת עבודה לאחר גיל פרישה היא לא אירוע מאוד נדיר, מכיוון שלא מעט אנשים ממשיכים לעסוק במשלח ידם גם לאחר גיל הפרישה. עם זאת, חשוב לקבל את הסיוע של עורך דין תאונות עבודה לאחר פנסיה, מכיוון שמקרים אלו עשויים להיות מורכבים, להצריך חוות דעת ממומחים, הנפקת אישורים שונים, להתנהל בבירוקרטיות מורכבות ועוד. 

מידע כללי – תאונות עבודה בגיל הפנסיה 

תאונת עבודה לאחר גיל פרישה מחייבת את הבדיקה המעמיקה של המוסד לביטוח לאומי, בעוד שמבחינת המבוטח עצמו, חלה עליו חובת הוכחה כי התאונה אירעה במסגרת העבודה, בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה הביתה ללא סטיות מהדרך (למעט חריגים שנדבר עליהם בהמשך).

 מה חשוב לדעת על תאונות מהסוגים האלו? האם כאשר מממשיכים לעבוד לאחר גיל הפרישה (62 לנשים ו-67 לגברים) ומתרחשת תאונה, ניתן לתבוע נכות או דמי פגיעה? ריכזנו את המידע החשוב לפניכם, בואו נתחיל עם כמה מהדברים שתביעה כזאת תצריך ממכם. 

מה לדעת על תביעת תאונת עבודה אחרי גיל פרישה? 

תאונת עבודה לאחר גיל הפרישה נקראת גם "תאונת עבודה אחרי גיל הפנסיה" הרשמי בחוק, ואלו לא אירועים מאוד נדירים. למעשה, תביעת נכות אחרי גיל פרישה היא כתב תביעה שבתי המשפט מתמודדים איתה ברמה היומית כנראה. 

מבחינת מה שכתב התביעה יצריך ממכם, מכיוון שבתי המשפט מוצפים בתביעות מהסוגים האלו, אתם צריכים להיות מסוגלים לספק את כל המידע ברמה המתומצתת והמדויקת ביותר. למשל, מידע הניתן על ידי חוות דעת מרופאים מומחים שמגדירים את הפציעה שלכם עבור המוסד לביטוח לאומי. 

מה צריך לדעת על ביטוח לאומי ותביעת תאונת עבודה? 

כאשר מדובר על תאונת עבודה לאחר גיל פרישה, חשוב להבין מהו המוסד לביטוח לאומי ובמה תפקידו כרוך בכל הנוגע להגשת כתב התביעה שלכם. ובכן, הביטוח הלאומי הוא מוסד ממשלתי שמספק מענה מקיף ככל הניתן עבור אוכלוסיות מוחלשות. תוך ניסיון תמידי לאפשר לאוכלוסיות המוחלשות בישראל להתקיים בכבוד, הביטוח הלאומי מגדיר אוכלוסיות מוחלשות בצורה שונה וכן את הקצבאות והתגמולים להם האוכלוסיות זכאיות. 

כדוגמה, נוכל לציין את קבלת קצבת הזקנה שאזרחים מקבלים לאחר גיל הפרישה. כמו כן, אזרחים זכאים לקבלת קצבת נכות בחלק מהמקרים, אם חלילה הם מוגדרים כנכים על פי הקריטריונים של ביטוח לאומי. מה עוד חשוב לדעת על תאונת עבודה לאחר גיל פרישה? המשיכו לקרוא. 

האם ניתן לקבל קצבאות כפולות מביטוח לאומי? 

מטבע הדברים, אנשים לעיתים לוקים בתחלואות שונות וכפולות, במיוחד לקראת גילאי הזקנה. ישנם לא מעט מקרים וכן תקדימים משפטיים לכך שאדם מסוים עומד בקריטריונים של יותר מהגדרה אחת לקצבה או תגמול מביטוח לאומי. בתוך כך, במקרים מסוימים ייתכן כפל במתן הקצבות. 

יחד עם זאת שאכן ניתן לקבל קצבאות כפולות מביטוח לאומי (כמו למשל קצבת נכות וכן דמי פגיעה, או תביעת נכות וכן דמי פרישה), לעיתים קצבה מסוימת מופסקת על ידי ביטוח לאומי. בין אם מדובר על קריטריונים של גיל או תנאי מסוים, דוגמה טובה לכך תהיה תביעת נכות אחרי גיל הפנסיה הרשמי. ובהיבט הזה, עולה השאלה הברורה: האם יהיה אפשרי לתבוע קצבת נכות אחרי גיל הפנסיה? המשיכו לקרוא. 

תביעת נכות אחרי גיל הפרישה – האם אפשרי? 

המוסד לביטוח לאומי כולל בתוכו לא מעט הגדרות שונות אבל מדויקות, כאשר כל אחת מההגדרות של המוסד נועדה להגדיר מקרים בהם אזרח יכול לתבוע את הקצבה שלו מהמדינה. וכאשר מדברים על מקרים אלו של הגשת כתב תביעה לביטוח לאומי, אחד המקרים הנפוצים ביותר הינו מצב רפואי. 

ניתן להגדיר מצב רפואי בתור מצב נפשי, רגשי או פיזיולוגי, כאשר אותו מקרה עשוי לפגוע משמעותית ביכולתו של האדם להתפרנס ולפרנס את משפחתו. יחד עם זאת, המדינה גם מגדירה גיל פרישה רשמי שבו העובד יוצא לפנסיה ומתחיל לקבל קצבת זקנה מביטוח לאומי. 

ביטול קצבאות כפולות: אילו פקטורים ביטוח לאומי לוקח בחשבון

בעוד שניתן לקבל קצבת נכות מעל גיל 18, בגיל הפרישה כבר לא יהיה ניתן לקבל הן קצבת זקנה וכן קצבת נכות. זאת, משום שהמדינה הגדירה גיל בו העובד כבר אמור לפרוש מעבודתו. מעבר לכך, בגילאים אלו בדרך כלל כבר אין ילדים בבית, מה שאומר שהעובד לא צריך לפרנס משפחה גדולה. 

זהו פקטור שהביטוח הלאומי לוקח בחשבון, מה שמוביל אותו במקרים רבים לבטל את אחת מהקצבאות האלו. בסופו של דבר, גם אם תסתייעו בעורך דין מומחה, כפל קצבאות בדרך כלל לא אפשרי, למעט מקרים חריגים. 

קבלו סיוע: עו"ד תאונות עבודה אחרי גיל פרישה 

בעת מימוש הזכויות שלכם, יהיה חשוב לקבל סיוע מאת עורך דין תאונת עבודה אחרי גיל פרישה מכמה וכמה סיבות. אין ספק כי מערכת המשפט מורכבת ומבלבלת, ככה שעורך דין יכול לעזור לכם לנווט במערכת המשפט ולוודא שזכויותיכם מוגנות. בתוך כך, עורכי דין יכולים גם להעניק סיוע במקרים בהם יש התנגשויות בין גורמים שונים, סתירות בין העובדות ועוד. 

אתם יכולים למצוא עורכי דין על ידי חיפוש באינטרנט או באמצעות הפניות מחברים או בני משפחה שחוו חוויות דומות, אבל בכל מקרה, תמיד יהיה חשוב לשבת לפגישת ייעוץ מקיפה ככל הניתן. אם נותרתם עם שאלות אחרי פגישת הייעוץ עם עורך הדין, יהיה חשוב לקבל מענה נוסף. תוכלו לקבוע פגישה נוספת אצל אותו עו"ד, ואפשר לנסות למצוא אחר אם לא היה לכם קליק עם הראשון.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!