תאונת עבודה ימי מחלה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

תאונת עבודה ימי מחלההאם בעקבות תאונת עבודה בדרך לעבודה, בעבודה עצמה או בדרך מהעבודה מגיעים לכם ימי מחלה? או אולי דמי פגיעה? הנה המדריך המלא עבור כל מי שחלילה עבר תאונת עבודה ומבקש כעת לתבוע את השיפוי המגיע לו לדעתו. מדריך תאונת עבודה ימי מחלה, המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שנבין מהם דמי פגיעה או דמי מחלה בעקבות תאונת עבודה, חשוב להבין מהי תאונת עבודה. תאונת עבודה מוגדרת בדרך כלל בתור אירוע שאירע תוך כדי עבודתו של הנפגע, כלומר במקום העבודה עצמו. אבל יתרה מכך, תאונת עבודה יכולה להתרחש במקרים של נסיעה הביתה מהעבודה או נסיעה לעבודה מהבית. 

מה חשוב לדעת על תאונת עבודה? 

עובדים אשר הוכיחו את היותם נפגעי תאונת עבודה, משמע עובדים אשר הוכרו כך על ידי הביטוח הלאומי. במקרים בהם המוסד לביטוח לאומי הכיר בכם כמי שעברו תאונת עבודה, אתם תהיו זכאים להכנסה קבועה במשך 90 יום. יש לציין כי בכדי שתוכלו להיות זכאים להכנסה של 90 יום, יהיה עליכם להמציא, לספק ולהנפיק את כל האישורים הנדרשים בתהליך, לרבות אישורי מחלה לנפגע בעבודה.

בכל מקרה בו אתם מעוניינים להגיש תביעה ולתבוע את השיפוי המגיע לכם, יהיה חשוב לזכור כי רבות מהתהליך יהיה תלוי במיומנויות של עורך הדין שלכם. כל עוד אתם מעוניינים לתבוע תאונת עבודה, חשוב למצוא עורך דין תאונות עבודה שמכיר היטב את הדינים האלו ואף מכיר את תחום העיסוק שלכם. 

דוגמאות לתאונות עבודה שחשוב להכיר 

ישנן לא מעט תאונת עבודה שיכולות להתרחש במקום העבודה או מחוצה לו, לרבות עובד שנופל בעקבות דריכה על משטח רטוב. מקרה כזה עשוי להוביל לשבירת ידיים או רגליים ולהשבתה כללית בבית, מה שעשוי להיות מאוד מורכב כאשר צריך לייצר הכנסה עבור המשפחה. 

מטבע הדברים, בגלל שמאוד בעייתי לייצר הכנסה עם גפיים שבורים חלילה, יש לדאוג לכך שתקבלו הוכרה על ידי הביטוח הלאומי על כך שעברתם תאונת עבודה. במקרה הצורך, תגישו בקשת קבלת תאונת עבודה ימי מחלה או דמי פגיעה, כבר נדון על כך ונסביר במה מדובר בדיוק.  

באילו מקרים תאונה לא תיחשב תאונת עבודה? 

ישנם מקרים שונים בהם גם אם הייתם בדרככם לעבודה וחלילה אירעה תאונה, התאונה הזאת עשויה שלא להיחשב כתאונת עבודה. למשל, במקרים בהם העובד סטה משמעותית מהדרך לצורך עיסוקים פרטיים שאינם בגדר מסגרת עבודתו. עם זאת, ישנן החרגות מסוימות. 

לגבי ההחרגות, המקרים החריגים הם מקרים בהם העובד אמנם סטה משמעותית מהדרך לעבודה, אבל הצרכים היו צורכי דת, למשל, אם הוא היה בדרכו להתפלל בבית כנסת מרוחק כלשהוא. כמו כן, גם במקרים בהם העובד סטה מדרכו כדי להסיע את הילדים לגן הילדים או ללוות אותם, עשויה להיות החרגה בחוק. ומה לגבי תאונת עבודה ימי מחלה? הנה המידע לפניכם.

מה חשוב לדעת על תאונת עבודה ימי מחלה? 

אם אתם תוהים לגבי תאונת עבודה , חשוב לדעת כי אם הוכרתם על ידי ביטוח לאומי כפגועי תאונת עבודה, תהיו זכאים לתשלום שנקרא דמי פגיעה. חשוב לדעת, התשלום הזה מסופק לעובד המבוטח על פי אישור רפואי בלבד אשר מצביע על כך שהעובד אינו מסוגל לעבוד. 

אם קיבלתם את האישור הנ"ל, חשוב לדעת כי אתם תהיו זכאים לדמי פגיעה במשך תקופה של עד 90 יום בלבד. אם לאחר התקופה של 90 ימים אתם עדיין בביתכם עם חלילה נכות בעקבות תאונת עבודה, יהיה חשוב לבדוק לגבי הגשת תביעה לגמלת נכות ממקום העבודה שלכם.

מה זה אומר בעצם? 

אם על ידי הרופא נקבע לכם מצב של אי-כושר לעבוד למשך תקופה של עד 12 יום, אתם תקבלו ימי מחלה. תאונת עבודה ימי מחלה הוא ביטוי שמשתמשים בו כאשר רוצים להבהיר כי ימי המחלה שהעובד יקבל יופעלו החל מהיום השני והשלישי מתאונת העבודה. 

חשוב מאוד לדעת, תאונת עבודה ימי מחלה ישולמו על ידי המעסיק שלכם, אבל הם ישלמו על חשבון ימי המחלה שהעובד הצליח לצבור עד לאותו זמן של תאונת העבודה.. החל מהיום ה-4 לתאונת העבודה, העובד יקבל דמי פגיעה שאינם משולמים על חשבון ימי המחלה שהוא צבר. 

טיפים למציאת עו"ד תביעת תאונת עבודה

לאחר שהבנו מהם תאונת עבודה ימי מחלה, חשוב לדבר על הסיוע המשפטי שתקבלו בעת הגשת התביעה שלכם. חשוב להבין ולהפנים, התביעות האלו עשויות להיות מורכבות מבחינה משפטית ובירוקרטית, מתישות וארוכות. ולכן הצעד הראשון הוא להבין איזה סוג של עורך דין אתם מחפשים. 

ישנם סוגים שונים של עורכי דין העוסקים בסוגים שונים של תיקים ודינים, לכן ודאו שעורך הדין מכיר לא רק את הדינים של תאונות עבודה, אלא אפילו את תחום העיסוק הפרטני שלכם. בסופו של דבר, החוק יכול להיות מסובך עבור אנשים רבים. הדרך הטובה ביותר למצוא עורך דין העוסק בתחום תביעות תאונות עבודה היא באמצעות מחקר אינטרנטי, מה שלא ייקח לכם יותר מכמה דקות, רבע שעה מקסימום. 

תביעת תאונת עבודה- את מי תובעים? 

במקרה של תאונת עבודה, יש באפשרותכם לתבוע גורמים שונים. למשל, אתם יכולים לבחור לתבוע הן את המעסיק וכן את ביטוח לאומי. כך או כך, קחו בחשבון שחובת ההוכחה היא נטו עליכם. כמו כן, דעו כי אתם צריכים להחזיק בתעודה ראשונה לנפגע בעבודה.

"תעודה ראשונה לנפגע בעבודה" מסופקת מטעם הרופא המטפל שלכם. אם יש לכם במקום העבודה מרפאה, האישור כנראה יסופק משם. טיפ אחרון, ככל שתדייקו את שלבי איסוף המסמכים השונים, ככה תוכלו לייעל ולנסות לזרז את תהליך כתב התביעה שלכם. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!