זכויות רפואיות אי ספיקת לב

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

זכויות רפואיות אי ספיקת לבמחלות לב הן אחד הגורמים המרכזיים למוות בארץ ובעולם. יש מחלות לב שונות, חלקן שכיחות יותר וחלקן פחות. אי ספיקת לב היא מצב רפואי בו ללב אין יכולת לשאוב כמות מספקת של דם ולהזרים אותו לאיברי הגוף. חולי לב מקבלים טיפולים שונים וזכאים לזכויות רפואיות שונות. על זכויות רפואיות אי ספיקת לב נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי אי ספיקת לב?

לפני שנרחיב על זכויות רפואיות אי ספיקת לב חשוב להבין מה זה בכלל אומר. אי ספיקת לב, היא מצב בו הלב לא מצליח לספק דם במידה מספקת לאיברי הגוף. מדובר במצב רפואי שעלול לסכן חיים וטיפול מוקדם יכול להעלות את הסיכוי לחזור לתפקוד תקין. יכולות להיות סיבות שונות לאי ספיקת לב בהן חוסר יכולת של שריר הלב להתכווץ כראוי, הפרעה למסתמי הלב, הפרעה בתהליך ההרפיה של הלב והפרעה בפעילות החשמלית של הלב, כמו לדוגמא דופק איטי או מהיר מדי. אי ספיקת לב יכולה להיות בדרגות חומרה שונה ולהיות מצב זמני או מצב כרוני. כאשר מדובר במצב זמני, התסמינים יופיעו באופן פתאומי ויתפוגגו לאחר זמן קצר יחסית. בדרך כלל יכולה להיות אי ספיקת לב זמנית לאחר התקף לב. אך במצב בו אי ספיקת הלב היא כרונית, יהיה מדוב במצב מתמשך שילך ויחמיר בהדרגה. כאשר יש אי ספיקת לב חמורה בדרך כלל יהיו גם בצקות באיברי גוף שונים. חולים באי ספיקת לב יכולים לסבול מתוחלת חיים קצרה ואיכות חיים ירודה. 

מה כוללות זכויות רפואיות אי ספיקת לב?

כפי שהבנו, אי ספיקת לב הוא מצב לא פשוט שעלול להפריע להתנהלות של האדם הסובל ממנה ואף להוביל למוות. זכויות רפואיות אי ספיקת לב, מיועדות להקל על החולה ועל המשפחה שלו בזמן הטיפולים. לדוגמא, במקרה של אובדן כושר עבודה, חולה הלב יהיה צריך לקבל קצבת נכות, בהתאם למצב שלו. פעמים רבות יהיה מדובר בקצבת נכות כללית בעקבות ירידה בכושר התפקוד השוטף המשפיעה על יכולת ההשתכרות של הסובל מאי ספיקת לב. בנוסף, כל חולה לב, בלי קשה למחלה ממנה סובל, זכאי לקבלת סיוע מרופא משפחה ומכלל גופי הרפואה הציבוריים על מנת להתוות לו את הטיפולים הנדרשים ולאבחן את מצבו כראוי. במסגרת זכויות רפואיות אי ספיקת לב, החולים יהיו זכאים גם לשיקום ולהשתלה, במקרה הצורך. 

 

סיוע מגופים ציבוריים

זכויות רפואיות אי ספיקת לב כוללות קודם כל את הזכות הבסיסית של כל חולה והיא לקבל סיוע מגופים ציבוריים. בין הגופים הציבוריים נכללים ביטוח לאומי, משרד הבריאות ועוד. כל חולה זכאי לקבל טיפולים רפואיים. במסגרת הטיפולים הרפואיים חולה הלב צריך לקבל אבחון ראוי של מצבו הרפואי, הקניית תוכנית טיפול מתאימה, קבלת מענה רפואי מתאים, שיקום הכולל פיזיותרפיה וכל טיפול שמיועד להחלמת החולה וחזרה שלו לתפקוד תקין. 

 

קצבת נכות

זכויות רפואיות אי ספיקת לב כוללות התייחסות לקבלת קצבת נכות כללית. חולה לב שחלו ירידות בהכנסות שלו ואורח החיים שלו נפגע, יהיה זכאי להקלות שונות מטעם המדינה, לרבות קבלת קצבת נכות. המדינה חוקקה חוקים שונים שתקפים גם לביטוח לאומי וגם לביטוחים פרטיים. החוקים נועדו להקל על חולי לב, בהתאם למצב שלהם ולרמת התפקוד שלהם. על מנת לקבל קצבת נכות על חולה הלב לעבור וועדה רפואית של ביטוח לאומי. וועדה זו תקבע את הכשירות של חולה הלב לעבוד, כמה אחוזי נכות מגיעים לו והאם הו זכאי לקצבת נכות. בהתאם למצב של החולה הוא יקבל קצבת נכות חלקית, מלאה, זמנית או לצמיתות. ישנם מקרים רבים, בהם חולים באי ספיקת לב מתקשים להוכיח את הנכות שלהם עקב חוסר ידע והתנהלות לא נכונה מול הגופים המשפטיים של חברות הביטוח. חשוב להבין שמדובר בזכויות רפואיות אי ספיקת לב שמגיעות לכם ומן הראוי שתממשו אותן. 

קצבת נכות כללית היא קצבה שמעידה על אובדן אושר השתכרות של חולי לב. הקצבה משולמת על בסיס חודשי, בדומה למשכורת ומשתנה בהתאם לגובה אובדן ההכנסות של החולה, לאחוזי הנכות שנקבעו לו, למצב המשפחתי שלו, לגיל ועוד. בדרך כלל קצבת הנכות תהיה זמנית למשך זמן ההחלמה ויהיה צורך בחידוש שלה לאחר 12 חודשים. 

זכויות נוספות

זכויות רפואיות אי ספיקת לב כוללות גם את שני המקרים הבאים-

  • נפגעי עבודה- במידה שהתרחש אירוע לב במקום העבודה והצליחו להוכיח כי האירוע נגרם בעקבות העבודה- סטרס, מאמץ וכדומה, חולה הלב יהיה זכאי לקבלת פיצויים ממקום העבודה. בנוסף, חולה הלב יקבל קצבה בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו. 
  • חולים סיעודיים- חולה לב שבעקבות המחלה לא כשיר לדאוג לעצמו והפך לחולה סיעודי, יהיה זכאי לקבל קצבה לשירותים מיוחדים מטעם משרד הבריאות, ביטוח לאומי וביטוחים פרטיים. לשם כך יש להעריך את מגבלותיו של החולה, הסביבה, גיל ועוד. 

 

מימוש זכויות רפואיות אי ספיקת לב

כפי שהבנו עד עתה, זכויות רפואיות עבור הלב כוללות פרמטרים שונים. על מנת לממש את הזכויות, החולה צריך לעבור וועדה רפואית ולהוכיח את מצבו. פעמים רבות חולים שזכאים לסיוע לא מצליחים להוכיח את מצבם ולא יכולים לממש את הזכויות שלהם. ברוב המקרים, הוועדות הללו יורכבו מאנשי מקצוע שינסו לעשות ככל יכולתם בשביל להפחית את הקצבה אותה החולה יקבל, אם בכלל. לכן, מומלץ לקבל ליווי מקצועי בהגשת הבקשה לקבלת זכויות רפואיות אי ספיקת לב. על מנת להימנע מקיפוח של הזכויות שלכם ללא ידיעה, הגיעו לייעוץ משפטי בו תקבלו את הכלים הנדרשים ואת הליווי המשפטי הנדרש עד שתצליחו לממש את הזכויות שלכם. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!