קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

קצבת נכות מעבודה בגיל פרישהעם הגעה לגיל פרישה אתם זכאים לקבל הטבות שונות כמו קצבת זקנה. קצבת זקנה היא קצבה אשר כל תושב ישראלי המבוטח בביטוח לאומי זכאי לה. הקצבה משולמת אחת לחודש למשך כל חייו של המבוטח. עם זאת, קיימים מקרים בהם יש התנגשות של שתי קצבאות וחשוב לדעת מהן הזכויות שלכם בנוגע לקבלת ההכנסה. לצערנו, המוסד לביטוח לאומי לא מחלק כפל קצבאות ברוב המקרים, אך יש דרכים בהן תוכלו לממש את הזכויות שלכם בדרך המשתלמת ביותר.

 

מהי קצבת זקנה?

קצבת זקנה היא קצבה המשולמת לכל תושב ישראלי אשר מגיע לגיל פנסיה, נשים בגיל 64 וגברים בגיל 67. הזכאות היא על פה חוק והמבוטח יקבל קצבה חודשית בהתאם למשכורת שקיבלו בזמן עבודתם. התנאי הראשון לקבלת הקצבה הוא שהמשכורת לא עוברת את הסכום שנקבע מראש. קצבת זקנה משולמת גם למי שמחזיק בנכסים, מושקע במקומות כאלה ואחרים, כל עוד הכנסותיהם לא עוברות סכום אשר נקבע מראש. במקרה בו הכנסות המבוטח עולות על סכום הקצבה הוא יוכל לקבל קצבה חלקית בלבד בהתאם לחוק.

קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה – למה אתם זכאים?

הזכויות הרפואיות אשר אליהן זכאים אנשים שנפצעו במהלך עבודתם משולמים בקצבת נכות מעבודה באופן חודשי, מדי חודש ב-28 לחודש. עם זאת, לאחר גיל פרישה כבר לא ניתן לקבל קצבת נכות כללית אלא אם כן היא אושרה טרם הגעתו של התובע לגיל פרישה. כאשר אדם אשר כבר יש לו קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה, גובה קצבת הזקנה תהיה בגובה קצבת הנכות החודשית לה הוא זכאי ובכך ברוב המקרים יוצא אותו אדם מופסד. לפני שניגע בכל הדברים שניתן לעשות כדי למנף את הסיטואציה לטובתכם, הכירו את ההטבות אליהן אתם זכאים בגיל פרישה:

  • רשות מקומית – הגעה לגיל פרישה מעניקה לכם הטבה בתשלומי מיסי ארנונה. יש להגיש את הבקשה לרשות המקומית.
  • רשות השידור – תוכלו לקבל פטור מתשלום אגרת רשות השידור, 100% הנחה.
  • קופת חולים – הגעה לגיל פרישה מעניקה לכם את האפשרות לקבל הנחה של 50% ברכישת תרופות הכלולות בסל התרבות.
  • חשמל – הנחה אוטומטית ניתנת למי שנרשם ברשימות של הביטוח הלאומי. ההנחה בחשמל יכולה להגיע לעד כ-50% בהתאם לגודל הדירה וצריכת החשמל.
  • משרד הבינוי והשיכון – תוכלו לקבל סיוע בשכר דירה או ברכישת דירה, ההטבה ניתנת רק דרך רכישת דירות באחת מהחברות הציבוריות. 

 

היוון קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה

נפגע עבודה אשר יש לו קצבת נכות העולה על 20% רשאי לבחור לקבל את הקצבה כמענק או קצבה חודשית. ברוב המקרים אנחנו בוחרים בקצבה, אך כאשר אדם מגיע לגיל פרישה הוא לא יכול להנות מכפל קצבאות ומה שחובה עליו לעשות הוא לבחור אחת מבין שתי הקצבאות. אחת הדרכים להתמודד על הסיטואציה הזאת היא באמצעות היוון קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה. היוון הוא חישוב הערך כיום של סכום קצבת הנכות שאדם אמור לקבל בעתיד. חישוב היוון קצבת נכות נעשה בהתאם לגיל של הנפגע וגובה הקצבה אותה הוא אמור לקבל. החישוב נעשה באמצעות ככה: קצבת הנכות כפול מספר החודשים המשוער של תוחלת חיי המבוטח.

כל אדם אשר מוגדר כנפגע מעבודה זכאי לקבל קצבת נכות ויכול לבחור בהיוון הקצבה. בכדי לקבל את הקצבה כמענק חד פעמי עליו יהיה להגיש בקשה למוסד לביטוח לאומי. ברוב המקרים כאשר הבקשה עולה לשיקול הדעת של הוועדה אותו אדם יהיה זכאי לקבל מקדמה אשר תסייע לו להתנהל כלכלית עד למתן תשובה. ברגע בו אתם מקבלים את קצבת הנכות שלכם כמענק חד פעמי אתם תהיו זכאים לקבל קצבה בגיל פרישה כמו כל אזרח וותיק ולכן, לפני שאתם ניגשים להגיש תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי עבור תאונת עבודה חשוב להכיר את כל האפשרויות בעתיד שיכולות לעמוד בפניכם. במקרים כאלה שאדם נמצא סמוך לגיל פרישה, מוטב יהיה אם ייגש לייעוץ מקצועי לקבלת הכוונה גם בפני הוועדה הרפואית וגם עבור הדרישות שלו בנוגע לקבלת המענק/קצבה. 

הבקשה להיוון קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה נעשית מול המוסד לביטוח לאומי באמצעות טופס תביעה העונה לשם: "תביעת מקדמה/היוון". על התובע יהיה להגיש תכנית מדויקת המסבירה את המטרה שלו להיוון הקצבה – מה המטרה לשמה הוא דורש את הסכום כמענק ודבר שני, יהיה על התובע לצרף מספר אישורים המעידים על סך הכנסותיו, מסמכים רפואיים, תלושי משכורת, העתקי חוזים ועוד. הבקשה נבדקת על ידי פקיד שיקום ולאחר מכן יגיש אותה לוועדת השיקום שם יחליטו אם לאשר את הבקשה או לדחות אותה. במקרים בהם הבקשה נדחתה ניתן יהיה להגיש ערעור.

למה אתם צריכים את זה?

היוון קצבת נכות מעבודה בגיל פרישה מעניקה יתרון מובהק, אדם מקבל סכום כספים שמגיע לו ללא שום חשש לשוני כלשהו בעתיד. במקרים של קצבה ייתכן והמוסד לביטוח לאומי יחליט להוריד את דרגת הנכות של אותו אדם ובכך הקצבה תופחת. מצד שני, כאשר אתם מקבלים את הקצבה בתור מענק אתם עצמכם לא זכאים להגיש בקשה להגדלת הקצבה והסכום אותו קיבלתם זה הסכום היחיד שתראו מביטוח לאומי. מי שכן החליט לקבל את סכום הקצבה בתור מענק חד פעמי יוכל להנות גם מקצבאות פרישה כאשר יגיע לגיל פנסיה, בעוד שקצבת נכות מעבודה בגיל פרישה לא ניתנת למי שמקבל מדי חודש פיצויים עבור פגיעה שהתרחשה במקום עבודתו. במקרה בו יש כפל קצבאות, יהיה על הנפגע לבחור באחת מן הקצבאות, בדרך כלל קצבת זקנה היא זאת שתבחר כל עוד קיים הפרש קטן בינה ובין הסכום אותו אתם מקבלים עבור קצבת נכות מעבודה. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!