הבדלים בין סדציה והרדמה מלאה ברפואת שיניים – המדריך המלא

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

טיפולי שיניים יכולים לעורר חרדה ולחץ בקרב מטופלים שונים, בעיקר כאלו שנאלצו לעבור לא מעט טיפולים במהלך חייהם ויודעים לקראת מה הם מגיעים. טיפולי שיניים לא חייבים להיות חוויה קשה או מאד לא נעימה, אבל כשהחרדה עוברת את הסף הסביר ומונעת את המשך הטיפול שווה לשקול שיטות טיפול אחרות שיאפשרו את הצלחת תוכנית הטיפול. טיפולי שיניים המבוצעים בזמן הרדמה כללית או בזמן סדציה הם דיי נפוצים. הם יכולים להיות רלוונטיים עבור אנשים עם חרדה אבל גם עם עבור ילדים צעירים או אנשים בעלי צרכים מיוחדים שונים. בכל המקרים המשותף הוא שאין אפשרות לשתף פעולה עם פעולות בטיפול כמו שמירה על הפה פתוח, ישיבה בשקט ללא תזוזה וכן הלאה. רבים שפונים לשיטות טיפול חלופיות תוהים על הבדלים בין סדציה והרדמה מלאה ברפואת שיניים. נפרט כאן על שתי השיטות, מתי הן יעילות, מה היתרונות ומה החסרונות.

הבדלים בין סדציה והרדמה מלאה ברפואת שיניים

כשבוחנים הבדלים בין סדציה והרדמה מלאה ברפואת שיניים אנחנו בעצם רוצים למצוא את שיטת הטיפול המתאימה ביותר עבורנו או עבור קרוב משפחה שלנו.

  1. סדציה, המכונה גם טשטוש, היא שיטה שבה מרדימים את המטופל באופן חלקי ולא עמוק, המטופל נושם באופן עצמאי ונוכח בטיפול, אבל הוא בהכרה חלקית ומטושטשת מה שמאפשר לו לעבור את הטיפול ללא התנגדות, לחץ או טראומה.
  2. הרדמה מלאה – בתהליך של סדציה או טשטוש המטופל בהכרה חלקית ומעורפלת, והתרופות שהוא מקבל מרגיעות ומבטלות תחושות של חרדה ולחץ. בתהליך של הרדמה מלאה המטופל בכלל לא בהכרה, הוא מחובר למכשירים, מורדם ומונשם עד לסיום הטיפול. כשיסתיים הטיפול הוא יצטרך להגיע לחדר התאוששות לפני שיחזור לסדר היום שלו.

מתי כדאי לעשות טיפולי שיניים בהדרמה מלאה או תחת סדציה?

ראשית כל טיפולים תחת סדציה הם טיפול יותר קצרים ומהירים, אי אפשר להישאר במצב הזה לאורך זמן ולכן שיטה זו יכולה להתאים לטיפול קצר וממוקד. כאשר מדובר על הרדמה מלאה, אפשר למשוך את הטיפול משמעותית יותר זמן ולכן שווה לרכז מספר טיפולים למפגש כזה. פעמים רבות, סדציה לא מספיקה גם ברמת זמני הטיפול אבל גם ברמת ההרגעה, ישנם מטופל שמרוב הלחץ במעמד יתקשו גם במצב כזה לשתף פעולה. התהליך של הרדמה מלאה מבוצע על ידי רופא מומחה שעוקב אחר המטופל עד לסיום ולכן נחשב נפוץ ובטוח יחסית. יחד עם זאת, כדי לקיים הרדמה מלאה המטופל צריך לבצע בדיקות מקדימות כמו בדיקות דם וכו', נדרש רופא מומחה להרדמה ושימוש בתרופות אחרות מאשר בתהליך של סדציה. לכן יש לקחת בחשבון בכל מקרה באופן ספציפי מה הפתרון הכי מתאים הן מבחינת הטיפול והן מבחינת ההתאוששות.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!