נכות זמנית 20 אחוז – כל מה שרציתם לדעת על וועדה רפואית וביטוח לאומי

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

נכות זמנית 20 אחוזאזרחים רבים מוצאים עצמם בסיטואציות מצערות ומסובכות, בהן אותם אזרחים, נקלעו לתאונה מצערת, חלו במחלה קשה, או מכל סיבה כזו או אחרת, לא יכולים לכלכל את עצמם בכבוד, כפי שנהגו לעשות לפני שנפגעו. בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונה שקרתה לכם בזמנכם הפנוי, בזמן בילוי, או אפילו בבית, מגיע לכם פיצויים מהממשלה, על מנת להמשיך ולכלכל את עצמכם ואפילו את הקרובים לכם, כפי שנהגתם לעשות, עד אותו הרגע. מעוניינים לדעת מהם הפיצויים המגיעים לכם? כיצד תוכלו להשיג אותם, אל מי עליכם לפנות וכמובן, איך אתם בכלל יודעים אם מגיע לכם את אותם הפיצויים? בכתבה זו נצלול אל תוך כל המידע הנחוץ לכם, על מנת להבטיח את עתידכם. 

 

נכות זמנית 20 אחוז – מהי נכות זמנית? 

נכות זמנית 20 אחוז, משמעותה מצב רפואי בו נתון אדם, שבוצר ממנו להמשיך ולכלכל אותו ואת קרוביו, כאשר, אותה פגיעה מוגדרת כפגיעה שעלולה לחלוף, כמו למשל שבר בקרסול, או לחילופין, מחלה שהיא אינה חשוכת מרפא. אותה נכות זמנית, תוגדר על ועדה רפואית, אשר, יושבת במוסד לביטוח לאומי, כאשר, היא זו שתכריע מהי סוג הפגיעה איתה אתם מתמודדים, מהם הפיצויים שמגיעים מהמדינה, אם בכלל, וכמו כן, תבחן את חוסר היכולת שלכם להתברג בשוק כשאר האנשים בעת הפגיעה. חשוב לציין, כי נכות זמנית 20 אחוז, היא נכות, אשר נקבעת על ידי ביטוח לאומי למשך שנה אחת, כאשר, יש ביכולתכם, כנפגעים, לפנות לבית המשפט והוא זה שיכול להאריך את הנכות שלכם אפילו למספר שנים, בהתייעצות ובחוות דעת של רופא מומחה. כלומר, מה שאתם צריכים לעשות במצבים בהם אתם לא יכולים לבצע מגוון של פעולות, בשל תאונה, טראומה, מחלה, אובדן כושר עבודה וכדומה, הוא להגיש את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים אל המוסד לביטוח לאומי שם הועדה הרפואית של המוסד, תבחן את הבקשה שלכם ותוכל להגדיר את אחוזי הנכות שלכם. לפי הקביעה, תוכלו לקבל את כל הזכויות שמגיעות לכם כמו קצבאות, תשלומים, הנחות מסוגים שונים ועוד. 

נכות זמנית 20 אחוז – מהם הפיצויים שניתן לקבל מהנכות הזו? 

בתקופה בה הנפגע מוגדר כנכה זמני, הוא יקבל פיצוי מהמדינה, אשר נקרא – קצבת נכות. אותה קצבת נכות, היא קבועה, והיא משתנה לעיתים רחוקות בהתאם לצורכי הממשלה וצרכים אחרים משתנים. אותו פיצוי, יכנס לחשבון הבנק של הנפגע, כאשר זוהי העזרה מהמדינה לנפגע, על מנת שיכול לכלכל את עצמו בכבוד ולדאוג לרווחתו ואפילו לרווחת קרוביו ואהוביו. כאשר מדובר בנכות זמנית 20 אחוז, קצבת הנכות שיקבל הנפגע היא קצבת נכות בסך 20 אחוז מקצבת הנכות הקבועה, זאת אומרת, אם קצבת הנכות עומדת על 3700 ש״ח, אזי שנכות זמנית 20 אחוז, תעניק לנפגע כ740 ש״ח בחודש. 

 

נכות זמנית 20 אחוז – כמה זמן ניתן להחזיק בקצבת נכות זמנית? 

כאשר מדובר בנכות זמנית 20 אחוז, חשוב לעשות את ההבדלה בין נכות זמנית, לבין נכות לצמיתות. נכות לצמיתות היא נכות, אשר, מצבו של הנפגע לא יטיב עם הזמן וביטוח לאומי סבור, שמצבו לא ישתנה עם הזמן שיחלוף. לעומת זאת, נכות זמנית 20 אחוז, היא נכות אשר ביטוח לאומי סבור שמצבו של הנפגע, יכול להשתנות, בין אם מצבו של הנפגע יחמיר, או מאידך, אם מצבו ייטיב. הועדה הרפואית של ביטוח לאומי, יכולה לקבוע גם דרגת נכות זמנית, אשר עומדת על 100 אחוזים. אותה דרגת נכות זמנית, תהיה גם כן זמנית, והנפגע יחזיק אותה לפרק זמן מוגבל. 

 

נכות זמנית 20 אחוז – מהו נכה נזקק ומהן ההשפעות וההטבות שמגיעות לאדם המחזיק בנכות הזו? 

בעקבות עובדים רבים, אשר חוו בצער רב תאונות עבודה, ומחלות מקצוע, יצא הביטוח לאומי, במטרה לדאוג לאותם אנשים שחוו תאונה בעבודתם עם תקנה חדשה הנקראת, נכה זקק. נכה נזקק הוא אדם אשר חווה תאונת עבודה, ואין ביכולתו הפיזית להמשיך לעבוד, כאשר, הפגיעה הפיזית אותה הוא חווה, היא זמנית ואינה קבועה. מעמד נכה נזקק נועד כדי לשרת את העובדים, ולדאוג לזכויותיהם גם בשעת משבר, בעקבות מצבים בהם עובדים רבים חוו תאונת עבודה והזכאות שלהם לקבלת דמי פגיעה נגמרה. לפני רפורמת נכה נזקק, בסיום הזכאות שלהם לקבלת דמי פגיעה, אותם אנשים שלא יכולים להתפרנס כפי שנהגו לעשות, מצאו את עצמם ללא שום דמי פיצויים מהמדינה. מעמד נכה נזקק מקנה לאותם נפגעי עבודה, את הזכות לקבל דמי נכות זמנית עם קצבת נכות של כ100 אחוזים. נפגע שהוכר כנכה נזקק, רשאי לקבל דמי פיצויים אלה למשך 4 חודשים, כאשר בתום 4 החודשים, הוא יכול להגיש תביעה נוספת להארכת הפיצויים, במידת הצורך. לעתים גם המוסד לביטוח לאומי קובע אחוז נכות מסוימת, ואז תוך זמן מה, המצב של התובע מידרדר או לחילופין משתפר ואז קובעים אחוזי נכות באופן מחודש בהתאם למצב. 

תוכלו לקבל מידע נוסף על הנושא באתר של המוסד לביטוח לאומי. דרך האתר ניתן היום גם להגיש את התביעה הרלוונטית ולצרף את המסמכים הרפואיים בכדי שתוכלו לקדם את הזכויות שמגיעות לכם. תוכלו להיעזר בעורך דין או בחברה חיצונית מקצועית המתמחה בנושא הזה של הגשת תביעות למוסד לביטוח לאומי. יש חשיבות רבה לסדר ולארגון, להגשת המסמכים בצורה מסודרת ומדויקת, כדי שלא תפספסו שום דבר בדרך ותוכלו לקבל את כל מה שמגיע לכם וככה גם לשמור על פרנסה מכובדת בתקופה לא פשוטה זו. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!