נכות זמנית ביטוח לאומי

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

נכות זמנית ביטוח לאומיישנם מקרים שבהם תאונות, או דברים בלתי צפויים אחרים שמתרחשים לפתע ללא כל סימן מקדם יכולים לעצור את אורח החיים התקין שלנו, ובעצם למנוע מאיתנו לבצע פעולות פשוטות, כגון יציאה לעבודה, טיפול בבית, וכדומה. ובסופו של דבר, תאונות יכולות להתרחש תמיד והכל מקום, לא משנה אם מדובר על תאונות עבודה, תאונות בית, תאונות במקומות ציבוריים, ועוד. ובמקרים רבים, התוצאה הישירה של תאונה יכולה להיות פגיעה במצבו הכלכלי של אותו אדם שנפגע בתאונה, ובסופו של דבר גם במשפחה שלו.

נכות זמנית ביטוח לאומי האם וכיצד מדינת ישראל דואגת לאנשים שנפגעו באופן זמן ולא יכולים לצאת לעבודה

התשובה לשאלה זו היא חד משמעית כן. למדינת ישראל יש מנגנוני פיצוי ודאגה לאזרחים המחזיקים בידם דרגות נכות שונות, זאת כאשר המוסד לביטוח לאומי הוא המוסד שאחראי בצורה ישירה על העמדת רשת הסיוע והעזרה לאנשים שנפגעו ואורח החיים התקני שלהם נפגע. בעצם ניתן להגיד, שמדינת ישראל מעמידה סיוע ועזרה לתושבים שלה כאשר האחרונים נמצאים בשעת מצוקה, והם לא יכולים בעצם לדאוג לעצמם. על פי החוק הכתוב במדינת ישראל, כל תושב במדינת ישראל מחזיק בזכויות טבעיות לקבל מגוון רחב של הטבות, החל מהטבות כספיות כמובן, וחלה בהטבות מבחינת זכויות וחובות שונות. כל הזכויות הללו יכולות להיקבע כאמור לפי ובהתאם למצב הרפואי של אותו האדם שנפגע, ולמידה שבה אותו אדם, כלומר כיצד הפגיעה שהוא חווה משפיעה על אורח החיים התקני שלו, ועל הפעולות הטבעיות שהוא היה רגיל או שכל אדם שלא מחזיק בידיו מוגבלות כלשהי יכולים לבצע.

נכות זמנית ביטוח לאומי על דרגת הנכות הזמנית שניתן לקבל מביטוח לאומי בישראל

המוח שלנו נוהג להתייחס למושג "נכות" בתור ביטוי אשר מתאר מעין מצב קבוע, אשר לא ניתן לשינוי כלל במהלך החיים. אנו נוהגים לחשוב ישר על דברים גדולים מאוד כאשר מתייחסים למושג נכות עיוורון, קטיעת גפיים, ריתוק לכיסא גלגלים, ועוד. בפועל, ישנם מקרים רבים אשר מעמידים בני אדם במצב של נכות, זאת כאשר מדובר על פרקי זמן קצרים, אשר עתידים לחלוף לאחר זמן מסוים, זאת כאשר השינוי שעתיד להתרחש במצבו הבריאותי של האדם שמחזיק בנכות הזמנית, עתידה להשתנות בצורה מסוימת לטוב או לרע. זו היא בדיוק הסיבה לכך שקביעת אחוזי הנכות של אדם כלשהו המחזיק בנכות למשך זמן זמני, היא משימה לא פשוטה לרוב, אשר יכולה להיות קשה מאוד, בעיקר כאשר אנו מסתכלים על העתיד הצפוי לאותו הנפגע.

נכות זמנית ביטוח לאומי מה היא ההגדרה של נכות זמנית

על פי המוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל, במצב שבו וועדה רפואית כלשהו הגיעה למסקנה שלפיה האדם שנפגע בצורה כלשהי מחזיק במצב רפואי שהוא אינו קובע, ועתיד להשתנות תוך פרק זמן מסוים אזי שהועדה הרפואית של ביטוח לאומי תקבע לאותו אדם את דרגת הנכות הזמנית. במשך הזמן הנ"ל, הנפגע או המטופל כאמור, זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, לפי דרגת הנכות הזמנית שלהם. בתום פרק הזמן שנקבע כי המטופל זכאי לדרגת הנכות הזמנית, הוא יוזמן פעם נוספת לעמידה בפני הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, עבור בירור המשך ההליך מולו.

נכות זמנית ביטוח לאומי דרגת נכות זמנית של נכה נזקק

כאשר האדם שנפגע מקבל דרגת נכות זמנית שנמוכה מ100 אחוזי נכות, אך למרות זאת, עקב הנכות שהוא מחזיק בידיו הוא לא מסוגל לצאת לעבוד בכל עבודה שהיא, אזי שהוא עדיין זכאי לקבלת אותן הטבות השכר והפיצויים המלאים. במצב כזה, אותם אדם יקבל את דרגת הנכות של נכה נזקק, כאשר ניתן לקבל את דרגת הנכות הזאת לפרק זמן של עד 4 חודשים לכל היותר. לשם קבלת דרגת נכות של נכה נזקק, על הנפגע להגיע תביעת נכה נזקק, זאת כאשר ההחלטה על דבר אישורו או אי אישורו בתור נכה נזקק, תתקבל על ידי ועדת רשות של המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל, ולאחר מכן הנפגע יוכל לקבל את הזכויות המלאות שמגיעות לו.

נכות זמנית ביטוח לאומי מה הצד הנפשי ומה הצד הפיזי של העניין?

חשוב להבין, יש אינספור מצבים שיכולים לגרום לאדם להיות נכה זמנית. הנכות יכולה להיות קלה, כלומר נכות 20 אחוזים, בינונית – 40-60 אחוזים או קשה – 60-100 אחוזים. תאונות דרכים, תאונות עבודה, מצבי טראומה, מחלות קשות, ניתוחים, כל אלה ועוד עלולים להוביל לכך שאדם יהיה נכה זמני ויוגדר כנכה זמני לתקופה של כמה חודשים עד כמה שנים דרך המוסד לביטוח לאומי

זה נכון שיש את הצד הפיזי שהוא לא פשוט כלל להתמודדות כמו פעולות בסיסיות שהאדם לא יכול לבצע. למשל הליכה, מעבר משכיבה לעמידה או מישיבה לעמידה בכוחות עצמו, לקיחת תרופות, מזון ושתיה, התפנות לשירותים, מקלחת, סידורים ועוד. במצבים כאלה, האדם יהיה חייב סיוע מגורם חיצוני בין אם זה בית חולים, מוסד אחר, אחות או מטפלת סיעודית. חשוב להבין, שבנוסף לצד הפיזי, הדבר משפיע המון גם על הצד הנפשי ואנשים הסובלים מנכות זמנית, חשופים למה שנקרא דיכאון וחרדה. לכן, חשוב להיות מטופלים גם בהיבט הפיזי, אך גם בהיבט הנפשי, ואם צריך לגשת לפסיכיאטר שיאבחן את הבעיה ויתאים עבור המטופל טיפול מתאים, בין אם זה שיחות, בין אם זה טיפול פסיכותרפיה, טיפול תרופתי במרשם או שילוב של כמה שיטות

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!