אובדן כושר עבודה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

אובדן כושר עבודההבן אדם הממוצע במדינת ישראל הוא בן אדם שנמצא במרדף תמידי במרוץ הגדול הזה שנקרא החיים. אנחנו קמים כל בוקר ויוצא לעבודה, ללימודים, להגשים את השאיפות והחלומות שלנו, לבצע משימות הכרחיות וחשובות, ועוד. אולם, כל זה יכול להיקטע ברגע אחד, לתקופה זמנית או לתקופה תמידית, זאת בעקבות תאונות מצערות ומקרים מצערים שונים בחיים שלנו. במדינת ישראל קיימים מנגנוני סיוע ופיצוי גם מדינתיים וגם פרטיים, אשר מסייעים ועוזרים לאנשים שהגיעו למצב של אובדן כושר העבודה. מה זה אובדן כושר העבודה? כיצד ניתן לדאוג לעצמי במקרה של אובדן כושר עבודה? ומה הם ההבדלים בין אובדן כושר עבודה מלא לבין צורה חלקית. תשובות לכל השאלות הללו ועוד, בכתבה הבאה שלפניכם.

 

בתור התחלה, מה זה קצבת אובדן כושר עבודה? באיזה דרך ניתן לממש את זה?

ביטוח אובדן כושר עבודה זה דבר אשר נועד בסופו של דבר על מנת לספר ולהעמיד בפני מבוטחים רשת ביטחון ומנגנון של הרגעה, במקרים בהם אותו המבוטח מגיע למצב מצער שבו הוא מאבד כתוצאה ממצב רפואי או מתאונה את היכולת לצאת כל בוקר לעבודה ולפרנס אותו ואת המשפחה שלו. במדינת ישראל כיום כל מעסיק מחויב מבחינה של החוק להעמיד לכל העובדים שלו תגמולים שונים לקרנות הפנסיה השונות או לביטוחים השונים, אשר מכילים את המרכיבים של אובדן כושר עבודה. הכתבה הבאה תוכלו להכיר את המושגים החשובים בתחום אובדן כושר העבודה, וכיצד אתם יכולים בסופו של דבר לממש את הזכויות והטבות שמגיעות לכם במקרים של אובן בכושר העבודה.

בתור התחלה, מה זה אובדן של כושר העבודה?

מבחינת החוק, אובדן של כושר העבודה מוגדר בתור מצב שבו אדם נאלץ לאבד באופן חלקי או בצורה מלאה את היכולת שלו לצאת לעבודה, זאת בעקבות מחלות או פציעות שפקדו אותו במהלך חייו, וזאת בהסתכלות ובהשוואה לצורה שבה יכל אותו האדם לצאת לעבודה טרם הפציעה או המחלה הרפואית. אובדן כושר העבודה הינו דבר אשר יכול בסופו של דבר להתרחש לפרק זמן זמני, או לחלופין לפרק זמן קבוע, זאת כאשר רמת ומצב הפגיעה הגופנית שלו יכולים להשתנות בהתאם לכל סיטואציה. במקרים מסוימים האדם אשר חווה אובדן של כושר העבודה שלו, עומד בפני סיטואציה שבה אובדן כושר העבודה הוא חלקי, ואותו האדם צריך לשנות את הרגלי העבודה שקדמו לפציעה, שמא מדובר על אובדן מלא של היכולת לצאת לעבודה, דבר אשר משתמש בסופו של דבר בתור מגבלה גדולה וקריטית יותר.

 

כיצד ניתן לכסות את המצבים של אובדן כושר העבודה כיום במדינת ישראל?

במדינת ישראל כיום קיימים 2 סוגים עיקריים של מנגנוני סיוע ועזרה למקרים של אובדן כושר העבודה, זאת כאשר כמעט כל אדם מעל גיל 18 במדינת ישראל מכוסה בצורה כזו או אחרת במצבים של אובדן כושר העבודה. הכיסויים הללו מתחלקים לסיוע על ידי המוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל, או סיוע על ידי חברות ביטוח פרטיות. יש לציין כי החל משנת 2008, הועבר חוק במדינת ישראל שגורם לכך שהזכות לביטוח במצבים של אובדן כושר העבודה יהיו כלליים, וכי כל אדם במדינת ישראל זכאי להם בתצורה כזו או אחרת.

נכות זמנית בהגדרתה על ידי המוסד לביטוח לאומי במדינת ישראל

אחת הדרכים של מדינת ישראל לפצות אנשים שהגיעו לסיטואציה של אובדן כושר, זה קבלת דרגת נכות זמנית (או נכות תמידית במקרים אחרים) עבור אנשים שעובדים בפני מצב של אובדן חוסר העבודה. נכות זמנית, היא דרגה אשר ניתנת למבוטח על ידי המוסד לביטוח לאומי, במקרים שבהם הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי החליטה כי המצב הרפואי של אדם מגביל אותו ליציאה לעבודה, אך מדובר על מצב רפואי אשר עתיד לחלוף לאחר פרק זמן מסוים. דרגת הנכות הזמנית ניתנת לפרק זמן של עד שנה, זאת כאשר לאחר פרק הזמן הזה על המבוטח לעמוד בפני וועדה רפואית נוספת.

כלומר, מה שאתם צריכים לעשות במידה ואתם לא יכולים לעבוד לתקופה מסוימת, קצרה או ארוכה, זה בעצם להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. למעשה, זה בכלל לא משנה איזו עבודה אתם מבצעים או רגילים לבצע ביום יום שלכם, זו יכולה להיות עבודה משרדית, עבודה במפעל או עבודת כפיים, ברגע שאתם לא יכולים לבצע את עבודתכם, בין אם בשל מצב בריאותי ובין אם בשל תאונה, הדבר עלול לסכן את העתיד הכלכלי שלכם. לכן חשוב להכיר את שני הכיסויים שיכולים לעזור לכם במצב של אבדן כושר עבודה. כיסוי אחד דרך המוסד לביטוח לאומי, קרי הגשת תביעה מסודרת הכוללת את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים למצבכם. כיסוי שני דרך חברת ביטוח פרטית כאשר כיסוי זה הוא מתוקף הפרשה לביטוח המנהלים או לקרן הפנסיה שלכם. התפקיד של המוסד לביטוח לאומי במקרים של אובדן כושר עבודה הוא לבחון באיזו רמת קיים אותו אי כושר להשתכר בכבוד או לתפקד ביום יום שלו. לאחר מכן, ייקבעו אחוזי אי כשירות ולפי זה תגיע לכם קצבה שתשתנה כמובן בהתאם לאחוזי הפגיעה. למעשה, לכל מבוטח בביטוח לאומי, מגיע את הקצבה הזו. האחוזים נקבעים על ידי פגיד תביעות שבוחן את הנושא עם רופא. בנוסף, בכל קרן פנסיה, יש גם ביטוח המכסה מקרים בהם לא נוכל להמשיך ולהפריש את הסכומים שאנו מפרישים בשל אובדן כושר ואז יש תקרת גובה פיצוי מטעם הביטוח

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!