הצפת דירת מגורים או עסק וחברת הביטוח – איך מתמודדים?

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

קיימים לצערנו מקרים בהם הדירה או בית העסק שלנו יוצפו. דבר זה עלול להוביל לנזקים לא נעימים לנכס ולרכוש שלנו. בכדי לצמצם את חומרת הנזק והמצב, ניתן לעשות מספר דברים, ביניהם פנייה אל עורך דין נזקי מים ואל חברת הביטוח לצורך פיצוי.

 

מה הדבר הראשון שצריך לעשות?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לגלות מה הסיבה להצפה ומי הגורם האחראי. אם אתם יכולים להוכיח שההצפה התרחשה בעקבות גורם אחר, ניתן יהיה להגיש תביעה על נזקי הצפה ולדרוש ממנו לפצות אתכם ולשלם על התיקונים הצפויים.

 

האם אפשר לתבוע איש מקצוע או קבלן על הצפה?

אם אתם יכולים להוכיח שההצפה התרחשה בגלל התקנה לא טובה, ניתן יהיה לתבוע את איש המקצוע שהתרשל בעבודתו והוביל לנזק הנוכחי. אם הדירה שלכם חדשה והיא עדיין תחת מסגרת האחריות מהקבלן שבנה אותה, ניתן יהיה לתבוע את הקבלן על התקנה לקויה של התשתית למשל.

 

מה חשוב לעשת לאחר הצפת דירת מגורים או עסק?

במידה והתרחשה בדירת המגורים שלכם הצפה או בעסק שלכם חשבו מאות לתעד את גורם ההצפה למשל במידה ומדובר בצינור גלוי שהתפוצץ יש לתעד את מקור הנזק, וזאת במידה וחברת הביטוח שלכם תטען כי מדובר למשל בנזק איטום יהיה ניתן להוכיח כי הנזק נגרם בשל פיצוץ בצינור ולא כתוצאה של כשל באיטום דירתכם או העסק שלכם.

בנוסף, חשוב מאוד לתעד את הנזקים שנגרמו לדירת המגורים שלכם או לעסק שברשותכם. חשוב לצלם סרטונים ותמונות של הנזקים שנגרמו לדירתכם או לעסק שברשותכם. בכל מקרה של מחלוקת מול חברת הביטוח למשל יהיה ניתן לצפות בתיעוד שברשותכם.

 

חברת הביטוח שילמה לכם סכום חלקי בלבד עבור הנזק לדירת המגורים שלכם או לעסק שלכם איך מתמודדים?

פעמים רבות קורה שחברת הביטוח שלכם תפצה אתכם בסכום חלקי שאינו שנוי במחלוקת אולם הפיצוי אמור להיות גבוה בהרבה מהסכום בו תפוצו בשל נזק רכוש לדירת מגורים או לעסק שלכם. במקרה של נזק מים לדירת מגורים או לעזק חשוב כי תשכרו שמאי רכוש מטעמכם. שמאי רכוש מטעמכם, יערוך עבורכם דוח שמאי עבור הנזק שגרם לדירתכם או לעסק שלכם. במידה ותהיה מחלוקת בעניים גובה הנזק לדירת המגורים בים דוח השמאי שלכם לדוח השמאי מטעם חברת הביטוח, ניתן יהי להגיש תביעה על יתרת גובה הנזק.

 

פנייה לחברת הביטוח

אם האחריות על ההצפה היא שלכם ואתם מבוטחים על נזקי מים וצנרת, תוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח שלכם באמצעות הגשת תביעה. גם אם זה באחריותכם וגם אם זה באחריות גורם שלישי מומלץ, להיעזר בשירותיו של  אלעד רייך עורך דין נזקי הצפה. אלעד רייך הוא עורך דין מומלץ שמתמחה במספר תחומים, ביניהם משמש גם בתור עורך דין נזקי צנרת.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!