איך לבחור אורתודנט שיטפל לי בשיניים

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

כל ילד שלישי בישראל זקוק לטיפול אורתודנטי וגם לא מעט מבוגרים זקוקים לו. הביקוש גדול ורבים מרופאי השיניים שעוסקים בתחום אינם מומחים, למי שמבקש לעצמו לפנות לרופא מומחה מומלץ לבצע כמה פעולות שיסייעו לו לדייק את הבחירה. ראשית כדאי לדעת כי האורתודנט הוא רופא שיניים שסיים הכשרה ייחודית והוא בעל תעודת מומחה שניתנה לו על ידי משרד הבריאות, המומחה הוא רופא שסיים התמחות בחו"ל במוסד מוכר והוא מחזיק תעודה ממשלתית המעידה על התמחותו. אז כיצד בוחרים אורתודנט מומחה? הכנו עבורכם כמה טיפים לסיוע.  

טיפים לבחירת אורתודנט טוב ומיומן לטיפול בשיניים

כדי לדעת האם רופא שיניים הוא מומחה באורתודונטיה ניתן לבדוק האם הוא נמצא ברשימת המומחים של אתר האגודה האורתודונטית, או לחילופין האם הוא רשום באתר ההסתדרות לרפואת שיניים. לצד שם הרופא אמורה להיות תעודת מומחה ליישור שיניים המעידה על ההתמחות בתחום האורתודנטיה. מלבד זאת, ישנם כמה טיפים נוספים שכדאי לפעול על פיהם: 

ותק – כדאי לבחון את ותק הרופאים האורתודנטים שכן ותק בתחום זה, כמו בכל תחום רפואה אחר, הינו קריטי לרמת הידע, הבקיאות והניסיון של הרופאים המטפלים והוא בא לידי ביטוי גם בתוצאות הטיפולים. 

ניסיון – בחנו היכן הרופאים עבדו, האם מדובר על אורטודנט מומחה שביצע התמחות ארוכה בחו"ל, ואם כן, היכן?

זמינות – בעולם של היום זמינות היא שם המשחק. בחנו האם ניתן לקבוע תור לתקופה הקרובה, האם זמינות התורים לאחר מכן נוחה והאם שעות הפעילות הן נרחבות. 

נגישות – בחנו האם הנגישות למרפאה נוחה, האם היא נמצאת במקום נוח מבחינת תחבורה, חניה וקרבה לבית. 

המלצות – שאלו חברים ומכרים ובחנו המלצות גם באתרי האינטרנט המובילים בתחום רפואת השיניים, כמו כן בחנו המלצות ספציפיות באתרי ביקורת על רופאים.

טיפולים מורכבים – במידה ויש לכם צורך בטיפול אורתודנטי מורכב, בחנו האם לרופא המטפל הכשרה וניסיון בכך. 

אורתודנט בקופות החולים 

כיום ישנם אורתודנטיים גם במרפאות השיניים של קופות החולים. הטיפולים בדרך כלל פתוחים עבור כולם במחירים רגילים והמחירים יכולים להיות מוזלים עבור חברי הקופה. כמו כן, מי שמחזיק בביטוח משלים של הקופה יהנה גם כן מסבסוד משמעותי, לעיתים הסבסוד יכול להגיע לחצי ממחיר הטיפול. עם זאת, התורים לאורתודנטיים בקופות החולים עלולים להיות ארוכים במיוחד, לעיתים אפילו במרחק של שנה ויותר, לכן רבים הם האנשים שפונים למרפאות הפרטיות למרות שיש להם אפשרות ליהנות מסבסוד. 

כשאנשים באים לבחור אורתודנטים המקצועיות צריכה להיות בראש סדר העדיפות בבחירה, לאחר מכן היחס, הזמינות והנגישות למרפאה, ולבסוף גם המחיר. אמנם אצל הרופאים הפרטיים התשלום יהיה גבוה מזה של קופות החולים, בוודאי כשיש סבסוד, אך כיום המרפאות הפרטיות גמישות במיוחד בתשלומים ומאפשרות פריסה נרחבת של התשלום על פני תקופה באמצעי תשלום שונים. באופן כזה אנשים רבים יכולים ליהנות מטיפולים איכותיים אצל המומחים הגדולים בתחום בארץ.

לסיכום, בחירת אורתודנט מומחה תלויה במשתנים רבים, אך אין לוותר על הסמכה מקצועית ועל בחינת התעודות והרישיונות על פי חוק. לאחר מכן, נושאים כמו זמינות, נגישות, מקצועיות, אדיבות וכמובן מחיר יהיו בהמשך סדר העדיפות. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!