תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יוםבמידה שהתרחשה תאונת עבודה יש לבצע הליך בירוקרטי מול ביטוח לאומי. קודם כל יש לדווח לביטוח לאומי על התאונה שהתרחשה. במידה שהעובד נפגע, ייתכן כי הוא יהיה זכאי לפיצויים. רוצים לדעת על תאונת עבודה? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה, כפי שניתן להבין משמה, היא תאונה שמתרחשת בעבודה. ברוב המקרים תאונת עבודה תגרום לפגיעה פיזית אך יכולים להיות מקרים בהם תהיה פגיעה נפשית. שני סוגי הפגיעות עלולים להוביל לנזקי נכות ולזכאות לפיצויים מצד העובד. 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מה נחשב כתאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה המתרחשת במהלכה התקין של פעילות העבודה עצמה. מלבד זאת, ניתן להחשיב גם תאונות המתרחשות בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. לדוגמא, עובד שביצע תאונת דרכים בדרכו חזרה מהעבודה יהיה זכאי לפיצויי תאונת עבודה. יש לקחת בחשבון, כי סטייה מהמסלול הקבוע תוביל לכך שהתאונה לא תיחשב לתאונת עבודה. יש שני סוגי סטיות שעדיין ייחשבו כתאונות עבודה- סטייה אחת תהיה למען אסיפה של הילד או הורדה שלו במוסד החינוכי. הדבר נוגע בילד עד גיל 10 או בילד הסובל מלקות שכלית כלשהי. כמו כן, ניתן לסטות מהמסלול הקבוע לצורך תפילה בבית הכנסת. 

שימו לב- במידה שהעובד שנפגע פעל בניגוד להוראות הבטיחות, התעלם מהוראות המעסיק או פעל בניגוד לחוק, התאונה לא תחשב כתאונת עבודה. עם זאת, קיימות חריגות התלויות בעוצמת הפגיעה של תאונת העבודה. 

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- דיווח

הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של תאונת עבודה הוא לדווח על התאונה. חובת הדיווח חלה על המעסיק והיא תתבצע לארבעה גופים שונים- משרד העבודה, משטרת ישראל, קופת החולים בה הנפגע מבוטח והמוסד לביטוח לאומי. 

במידה שהתאונה גרמה למותו של העובד או להיעדרותו מהעבודה ליותר משלושה ימים, על המעסיק יהיה לדווח על התאונה מיד עם התרחשותה. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי על המעסיק לשמור על פרטי התאונה במקום העבודה. 

הדיווח על תאונת העבודה יתבצע על ידי המעסיק על ידי טופס מתאים. טופס זה הוא טופס 250 המאפשר דיווח על התאונה למוסד לביטוח לאומי. על המעסיק למלא את הטופס ולהעבירו למוסד לביטוח לאומי. העברת הטופס והחתימה עליו תאפשר לעובד לקבל את הפיצויים המגיעים לו בהתאם לחוק ובהתאם לפגיעה. את הטופס ניתן להשיג באגף הפיקוח על העבודה. 

מעסיק שיבחר לא לדווח על התאונה יעבור על החוק ויהיה צפוי להיענש. יש לקחת בחשבון כי בדרך כלל המעסיק יהיה צריך להגיש שני דיווחים כאשר האחד יהיה מופנה למחלקת הפיקוח והשני למוסד לביטוח לאומי. 

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מה זה אומר?

במידה שהתרחשה תאונת עבודה וזמן ההחלמה של העובד לא עולה על 12 יום, הוא יהיה זכאי לקבל תשלום עבור ימי מחלה. מהם ימי מחלה?

ימי מחלה הם ימים להם זכאי כל עובד ממקום עבודתו. בזמן מחלה או פציעה, כאשר העובד צריך לנוח בבית, יש לרשותו ימי מחלה. משך ההיעדרות משתנה בין עובד לעובד ומושפע מהמחלה או הפציעה מהם סובל העובד. כל עובד זכאי ליום וחצי דמי מחלה לחודש עבודה מלא אצל המעסיק ול-18 ימי מחלה בשנה. ניתן לצבור את ימי המחלה עד 90 ימים מקסימום. 

במקרה של תאונת עבודה, עובד שנקבע לו אי כושר לעבוד למשך תקופה שלא עולה על 12 יום, יקבל ימי מחלה. ימי המחלה יופעלו ביום השני והשלישי מהפגיעה. ימי המחלה ישולמו על ידי המעסיק ויהיו על חשבון ימי המחלה של העובד. מהיום הרביעי לאילך, העובד שנפגע יקבל דמי פגיעה. 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מהם דמי פגיעה תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מהם דמי פגיעה? 

דמי פגיעה הם פיצויים המשולמים על ידי ביטוח לאומי והם ניתנים במצב שהעובד צריך זמן החלמה של עד 90 ימים מקסימום. במצב כזה על העובד להגיש תביעה לדמי פגיעה וקבלת הכרה. לאחר שהעובד קיבל הכרה בנזקים, הוא יהיה זכאי לפיצויים בשיעור של 75% משכר העבודה שלו ולא יותר מ-1,032 שקלים ליום. בקשה לדמי פגיעה ניתן להגיש עד 12 חודשים לאחר התאונה. במידה שעברו 12 חודשים תחול התיישנות והעובד לא יהיה זכאי לקבלת הפיצויים. 

על מנת לקבל דמי פגיעה יש להגיש תביעה לדמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי. כל הפעילות הבירוקרטית הנדרשת לקבלת הפיצויים תתבצע מול ביטוח לאומי. על מנת לקבל את הפיצויים יש להוכיח בפני ביטוח לאומי שהתאונה התרחשה ולהוכיח את כל הנזקים שנגרמו. רוב הפיצויים ישולמו על ידי ביטוח לאומי והשאר על ידי המעסיק. שימו לב כי קבלת דמי פגיעה מוגבלת ל-90 ימים מקסימום של היעדרות מהעבודה. במידה שלאחר תקופה זו, העובד נשאר עם נכות, הוא יוכל להגיש תביעה לקצבת נכות מעבודה. 

 

תאונת עבודה ביטוח לאומי 12 יום- מהי קצבת נכות מעבודה?

במקרים בהם התאונה גורמת לנזק קבוע או לנכות ניתן לקבל קצבת נכות מעבודה. במקרים אלה ההליך מול ביטוח לאומי הופך למורכב יותר. על העובד שנפגע בתאונת העבודה להגיש תביעה לקצבת נכות מעבודה. קצבת נכות מעבודה משולמת לאנשים שכושר העבודה שלהם צומצם ב-50% לפחות בעקבות התאונה. 

לאחר הגשת התביעה לקצבת נכות מעבודה, מגיש הבקשה יוזמן לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי. מול הוועדה הרפואית העובד יעבור בדיקות ובירורים רבים על מנת לבחון את הליקויים הרפואיים עליהם דיווח. לאחר ההליך מול הוועדה הרפואית, ייקבעו אחוזי נכות למגיש הבקשה, בהתאם למצבו הרפואי. 

מי שהוכר כנכה ועבר את אחוזי הנכות הנדרשים, יעבור להמשך בירור אצל הוועדה להערכה תפקודית. בסיום הבדיקות של הוועדה להערכה תפקודית, הרופא המוסמך ופקיד השיקום יתייעצו ויקבעו את דרגת אי הכושר של העובד. קצבת נכות מעבודה משולמת בהתאם לארבע דרגות חומרה- 60% 65% 74% או 100%. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
דילוג לתוכן