זכויות רפואיות לסובלים מטרומבוציטופניה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מחלותמחלות וזיהומים בדם יכולים להיות מצבים חולפים או כרוניים. אחד המצבים שיכולים להצביע על מצב של חולי או אי סדירות הינו שינוי ברמת הטסיות בדם. בעוד שכמות של 150 אלף טסיות דם למיקרוליטר נחשבת תקינה, כמות נמוכה יותר עשויה להביא לסימפטומים ברמה משתנה.

כאשר האבחון של טרומבוציטופניה מרמז על מצב קל, לעתים אפילו חולף, טיפול יכול לאפשר חיי שגרה תקינים. אך כשנמדדת ירידה משמעותית של טסיות דם עשויות להידרש פרוצדורות רפואיות משמעותיות יותר ולעתים קיימת אף סכנת חיים מוחשית.

אם המחלה גורמת לירידה ביכולת לעבוד, במידה והחולה סובל מליקויים משמעותיים בתפקוד – ישנן כמה זכויות רפואיות שיכולות לספק מענה ולו מבחינה חומרית.

טרומבוציטופניה: זכויות רפואיות וכלכליות

הזכות הראשונה לחולי טרומבוציטופניה היא כמובן לקבל מענה מתאים מבחינה רפואית. מכיוון שאצל החולים נרשמת ירידה בטסיות בשל ייצור בלתי מספק, הרס טסיות ומסיבות נוספות, יש קודם לכל לבצע ספירת דם מקיפה.

יש לקבל טיפול במיוחד כאשר מאובחנים שטפי דם חמורים, לעיתים בליווי טחול מוגדל, דלקות, פעילות בבלוטת הלימפה ותסמינים נוספים. במקרים חריפים יתכן טיפול במתן סטרואידים ולעיתים גם מתן טיפול בעירוי.

זכותם של החולים לקבלת טיפול מעוגנת בזכויות החולה ובהתאם לסל התרופות. במקרים מסוימים נדרשת פרוצדורה כירורגית של כריתת הטחול. בעקבות הטיפולים, ישנם חולים המדווחים על החלמה או על הפוגה והקלה משמעותית במחלה ואילו אחרים נזקקים להמשך טיפול ומעקב צמוד.

טרומבוציטופניה וביטוח לאומימידע

מכיוון שהחולים במחלה מגוונים ומכיוון שחלק מחולי טרומבוציטופניה (לרבות ילדים) מחלימים לחלוטין או מסוגלים לתפקד באופן נורמטיבי, לא כולם יוכלו לקבל זכויות זהות לאחר פניה לביטוח לאומי. ביטוח לאומי שוקל את מצבו של כל חולה המגיש תביעה בהתאם למאפיינים כמו גיל, יכולת השתכרות וכמובן – מצב רפואי.

יש לשים לב שבמסגרת בחינת כל מקרה ומקרה נבדקים מכלול הליקויים שהחולה מעלה בפני הוועדה הרפואית, כך שיש משמעות לא רק למחלת הדם כי אם גם לליקויים נוספים. חשוב לקבל ליווי מקצועי ניתן בנושא זה על ידי חברות המתמחות במימוש זכויות רפואיות.

חברות אלה מלוות את החולים בכל פעילויותיהם מול הביטוח הלאומי, החל בהגשת תביעה, דרך מסירת המסמכים הרפואיים או השגת חוות דעת רפואית וכלה בייצוג בוועדות הרפואיות. הוועדה הרפואית היא שלב חשוב ביותר שכן במהלך התכנסות הוועדה נשקלים מכלול השיקולים שיאפשרו אישור או דחיית הבקשה להכרה במצב הרפואי ובמגבלות הנובעות ממנו.

פקידי המוסד ורופאיו אמונים על קביעת דרגת הנכות הרפואית וקביעת רמת אי הכושר לעבוד ומכך יגזרו הזכויות שיקבל החולה.

אחוזי נכות וזכויות

חברות בעלות מומחיות למימוש הזכויות הרפואיות בישראל מדווחות על אפשרות לקבלת קצבאות ותגמולים שונים, בהתאם למצב רפואי ולליקויים שהוכרו על ידי ביטוח לאומי. קצבה קבועה או פיצוי חד פעמי הם בהחלט אפשרות עבור חלק מחולי טרומבוציטופניה וכן גם מענה של הטבות מס וזכויות נוספות הניתנות למי שאושרו לו אחוזי נכות גבוהים.

מימוש ההטבות הנגזרות מהמצב הרפואי יכולים לכלול גם פיצוי למתקשים בהליכה, לזקוקים לליווי של מטפל לאורך שעות היום וכן תגמולים מיוחדים למי שהוכח קשר בין המחלה לבין גורמים הקשורים למקום העבודה.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!