מתי מומלץ לפנות לעורך דין לביטוח לאומי?

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

אנחנו משלמים לביטוח לאומי מדי חודש כדי שבמקרה הצורך נוכל לקבל מהם עזרה. לפעמים הזמנים האלו מגיעים, אך ברגע האמת אנחנו לא בטוחים לאילו פיצויים אנחנו זכאים וכיצד מממשים את הזכויות שלנו. בדיוק בשביל זה כדאי לפנות לעורך דין לביטוח לאומי, שיעזור לכם לעבור את התהליך הבירוקרטי בקלות ובמהירות.

תביעות מול הביטוח הלאומי

כל תושב בן 18 או יותר משלם מדי חודש דמי ביטוח למוסד לביטוח לאומי. התשלום החודשי הזה מאפשר לכל תושב לממש את זכויותיו ולקבל ממנו קצבאות במקרה הצורך. המוסד תומך בכל אדם הזקוק לעזרה בגלל סיבות שונות כמו נכות, פיטורין, חופשת לידה ועוד, ויש מקרים שבהם כדי לקבל את ההכרה הנדרשת מביטוח לאומי צריך להגיש תביעה לקבלת זכאות לקצבאות. לפי הסטטיסטיקה יש הרבה תביעות שנדחות על אף שהן מוצדקות, וזאת הסיבה שבגללה כדאי לכם לפנות במקרה הצורך לעורך דין שיעזור לכם בהגשת תביעה לביטוח הלאומי ובמימוש הזכויות שלכם.

סוגי תביעות לביטוח לאומי

יש הרבה סיבות שבגללן אנשים תובעים את המוסד לביטוח לאומי:

  • תביעת נכות – יש אנשים העלולים להיפגע במהלך חייהם ממקרים של רשלנות רפואית בעבודה, בעת קבלת טיפול רפואי או מסיבות אחרות ולהפוך לנכים. במקרה כזה הם זכאים להכרה בנכותם ולכמה פיצויים והטבות, ובהם קצבת נכות שיש לדרוש בתביעה מסודרת הכוללות הוכחת הנזק, ועדות רפואיות ועוד שלבים בירוקרטיים רבים. הביטוח הלאומי גם עוזר למשפחות שיש להן ילד נכה ומסייע להן במימון ההוצאות.
  • תאונת עבודה – אחד השלבים שבתהליך קבלת הפיצויים מתאונת עבודה הוא תביעת דמי פגיעה מהביטוח הלאומי במקרה שבו התאונה גרמה לעובד לפספס ימי עבודה רבים, ואפילו תביעות לקבלת קצבת נכות זמנית או קבועה בהתאם לחומרת הפגיעה.
  • נפגעי פעולות איבה וטרור – גם אנשים שהם נפגעי פעולות או איבה או שבני משפחתם הם כאלו זכאים לפיצויים מהביטוח הלאומי.
  • תביעה בגין מחלות קשות – אנשים החולים בסרטן, באפילפסיה, בקרוהן, בסוכרת ובעוד סוגים רבים של מחלות כרוניות קשות יכולים גם הם לקבל תמיכה מהמוסד לביטוח לאומי באמצעות הגשת תביעה מתאימה.

בכל מקרה של פנייה לביטוח הלאומי לקבלת פיצויים וקצבאות מומלץ מאוד להיעזר בליווי צמוד של עורך דין המתמחה בתביעות של ביטוח לאומי. יש מקרים שבהם תביעות נדחות על אף שהתובע זכאי לפיצויים, אך מי שנעזר מראש בעורך דין בדרך כלל מקבל את מבוקשו, גם אם בשלב מסוים מוגשים ערעורים.

איתכם לאורך כל הדרך

בחירה בייעוץ וליווי של עורך דין לביטוח לאומי תעזור לכם לעבור את כל התהליך בקלות. עורך הדין יעזור לכם להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה וילווה אתכם בכל שלב של הגשת התביעה, כמו ייצוג בוועדות הרפואיות, עזרה בקבלת חוות דעת מקצועיות מגורמי רפואה, ערעור על החלטות ועוד. אם כבר הגשתם בקשה לביטוח לאומי מבלי להיוועץ בעורך דין, פנייה אליו בשלב הזה כבר לא תהיה רלוונטית. אם בהמשך הדרך בקשתכם נדחית מומלץ מאוד להיעזר בכל זאת באיש מקצוע.

סיכום

המטרה של התשלום החודשי לביטוח לאומי היא לוודא שנוכל לממש את זכויותינו במקרים שבהם כושר העבודה שלנו נפגע, אנו זקוקים לסיעוד או במקרים אחרים שבהם נוכל לקבל קצבאות מהמוסד הזה. אם נקלעתם למקרה שבו אתם יכולים לדרוש פיצויים מביטוח לאומי, כדאי שתפנו בהקדם לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם ולעבור את תהליך הגשת התביעה בקלות ובמהירות.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!