המבנה האנטומי של הברך

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

אף אחד לא מצפה מכם שתכירו לעומק את המבנה האנטומי של הברך. עם זאת עליכם להכיר פחות או יותר את המבנה, כך יהיה ניתן למנוע כל מיני פציעות. המון פציעות בברך מתרחשות בשל חוסר היכרות עם המבנה שלה בשונה ממפרקים אחרים בגופנו. חשוב להבין כי מפרק הברך הוא אחד מהמפרקים הכי פגיעים שיש, זה שאתם צריכים מאוד להיזהר לגביו. עליכם לנסות לשמור עליו מכל משמר, אך לא תמיד ניתן יהיה לעשות זאת. החלטנו להרים את הכפפה ולנסות לתת לכם סקירה קצרה על המבנה של מפרק הברך. אחרי שתבינו איך המפרק בנוי אולי תוכלו למנוע או לכל הפחות למזער את הפציעה הבאה. כל אחד שהתמודד עם פציעה בברך מבין היטב עד כמה היא יכולה להיות לא נעימה בלשון המעטה.

כך נראה המבנה האנטומי של הברך

פרק הברך הוא בעצם המפרק הגדול ביותר בגוף האדם. המפרק הספציפי הזה בנוי משני מפרקים שונים שנמצאים האחד בתוך השני ומפעילים זה את זה. המפרק הראשון הוא מפרק ירך שוק והמפרק השני הוא מפרק ירך-פיקה. השילוב בין שני המפרקים הללו יוצר את המבנה האנטומי של הברך כפי שאנו מכירים אותו. חשוב להבין כי לכל אחד מהמפרקים הללו יש את התפקיד שלו ואת הייחודיות שלו.

מדוע פציעות בברך שכיחות?

העומסים המוטלים על הברך בחלק גדול מהמקרים יהיו בלתי הגיוניים. תחשבו כמה פעמים ביום אתם מפעילים עומס על הברך? יש כאלה שיגידו כי כמעט בכל יום הם עושים זאת. הברך נמצאת בפעולה תמידית, מכאן בעצם עולה הסיכוי לפציעה בה. ברגע שהעומס על הברך עובר את גבול הטעם הטוב, ניתן יהיה להתמודד עם פציעה חמורה. בו בזמן ישנה סבירות לפציעה מכיוון שהמון אנשים עושים תנועות לא נכונות באופן עקבי.

איך ניתן למנוע פציעות ברכיים?

לא תמיד יהיה אפשר למנוע את הפציעה הבאה בברך, עליכם להכין את עצמכם לכל תרחיש. אך כל עוד תפעילו עומס מתון על הברכיים, לא אמורה להיות בעיה בהקשר הזה. תוכלו למצוא את עצמכם ממשיכים בשגרת החיים הרגילה ללא פציעות מיותרות. מעבר להפעלת עומס מתון תוכלו לעשות פיזיותרפיה ועוד כל מיני תרגילים שאמורים לחזק את שרירי הרגליים. ברגע ששרירי הרגליים יהיו חזקים, אין סיבה שכל העומס יהיה מוטל על הברך. חלוקה נכונה של העומסים תוביל לכך שהשכיחות לפציעות ברכיים תרד בהתאם.

כמה מטפלים בפציעות ברכיים?

פרופ' אמיר הרמן אורופטד ומנתח מומחה מציע מגוון רחב של טיפולים לפציעות ברכיים. האפשרות הראשונה תהיה טיפול תרופתי שאמור להפחית את עוצמת הכאב באזור הברך. אומנם טיפולים תרופתיים לא פותרים את הבעיה משורשה, אך הם כן יכולים להקל בכאב. הדרך הכי אפקטיבית לטפל בפציעות ברכיים תהיה על ידי ביצוע ניתוחים כירורגים. אומנם ההחלמה מהניתוחים עשויה להיות מורכבת וקשה, אך סיכויי ההצלחה לנוכח השימוש בטכנולוגיה עלו פלאים.

מהי הסבירות לפציעות ברכיים חוזרות?

כל מי שהתמודד עם פציעות ברכיים יחשוש מאוד ממציאות בה הפציעה תחזור על עצמה. הסבירות לפציעות ברכיים חוזרות היא גבוהה, גם אם עברתם ניתוח באזור זה. עליכם להיות מאוד זהירים, בוודאי כאשר הברך נמצאת בתקופת החלמה לאחר הניתוח. הקשיבו לעצות של הרופא שינחה אתכם איך לפעול וכיצד תוכלו להוריד את הסבירות לפציעה חוזרת. יש המון אלמנטים שיכולים לעזור לכם להעניק לברך את התמיכה הרצויה לה. הכי חשוב שתהיו כל הזמן עם האצבע על הדופק בהקשר הספציפי הזה.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!