תביעה לביטוח מחלות קשות: הטיעונים המרכזיים של חברות הביטוח

פגישה עסקית

כדי למשוך מבוטחים פעמים רבות חברות הביטוח מציירות ללקוח תמונה נוראית בה אם לא יהיה לו פוליסת ביטוח, כאשר הוא יחלה במחלה קשה הוא יהיה חסר כל. אך, אם הלקוח ירכוש פוליסת ביטוח למחלות קשות, אם וכאשר הוא יחלה הוא יהיה זכאי לפיצוי נכבד שיוכל לעזור לו להתמודד עם המחלה בכבוד.

מה שחברות הביטוח אינן מציינות באותו המעמד, זה את הסבל והקושי אשר יהיה על המטופל לעבור עד, ואם בכלל, שהוא יקבל את הפיצוי לו זכאי מכוח הפוליסה שרכש. חברות הביטוח לא ימהרו להגיש את הפיצוי על מגש של כסף, והן יצטיידו בעורכי דין, במומחים רפואיים ובחוקרים שכל תפקידם הוא להוכיח שעילת התביעה של המבוטח לא קיימת תחת חוזה הפוליסה שחתם.

כדי להימנע ממצב הנוראי הזה, בו אתם חולים במחלה קשה ובמקביל עליכם לנהל תביעה כנגד חברת הביטוח שלכם, עליכם להכיר את הטיעונים המרכזיים בהם חברות הביטוח דוחות את תביעות הפוליסה ולנסות לנטרל אותם עוד בטרם חתימתכם על החוזה.

הפוליסה אינה כוללת את המחלה

כאשר אתם קוראים את הפוליסה בדקו איזה מחלות קשות מופיעות בה, משום שרק המחלות האלה יכוסו בפוליסה. לא משנה כמה המחלה שלקיתם באה קשה, אם היא לא בפוליסה לא תוכל לקבל את הפיצוי. חברות הביטוח השונות מציעות כיסויים שונים, לכן אל תתמקדו על חברה אחת, בדקו מספר הצעות ובחרו את המתאימה לכם ביותר.

הגדרת המחלה אינה עונה לתנאים המפורטים בפוליסה

שקריםבכל פוליסת ביטוח חברת הביטוח קובעת עבור כל מחלה קשה הגדרות רפואיות ספציפיות לגבי סימפטומים או ממצאים רפואיים ורק כאשר המבוטח יענה להגדרות האלה הוא יוכל להיות זכאי לפיצוי. משום שמדובר במושגים ובמצבים רפואיים, האדם הסביר אינו יכול להבין בעצמו אם טענת החברה כשרה או לאו.

במקרים של טענה זו מומלץ להצטייד בעורך דין שזהו תחום התמחותו ולפנות לבית המשפט. פעמים רבות בתי המשפט מסכלים את הניסיונות של חברות הביטוח להתחמק מתשלום, ולא פעם המפקח על הביטוח התערב בנושא והוציא הנחיות חדשות.

מסירת מידע כוזב

כאשר מטופל מוסר מידע שגוי לגבי מצבו הרפואי חברות הביטוח יכולות לדחות את תביעתו בשל כך, משום על המבוטח מוטלת חובת גילוי נאות גם מכוח הפוליסה וגם מכוח החוק. כאשר חותמים על פוליסת ביטוח, חברת הביטוח מבקשת לקבל מידע אודות ההיסטוריה הרפואית, וכאשר המבוטח מבקש לפרוע את הפוליסה היא תבחן את התיק הרפואי ואת הצהרותיו של המבוטח לגבי מצבו הרפואי בעת החתימה על הפוליסה.

גם במקרה זה, אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם בטענה זו, אל תתייאשו פנו לבית המשפט. לעיתים בית המשפט לא יקבל את טענת חברת הביטוח ויבקש ממנה להוכיח שההצהרה השגויה נמסרה בכוונה לרמותה, או שחברת ביטוח סבירה לא הייתה מחתימה את המבוטח על הפוליסה במחיר גבוה יותר.

לסיכום

ישנם מגוון רחב של טיעונים שונים ומשונים שחברות הביטוח מעלות כדי להתחמק מתשלום הפוליסות. החוזה שנערך בין הצדדים אינו תמים, וטמונות בו מלכודות רבות שאינן גלויות לעיני האדם הסביר וששמות לו רגל ברגע האמת.

אומנם פעמים רבות חברות הביטוח משתמשות בכוח ההרתעה שלהן ובצבא עורכי הדין שלהן כדי לסכל את תביעת הביטוח במקרים של מחלות קשות, אך עלינו החובה להיות מוכנים מראש לכל מצב, עד כמה שניתן.

אם חליתם במחלה קשה וחברת הביטוח אינה מקבלת את תביעתכם, אל תתייאשו. פנו לעורך דין מומחה בתחום זה, הניחו לו לנהל את המאבק המשפטי ואתם, התמקדו בהתמודדות עם המחלה הקשה ובהחלמה.

ראו גם:

החזרי מס לסובלים ממחלות קשות

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!