תביעה לביטוח חיים

לוחצים ידיים

ביטוח חיים הוא ביטוח ייחודי בעולם הביטוחים, זאת משום שבפוליסה זו איננו מבטחים את עתידנו הכלכלי אלא אנו דואגים לאנשים הקרובים לנו כאשר נלך לעולמנו.

אדם שברשותו פוליסת ביטוח חיים, לאחר לכתו לעולמו, בעקבות מחלה או תאונה בכפוף לתנאי הפוליסה, חברת הביטוח מחויבת לשלם את תגמולי הביטוח למוטבים אותם הוא ציין בפוליסה. למבוטח יש את הזכות לקבוע מראש מי יהיו המוטבים של הפוליסה ואם לא צוינו מוטבים בפוליסה יורשיו ייהנו מתגמולי הביטוח.

בישראל אנשים רבים רוכשים פוליסת ביטוח חיים במטרה לדאוג לבני משפחתם לאחר מותם והם משלמים כל חודש בחודשו את תשלומי הפוליסה מתוך ידיעה ותחושת ביטחון שבני משפחתם יוכל להסתדר כלכלית לאחר מותם.

עד כה הכל נראה פשוט ומסודר, כל הפרטים נקבעו מראש בפוליסה ואנו יכולים להיות רגועים. אולם לצערנו, כפי שרבים מאתנו יודעים כאשר רגע האמת מגיע חברות הביטוח מערימות קשיים רבים על בני המשפחות בבואם לפרוע את פוליסת ביטוח החיים.

קשיים מצד חברות הביטוח

ברוב המוחלט של המקרים חברות הביטוח לא נענות באופן מיידי לבקשת בני המשפחה לפרוע את פוליסת הביטוח של בן משפחתם שזה עתה נפטר, והן מנסות לדחות את תביעות ביטוח החיים מכל מיני סיבות. אחת הטענות הנפוצות בהן חברות הביטוח עושות שימוש היא מסירת מידע רפואי שגוי.

חברות הביטוח ינסו לטעון שכאשר המבוטח חתם על פוליסת הביטוח חיים הוא מסר מידע שאינו תואם את המציאות באותה העת לגבי מצבו הרפואי.

טענה זו יכולה לקום לחברת הביטוח, לדוגמא, במקרים בהם אדם ידע שהוא חולה במחלה קשה כאשר נחתמה הפוליסה אולם הוא לא ציין זאת. על כן, חברת הביטוח תטען שאם היה ברשותה מידע זה היא לא הייתה מחליטה לבטח את המבוטח או שהייתה קובעת תנאי פוליסה שונים לגמרי.

אולם, חשוב לציין שהיו לא מעט מקרים כאלה אשר הגיעו לבית המשפט, וזה פסק לטובת המבוטח משום שכאשר חברת ביטוח טוענת טענה כזו עליה להוכיח שהסתרת המידע נעשתה בכוונת מרמה, דבר אשר קשה מאוד לחברות הביטוח להוכיח.

זכרו שזכותכם לקבל את תגמולי הביטוח, בן המשפחה שנפטר רכש את פוליסת הביטוח כדי לדאוג לעתידכם, ולכן אל תוותרו על המגיע לכם ואל תחששו לפנות לערכאות המשפטיות.

התיישנות

בחוק חוזה הביטוח נקבע, בניגוד למקרים אחרים של התיישנות, שהתיישנות בתביעות ביטוח חיים עומדת על תקופה של שלוש שנים מיום מקרה המוות ותקופת ההתיישנות נספרת עד ליום הגשת התביעהסוף חוזה לבית המשפט.

עם זאת, ישנם מקרים בהם על אף שחלפו שלוש שנים מיום מקרה המוות תעמוד למוטבים או ליורשים הזכות להגיש תביעה, לדוגמא:

כאשר למקרה הביטוח ישנם מספר יסודות עובדתיים אולם הם לא התקיימו בתוך שלוש שנים, במקרים אלה תקופת ההתיישנות תספר לאחר שיסודות עובדתיים אלה התקיימו.

כאשר מוטב או יורש לא ידע על כך שישנה פוליסת ביטוח חיים ושהוא זכאי לתגמוליה ייתכן שיוכל להגיש את התביעה גם לאחר שלוש שנים ממקרה הביטוח, אם יצליח להוכיח שאי הידיעה אינה נגרמה בעקבות רשלנותו.

כאשר חברת הביטוח מודה בכתב על זכותו של המוטב או היורש לקבלת תגמולי הביטוח, תקופת ההתיישנות של שלוש השנים תחל להיספר מיום הודאתה ולא מיום קרות מקרה הביטוח.

בשורה תחתונה

ברוב המקרים תנסנה חברות הביטוח להערים קשיים על המוטבים או היורשים של פוליסת ביטוח חיים, אולם חשוב לדעת שגם כאשר חברות הביטוח דוחות את תביעתכם תוכלו לנסות לממש את זכותכם לתגמולי הביטוח בערכאות המשפטיות.

לכן, אל תרימו ידיים, פנו לעורך דין אשר מתמחה בתחום ומצו את זכויותיכם.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!