פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

למה חשוב להקפיד לעשות פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך? יש כאלה ששואלים את השאלה הזו בתדירות יחסית גבוהה. הרי נדמה כי לאחר הניתוח ניתן יהיה להמתין בסבלנות עד להתאוששות הגוף. אך תמיד עליכם לזכור את הסיבה שבגללה החלטתם ללכת לבצע את הניתוח הזה. ניתוח החלפת מפרק ברך מתבצע כדי להפחית את עוצמת הכאב, ולהחזיר את התפקוד למיטבו. ללא פיזיותרפיה תתקשו להשיג את התוצאה הזו, גם אם הניתוח בוצע על הצד הכי טוב שיש. לכן חשוב שתכירו את הסיבות לבצע פיזיותרפיה מיד עם השלמת ניתוח החלפת מפרק ברך. תדירות הטיפולים יכולה להשתנות בהתאם לשיקול הדעת האישי שלכם. אל תביאו את עצמכם למצב בו אתם נאלצים לוותר על האפשרות הזו בשל שיקולים זרים.

 

מתי מתחילים את טיפולי הפיזיותרפיה?

בימים הראשונים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך יהיה קשה מאוד להזיז את הרגל. אך את הטיפולים חשוב להתחיל מוקדם ככל האפשר, כבר ביום הניתוח. כמובן שמדובר בטיפולים שמתאימים למצב בו הינכם נמצאים, ואינם מביאים איתם סכנה אמיתית. פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך אמורה לשפר את תוצאות הניתוח, ולגרום להן להיות אפקטיביות בהרבה. ככל שעוברים הימים, כך יהיה ניתן להגדיל את האינטנסיביות ואת הקושי של הטיפולים עצמם. אל תתמהמהו עם טיפולי הפיזיותרפיה כי זה יגרום לכם להשיג את תוצאות הניתוח הרצויות באיחור.

 

טיפולי פיזיותרפיה מפחיתים את הכאב

הסיבה הראשונה שבגללה כדאי לבצע פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך נוגעת לכאב. הכאב לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך הוא מובן, בכל זאת מדובר על הליך כירורגי מורכב. במקום לקחת משככי כאבים בלי סוף, ניתן יהיה להתחיל בטיפולי פיזיותרפיה שמביאים תוצאות מעולות. הטיפולים הללו מאפשרים לכם להזיז את המקום המטופל, כתוצאה מכך הכאבים יופחתו בצורה משמעותית. ללא טיפולי פיזיותרפיה יהיה לכם קשה להחזיר את המצב לקדמותו במהרה. נדגיש כי ברגע שעוצמת הכאבים תהיה בלתי נסבלת, המצב עשוי להקשות עליכם בשגרת החיים. ככל שהפיזיותרפיסט יהיה יותר מקצועי, כך עוצמת הכאב לאחר הניתוח תפחת בהתאם.

 

חזרה מהירה לשגרה – מוקדם מן הצפוי

כל עוד לא יהיה לכם אישור מהרופא, אין סיבה לחזור לשגרה המלאה. אך עדיין כל אחד מאיתנו ירצה להשאיר את העניינים הללו מאחור, ולחזור לשגרת החיים הנורמטיבית. האם זה קורה בין רגע? בוודאי שלא. לרוב רק לאחר מספר שבועות תוכלו לעשות את הדברים שהייתם עושים לפני הניתוח עצמו. בזכות פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך ניתן יהיה לחזור לשגרה במהירות רבה יותר. הטיפולים מזרזים את החלמת האזור הפצוע, דבר שיגרום לכם לראות את האור בקצה המנהרה. במקום שההחלמה תתפרס על פני מספר חודשים היא תתפרס על מספר שבועות. מדובר על שיפור אדיר שיגרום לכם לחשוב מה תרצו לעשות ביום שאחרי ההחלמה המלאה.

 

אל תגרמו לאזור הברך להתנוון

שבועות ארוכים מבלי להזיז את הברך עשויים לגרום לה להתנוון, דבר שלא תוכלו להסכים לו. פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך אמורה להחזיר את המצב לקדמותו. ברגע שאתם מזיזים את הברך בהתאם לתרגילים, תדעו כי המקום ימשיך לתפקד כנדרש. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מוציאים את מירב התועלת מהטיפולים הללו. מה שהיה נראה לכם בלתי אפשרי יהפוך להיות מציאותי בזכות טיפולי הפיזיותרפיה. היכן תוכלו לעשות פיזיותרפיה לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך? חשוב לבחור את המקום הנכון שמגיע עם הידע ועם המקצועיות המתאימה. פיזיותרפיה לאחר החלפת מפרק ברך מבצעים במרפאתו של פרופסור אמיר הרמן: https://profherman.com/.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!