עורך דין זכויות רפואיות

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

עורך דין זכויות רפואיותבמקרים רבים, אנשים הזכאים להטבות וסיוע כלכלי בעקבות מצב רפואי, לא מקבלים את הזכויות המגיעות להם בגלל חוסר ידע והתנהלות לא נכונה. לכן, חשוב להיעזר בעורך דין למימוש זכויות רפואיות. כך תקבלו סיוע מגורם מקצועי שינהל הליכים שונים ומאבקים עבור אנשים במצב של בעיות רפואיות שונות. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

זכויות רפואיות

לפני שנסביר על עורך דין זכויות רפואיות, חשוב להבין אילו זכויות רפואיות קיימות בכלל. זכויות רפואיות מתייחסות לפיצוי כלכלי הניתן לאדם שכושר ההשתכרות שלו נפגע ושרמת התפקוד שלו ירדה. על ידי זכויות אלה, ניתן לאפשר לאנשים אלה לשמור על רמת החיים שלהם ולהימנע מפגיעה נוספת. הזכויות הרפואיות ישתנו בהתאם למצב הרפואי ממנו אתם סובלים ולרמת החומרה שלו. בין הזכויות הרפואיות יהיו אפשרויות לקבלת קצבת נכות, שירותים מיוחדים, גמלה, מענקים, הטבות, הכרה באחוזי נכות, גמלות ילד נכה, גמלת סיעוד, קצבאות שארים, קצבאות ניידות ועוד. אנשים רבים שתובעים את הזכויות הרפואיות המגיעות להן, עוברים קשיים רבים בתהליך המימוש שלהן. 

הזכות לקבלת טיפול רפואי

לכל אזרח במדינה קיימת זכות בסיסית לקבל טיפול רפואי הכולל את אבחון מצבו הרפואי, התוויית תוכנית טיפול מתאימה, שמירה על סודיות רפואית ושיקום במקרה הצורך. לשם כך ניתן להשתמש בביטוח הרפואי בקופות החולים השונות. כל אשפוז, ניתוח, תרופה ובדיקה שגרתיים צריכים להיות מכוסים בקופות החולים. במקרים רבים בהם צריך מימון יקר יותר, קופות החולים לא יכסו את המימון בקלות. לשם כך ניתן לפנות לעורך דין למימוש זכויות רפואיות על מנת להתמודד עם קופות החולים. במידה שחלה פגיעה בזכות הבסיסית שלכם לקבלת טיפול רפואי, גם עם בטיפול שגרתי שצריך להיות מכוסה, חשוב לפנות לעורך דין זכויות רפואיות עד למיצוי מלא של הזכויות הללו. 

 

הגורמים למימוש זכויות רפואיות

קיימים מספר גורמים מולם תוכלו לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם בעקבות מחלה, תאונה, פציעה, בעיה רפואית וכדומה. פניה לגורמים הללו תכלול הליכים בירוקרטיים לא פשוטים שבסופם יוחלט האם להעניק לכם את הפיצויים, האם להעניק פיצוי חלקי או בכלל לא.

  • ביטוח לאומי

הגורם הראשון מולו ניתן לממש זכויות רפואיות הוא המוסד לביטוח לאומי. מוסד זה נחשב לגוף הזכויות הרפואיות המרכזי ובתור מוסד ממשלתי כולם פונים אליו. ביטוח לאומי מטפל בנכויות, תאונות עבודה, מצבים סיעודיים, אובדן כושר עבודה ועוד. פנייה לביטוח לאומי מיועדת לקבלת קצבאות ומענקים שונים. על מנת להצליח לממש את הזכויות הרפואיות שלכם יהיה עליכם לעמוד מול וועדה רפואית בה יקבעו את שיעור הנכות שלכם ומה גובה הקצבה המגיע לכם, אם בכלל. 

  • חברות ביטוח פרטיות

כיום, כמעט כל אדם מבטח את עצמו באופן פרטי מול חברות הביטוח השונות. במידה שיש לכם פוליסת ביטוח מסוימת, תוכלו לתבוע אותה במקרה שהמצב ממנו אתם סובלים נכלל בתנאי הפוליסה. ניתן לבצע ביטוחים לתאונות אישיות, ביטוח חיים, גילוי מחלה קשה ועוד. בנוסף, בחברות הביטוח ניתן לקבל פיצויים גם עבור תאונת דרכים ואובדן כושר עבודה ואף במקרה של פציעות תלמידים. 

  • גורמים מפצים בנזקי גוף

במידה שנפצעתם גופנית בעקבות רשלנות רפואית, רשלנות מעסיקים, נפילה במקום ציבורי כמו רחוב, קניון, מוסד ציבורי וכדומה, תוכלו לפנות לגורמים המפצים בנזקי גוף. כך למעשה תוכלו להגיש תביעת נזיקין נגד הגורם האחראי לנזק, לדוגמא העירייה, ולדרוש מאותו גורם תשלום של פיצוי כספי.

 

החשיבות בפנייה לעורך דין זכויות רפואיות

בישראל, נחקקו חוקים ותקנות רבות שמיועדות להעניק סיוע כלכלים לאנשים שכושר ההשתכרות שלהם נפגע בעקבות מחלה, תאונה או בעיה בריאותית כלשהי. אך למרות שחוקים אלה קיימים ולמרות שמדובר באנשים שמשלמים כל חייהם לגורמים הרלוונטיים כמו ביטוח לאומי, עדיין מדובר בהליכים לא פשוטים שכוללים הליכים בירוקרטיים ממושכים. פעמים רבות, הליכים אלה מסתיימים בדחיית הבקשות. בעקבות כך, אנשים רבים סובלים ממצב רפואי ולא מצליחים לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות להם. כאשר נעזרים בעורך דין למימוש זכויות רפואיות, ניתן להגדיל את הסיכוי שתצליחו לממש את הזכויות הרפואיות שמגיעות לכם ואף שתצליחו להגדיל את סכום הפיצוי שיינתן לכם. הגורמים שצריכים לממש את הזכויות הרפואיות שלנו, הם גופים גדולים עם מחלקות משפטיות גדולות ולכן פעמים רבות הם מצליחים להתנער מתשלום. 

את מי תובעים?

במידה שאתם רוצים לממש את הזכויות הרפואיות שלכם, יהיה עליכם קודם כל לפנות לביטוח לאומי. שכירים ועצמאיים שמשלמים דמי ביטוח לאומי זכאים להגיש תביעה בהתאם למצבם הרפואי. ניתן להגיש תביעת נכות כללית או תביעה לדמי פגיעה ולאחריה תביעת נכות. בתביעות אלה ייקבעו מה כושר העבודה ומה שיעורי הנכות של התובע על מנת להחליט מה גובה הקצבה המגיע לו. כל אחת מהקצבאות שיעניק ביטוח לאומי כוללת תנאי סף שחשוב לדעת על מנת לתכנן את הליך התביעה.

במידה שנפגעתם בתאונת דרכים, יהיה עליכם לפנות לחברת הביטוח המבטחת את הרכב שלכם והיא זאת שתשלם לכם פיצוי כספי. הולכי רגל ורוכבי אופניים יתבעו את חברת הביטוח של הרכב שפגע בהם. במידה שאין חברה מבטחת יש לתבוע את תאגיד קרנית. 

 

פנו לעורך דין למימוש זכויות רפואיות

במידה שאתם תובעים את אחד הגורמים שציינו על מנת לממש את הזכויות הרפואיות שלכם, עומד מולכם ארגון שכולל מחלקה משפטית, מחלקת תביעות, מומחים רפואיים, חוקרים פרטיים ועוד אנשי מקצוע שמטרתם להפחית את התשלום שתקבלו, אם בכלל. כאשר אתם פונים לעורך דין זכויות רפואיות, ניתן לאזן בין פערי הידע של התובעים לנתבעים. עורכי דין שמתמחים במקרים כאלה, יוכלו לספק לכם מענה ראוי על מנת שתצליחו לממש את הזכויות הרפואיות שלכם. עורך דין זכויות רפואיות יידע מתי הנימוקים בהם משתמשים הגופים השונים לא מספקים ולעתים לא חוקיים. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!