נכות זמנית 40 אחוז

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

נכות זמנית 40 אחוז אורח החיים התקני שלנו יכול להיקטע בין רגע

נכות זמנית 40 אחוזהחיים הנוכחיים שלנו הם חיים במירוץ תמידי. כל החיים אנחנו מוצאים את עצנו עסוקים בהגשמה עצמית, ובכל כך הרבה דברים בו זמנית עבודה, קריירה, משפחה, ילדים, תחביבים, וכו. אומנם החיים הם מעין מרוץ, אך המרוץ הנ"ל יכול להיקטע ברגע קט, זאת כאשר תאונות שונות, ואירועים רפואיים שאנחנו חווים יכולים לגרום לכך שנאלץ לקחת הפסקה זמנית מהמרוץ התמידי שלנו להגשמה עצמית, וכעת נאלץ לחכות לכך שהמצב הרפואי שלנו ישתפר, ונוכל לחזור לשגרה שלנו. במקרים כאלה, ייתכן כי מדינת ישראל יכולה לסייע לכם, זאת כאשר מדינת ישראל מעמידה רשת סיוע ומענקים לאלו שסובלים וזכאים לדרגת נכות בעקבות המצב הרפואי אליו הם נתקלו. מה זה דרגת נכות זמנית? כיצד דרגת נכות זו נקבעת? ומה הם ההטבות השונות אליהן אני אולי זכאי? כל זאת ועוד, תוכל למצוא בכתבה הזו שלפניכם.

 

נכות זמנית 40 אחוז בתור התחלה, מה היא דרגת נכות זמנית?

במידה שאדם מסוים, אשר מחזיק באזרחות ישראלית, נעמד ומתייצב בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בישראל, וועדה זו מחליטה כי המצב הנתון של אותו האדם שנפגע כתוצאה מתאונה, תאונת עבודה, או בעיה רפואית חמורה הוא מצב רפואי אשר מגביל מבחינת אורח החיים התקין, אך מדובר במצב רפואי תקופתי, כלומר, מצב רפואי שעתיד לחלוף לאחר פרק זמן מסוים אזי שהועדה הרפואית עתידה לקבוע לו דרגת נכות זמנית, אשר שוות ערך לדרגת נכות קבועה מבחינות רבות, אך מדובר על דרגת נכות שלא תישאר לאחר פרק הזמן שנקבע לה. את דרגת הנכות הזמנית על שלל צורותיה, ניתן לקבל לפרק זמן של כל היותר שנה. במשך תקופה זו, המוסד לביטוח לאומי ישלם לאותם האדם המבוטח קצבאות נכות שונות המגיעות לו, תוך כדי שהוא יהיה זכאי לסיוע והטבות שונות ממדינת ישראל גם כן. לאחר תום פרק הזמן המוגדר שאותו המטופל קיבל את דרגת הנכות הזמנית, אותו האדם יהיה צריך לעמוד בסופו של דבר לועדה רפואית נוספת, שלאחר ממנה המוסד לביטוח לאומי יחליט על המשך ההליכים אל מול אותו המובטח.

נכות זמנית 40 אחוז מה היא דרגת נכות של נכה נזקק, וכיצד היא יכולה לסייע לאנשים שמקבלים דרגת נכות זמנית הקטנה מ100 אחוזים (לדוגמה נכות זמנית 40 אחוז)

בסופו של דבר, ישנן פציעות ותאונות שונות, אשר מובילים לפגיעות בחומרה משתנה. לא תמיד נזכה לקבל דרגת נכות, גם אם מדובר על דרגת נכות זמנית של 100 אחוזים, ובמקרים רבים נאלץ להסתפק בדרגת נכות זמנית הקטנה מ100 אחוזים, לדוגמת נכות זמנית 40 אחוז. על פי החוק הקיים במדינת ישראל ובמוסד לביטוח לאומי, בן אדם שנפגע, ולאחר התייצבות מול הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי הוא קיבל זכאות לדרגת נכות זמנית אשר קטנה 100 אחוזים, למשל דרגת נכות זמנית 40 אחוז. במצב כזה, אילו אותו האדם לא יכול לצאת לעבוד כל יום בצורה תקנית, אזי שהוא יהיה זכי על פי החוק הכתוב במדינה ובמוסד לביטוח לאומי של מדינת ישראל לדרגת נכה נזקק.

דרגת נכה נזקק היא דרגה רפואית אשר ניתנת לאדם שלא סוגל לצאת כל יום לעבוד, אך הוא מחזיק בדרגת נכות זמנית אשר קטנה מדרגת נכות זמנית של 100 אחוזים, למשל נכות זמנית 40 אחוז. דרגת נכה נזקק מאפשרת לאותם האנשים שזכאים להחזיק בדרגת נכות זו, לקבל את כל ההטבות, הפיצויים, והסיוע ממדינת ישראל, שנכה זמני בדרגת 100 אחוזי נכות היה עתיד לקבל. את דרגת הנכה הנזקק ניתן לקבל למשך זמן מירבי של 4 חודשים, זאת כאשר לאחר תקופה זו הוא יצטרך לעמוד בפני הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי שוב פעם, הפעם על מנת לבקש הארכת דרגה רפואית. את דרגת הנכה הנזקק ניתן לקבל על ידי הגשת תביעה אשר נקראת תביעה לנכה נזקק, ולאחר ההליך הרפואי, ההחלטה תתקבלנה על ידי הגורמים הרלוונטיים לכך.

קראו עוד: נכות זמנית מעבודה

נכות היא לא רק פיזית נכות היא גם נפשית

אדם שחווה טראומה, עובר תאונה או ניתוח והופך מוגבל ברמת ה-40 אחוז נכות, חייב לקבל לא רק סיוע רפואי פיזי למען שיפור מצבו, אלא גם נפשי. הרבה פעמים אנשים סובלים ממצב נפשי ורגשי רעוע בתקופה זו וחשופים לדיכאון, חרדות ומצב רוח מדוכדך וזה משהו שחשוב לטפל פה גם כן

אילו זכויות מגיעות לכם בתור נכים בדרגת 40 אחוז או נכים זמניים?

המוסד לביטוח לאומי מציג בפני האזרחים של מדינת ישראל את כל הזכויות המגיעות להם, במידה והם הגיעו לוועדה הרפואית של המוסד והוגדרו כנכים באופן זמני או קבוע. כמעט כל פעולה של היום יום, אותה אנחנו לא מסוגלים לעשות בכוחות עצמנו וגורמת לנו להפוך מעצמאיים לחלוטין לתלותיים וסיעודיים, תוביל לכך שיגיעו לנו מגוון של זכויות ביניהן זכויות רפואיות וטיפוליות, זכויות שיקומיות, תשלומים מסוגים שונים בדמות תגמולים, הנחות, הטבות בתשלומי מיסים ועוד. כעת, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגיש את המסמכים הרפואיים הקשורים למצב הרפואי ממנו אתם סובלים ישירות למוסד לביטוח הלאומי. דרך האתר של המוסד, ניתן לעשות את זה בצורה קלה ופשוטה. חשוב להגיש בצורה מסודרת את כל המסמכים. ניתן להיעזר בחברות חיצוניות או בעורך דין המתמחה בביצוע התהליך וכך לחסוך זמן יקר.

קראו עוד בנושא: קצבת נכות מעבודה לצמיתות

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!