ניתוחים פלסטיים – רשלנות רפואית וסיכויי תביעה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מהם ניתוחים פלסטיים?

ניתוחים פלסטיים קוסמטיים במהותם הינם ניתוחים אשר נעשים מרצונו החופשי ומיוזמתו של המטופל ומבחינה רפואית הם אינם דחופים או הכרחיים כלל. מטרתם של ביצוע ניתוחים פלסטיים הינה אחת- שיפור מראהו החיצוני של המטופל, בין אם לאחר פגיעה אשר גרמה עיוותים במראהו החיצוני כגון צלקות ובין אם לשם שיפור מראהו החיצוני של מטופל על פי טעמו האישי כגון מתיחות עור ופנים, ניתוחים להגדלת חזה וכיו"ב.

אבחון תקופת הנזק

כאשר מטופל פונה לביצוע ניתוח פלסטי ובשל הניתוח נגרם לו נזק גוף כלשהו, ישנו צורך לבחון באם הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית בשלבים אשר קודמים לשלב הניתוח, בעת ביצוע הניתוח או במעקב שאחריו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי הטיפול בכל אחד מן המקרים הרשלניים הינו שונה במהותו. לדוגמא, במידה והרשלנות רפואית שייכת לשלב הקדם ניתוחי, יש לבדוק באם הייתה הסכמה מדעת של המטופל לביצוע הניתוח.

כאמור לעיל, ניתוחים פלסטיים אינם ניתוחים דחופים ועל כן על פי חוק זכויות החולה ופסיקת בתי המשפט קיימת חובה מוגברת על הרופא המנתח לספק למנותח לפני הניתוח הסברים ופרטים מלאים על הניתוח, סיכוניו וסיכוייו, סיבוכים אפשריים וכמו כן טיפולים תחליפים אפשריים, כל זאת בזמן ארוך יחסית לפני תחילת הטיפול. ההסברים הללו צריכים להינתן על ידי הרופא במהלך פגישת ייעוץ מסודרת, תקופה ממושכת לפני הניתוח, וזאת על מנת שהמטופל יוכל יקבל תמונה מלאה על הניתוח אשר הוא עומד לעבור.

נכון להיום, ניתן לראות כי בחלק עיקרי מן התביעות בגין רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים בהם נגרם נזק, עלתה הטענה כי המנותח לא נתן הסכמה מלאה ומדעת לביצועו של הניתוח, זאת שכן לא הוסברו לו כהלכה הסיכונים והסיבוכים אשר כרוכים בניתוח וכבר בכך התרשל הרופא בטיפול במטופל אשר נפגע.

 

חוות דעת מומחה לגבי הרשלנות הרפואית

כלל, כאשר רוצים לתבוע פיצויים בגין רשלנות רפואית, ישנו צורך בחוות דעתו של רופא המומחה בתחום רפואי זה. חוות הדעת של רופא מומחה הינה למעשה האנליזה שלו לגביי האירוע הרפואי אשר התרחש. לרופא המומחה ישנה אחריות רבה, שכן הוא זה שיקבע באם אכן תוצאות הניתוח מעידות על נזק אשר נגרם למטופל, מהי מידת הנזק, והאם אכן הרשלנות הרפואית של המנתח עצמו היא זו שהובילה לגרימת הנזק, כלומר אם ישנו קשר סיבתי בין התנהגות הרופא לנזק, והאם הרופא המנתח אכן פעל באופן שאינו עומד בציפיות החוקיות ממנו– לנהוג בסטנדרט טיפולי של הרופא הסביר ולהעניק טיפול רפואי באיכות ומקצועית סבירה.

למידע נוסף בנושא חוות דעת מומחה בתביעת רשלנות רפואית – https://www.rashlanut-psakdin.co.il/

 

סיכויי התביעה

לאחר שנאספו הראיות המרשיעות ולאחר היוועצות עם עו"ד בתחום ורופא מומחה, ניתן להעריך את סיכויי התביעה בבית המשפט וגובה הפיצוי אותו ניתן לקבל. למותר לציין כי ברוב התביעות של רשלנות רפואית בכלל וברשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים בפרט, מתנהל במקביל להליך התביעה בבית המשפט גם הליך של משא ומתן עם הגוף הנתבע על מנת לסיים בפשרה.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!