מי יורש אדם ערירי?

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

יש אנשים שאין להם ילדים מסיבות רבות והם צוברים רכוש וכספים במהלך חייהם. כאשר אדם נפטר והוא ערירי מתעוררת השאלה מה קורה עם אותם הכספים והרכוש, האם הם יכולים להינתן לקרובי משפחה רחוקים? האם קרובי משפחה רחוקים יכולים להגיש בקשה לקבל את נכסיו של ערירי וכיצד עושים זאת כאשר הוא לא משאיר אחריו צוואה? ערכנו עבורכם מדריך שיספק תשובות לכל השאלות בנושא והדרכה קצרה כיצד יש לפעול, מומלץ להמשיך ולקרוא. 

מיהו אדם ערירי על פי החוק? 

אדם ערירי הוא אדם שלא נותרו לו כלל בני משפחה קרובים או רחוקים, במצב כזה אם לא הותיר אחריו צוואה נכסיו עוברים לבעלות המדינה. מה שקובע בכל מה שנוגע לנושא ירושה היא קרבת אדם, לכן אין זה משנה האם מדובר על ילד מחוץ לנישואין וגם אין הבדל בין גברים ונשים. כמו כן, ילד מאומץ יהיה היורש של הוריו גם כן. 

מהו הדין במידה ונפטר אדם ערירי?

כאשר אדם ערירי נפטר והוא לא הותיר אחריו צוואה, מי שיקבע מי יירש את רכושו ואת כספו הוא חוק הירושה. החוק יקבע מי מבין בני המשפחה של הנפטר יקבל את נכסיו, והכללים בחוק מאוד ברורים וקבועים למעשה מודל שדומה מאוד למודל על פיו אנשים היו נוהגים במידה והיו מותירים אחריהם צוואה. 

קודם כל כדאי לדעת שכדי לממש את הזכות לירושה יש להגיש בקשה לצו ירושה. לאחר מכן סדר היורשים יהיה על פי דין – ראשית בן או בת הזוג של הנפטר, לאחר מכן הילדים, ילדי הילדים והנינים, במידה ומדובר על אדם ערירי שאין לו הורים, ילדים או נכדים, חוק הירושה קובע כי אחיו יהיו היורשים הבאים בתור לילדיהם ונכדיהם. 

כיצד מוציאים צו ירושה? 

כדי להוציא צו ירושה יש לפעול על פי דין, באופן מלא על פי ההוראות וההמלצה הנה לבצע בדיקת צו קיום צוואה לפני כן כדי לוודא שההליך הוא אכן המתאים. במידה וכן, והנפטר לא הותיר אחריו צוואה המפרטת למי הוא מעוניין לתת את כספו, ויש אנשים שרואים עצמם כקרובי משפחה רחוקים ויורשים חוקיים, עליהם להגיש בקשה לצו ירושה. את ההליך מתחילים בהגשת הבקשה בלשכת הרשם לענייני ירושה. כדאי לשים לב שאת הבקשה יש להגיש במחוז המגורים של הנפטר. 

את הבקשה יש להגיש בארבעה עותקים – שלושה צילומים ומקור אחד, וכולם צריכים להיות חתומים על ידי נוטריון, עורך דין, דיין בית דין דתי, שופט או ראש רשות מקומית. הבקשה צריכה להיות מלאה ולכלול את כל הפרטים של הנפטר ואת כל פרטי היורש וגם את חלקו בעיזבון. יש לצרף לבקשה תעודת פטירה ושני שוברי תשלום – האחד עבור פרסום בעיתון ושני עבור אגרת פתיחת התיק. הצו יכול להתקבל על ידי בית המשפט ולאחר קבלתו ניתן לגשת ללשכת רישום המקרקעין ולבנק ולקבל את הנכסים על פי הצו, או שהוא מועבר לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה. בכל מקרה שהוא מומלץ מאוד להיות מיוצגים על ידי עורכי דין המתמחים בתחום וזאת כדי למנוע טעויות וכדי להבטיח הליך מהיר, יעיל והוגן. 

**המידע הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!