מיצוי זכויות רפואיות

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מיצוי זכויות רפואיותבישראל נחקקו מגוון חוקים ותקנות שמיועדים לסייע כלכלית לאנשים שכושר ההשתכרות שלהם והתפקוד שלהם נפגע בעקבות מחלה, מצב רפואי או תאונה. כל אדם שלא יכול לקיים אורח חיים תקין, מסיבות שונות זכאי להקלות שונות. על ההקלות ומיצוי זכויות רפואיות נרחיב במאמר הבא. 

 

מיצוי זכויות רפואיות של נפגעי תאונת עבודה

ישנם מקרים שונים בהם אנשים נפגעים בעבודה וזכאים לזכויות שונות. לשם כך ביטוח לאומי צריך להכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה. במצב כזה תהיו זכאים לאחת מהזכויות הללו-

  • דמי פגיעה- פגיעה בעבודה או אירוע שמוגדר כתאונת עבודה מזכים את הנפגע בדמי פגיעה. יש לשים לב כי הפיצוי הכספי שיינתן על היעדרות מהעבודה לא יכול לעלות על 91 ימים. הימים נספרים יום לאחר האירוע.
  • במידה ולאחר 91 ימים, עדיין נשארה נכות, הנפגע יוכל לקבל פיצוי חד פעמי או קצבה חודשית. גובה הקצבה או הגמלה שיקבל הנפגע יהיה תלויה בגורמים שונים כמו שכר ממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה, מצב רפואי ועוד. כאשר מדובר בעובד עצמאי גובה הקצבה ייקבע בהתאם למקדמות שהמבוטח שילם לביטוח לאומי בשלושת החודשים הקודמים.
  • גמלה חד פעמית- במידה שהנפגע יבחר לקבל גמלה חד פעמית, הוא יוכל לקבל גמלה בשיעור של 75% מהשכר הממוצע בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה. הגמלה תינתן בתנאי שהנפגע לא מקבל הכנסה ממקור אחר. 
  • קצבה- הנפגע יכול לבחור לקבל קצבת נכות. קצבת נכות משולמת באופן חודשי והגובה שלה ישתנה בהתאם לגורמים שונים כמו גיל, מצב משפחתי, הכנסות ועוד.
  • פיצוי חד פעמי- לאחר תאונת עבודה, הנפגע יצטרך להגיע לוועדת רפואית שם יקבעו לו את אחוזי הנכות. לעתים הנפגע יהיה זכאי לפיצוי חד פעמי, שייקבע בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לנפגע. 

מיצוי זכויות רפואיות של חולי לב

לחולי לב יש זכויות רפואיות שונות שהם יכולים למצות במקרה של פגיעה באורח החיים שלהם-

  •  זכות בסיסית- חולי לב זכאים לזכות בסיסית לקבלת סיוע מרופא משפחה ומגופי הרפואה הציבוריים לצורך אבחון המצב הרפואי, התוויית תוכנית טיפול, שיקום והשתלמות במקרה הצורך ובהתאם למצבו הרפואי.
  • קצבת נכות כללית- מחלות לב עלולות לפגוע בכושר התפקוד של החולה ברמות שונות, לרבות בכושר ההשתכרות שלו. לכן, חולי לב זכאים לקבל קצבת נכות כללית, בהתאם למצב שלהם. לשם כך עליהם לעבור ועדה רפואית ולהוכיח שקיימת פגיעה בכושר הפרנסה שלו וביכולת שלו לעבוד בעקבות המחלה. קצבת נכות כללית משולמת באופן חודשי והגובה שלה ישתנה בהתאם לגורמים שונים כמו גיל, מצב משפחתי, הכנסות ועוד.  
  • נפגעי עבודה- ישנם מקרים בהם אירוע הלב הוא תוצאה של מקרה או אירוע שהתרחש בעבודה כמו לדוגמא לחץ קיצוני או מאמץ פיזי חריג. במצב כזה החולה יהיה זכאי לקבלת פיצויים ממקום העבודה ולקבלת קצבה בהתאם לאחוזי הנכות.
  • שירותי סיעוד- חולה לב שהתפקוד התקין שלו נפגע כך שהוא צריך לקבל סיוע בפעולות יומיומיות בסיסיות, יהיה זכאי לקבל קצבת שירותים מיוחדים או שירותי סיעוד. לשם כך יש לתאר את המגבלות התפקודיות של חולה הלב. 
  • פטור ממס הכנסה- במצב בו שיעור אחוזי הנכות הרפואית, שיקבל חולה הלב, ישוקלל ל-90% ומעלה או שתיקבע לו נכות של 100% כתוצאה מהמחלה ממנה סובל, הוא יהיה זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה. 
  • קרנות פנסיה וחברות ביטוח- הזכויות הרפואיות של חולי לב, מגיעות לעתים גם מקרנות הפנסיה וחברות הביטוח. לדוגמא, במידה שנרכש אובדן כושר עבודה, כיסוי ביטוחי מסוים, ביטוח מנהלים וכדומה. 

 

מיצוי זכויות רפואיות של חולי סוכרת

חולי סוכרת גם זכאים למיצוי זכויות רפואיות שונות- 

  • אחוזי נכות- סוכרת היא מחלה שיכולה להקנות לחולים גם 100% נכות, בהתאם למצבם הרפואי. בדרך כלל אדם שמטופל בכדורים ולא על ידי אינסולין יקבל 10% נכות ואדם שמטופל באינסולין יקבל 20% נכות. ישנם מקרים בהם המטופל יסבול מחוסר תחושה ברגליים ואחוזי הנכות יגיעו ל-60% ויותר. 
  • מס הכנסה– חולי סוכרת זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה במידה והם סובלים מ-90% נכות ומעלה. שיעור אחוזי הנכות ייקבע בהתאם לסיבוכי המחלה. לשם כך החולה יצטרך למלא טפסים שונים, לשלם אגרה ולהגיש תביעה לביטוח לאומי. 
  • קרן פנסיה- חולי סוכרת זכאים לפנסיית נכות במצב של אובדן כושר עבודה מלא או חלקי. פנסיה זו תינתן לאחר שהמטופל יסיים למצות את ימי המחלה שנצברו לו במקום עבודתו ובמצב שטרם הגיע לגיל הפרישה. 
  • חברת ביטוח- לחולי סוכרת יש זכויות המעוגנות בחברות הביטוח ובהן כיסוי במצב של אובדן כושר עבודה. במצב כזה, במידה שאובדן כושר העבודה הוא תוצאה של המחלה, החולה יהיה זכאי לקצבה חודשית בגובה מקסימלי של 75% משכרו הממוצע. 
  • שירותים מיוחדים- מחלת הסוכרת עלולה לכלול סיבוכים קשים. במצב כזה, יהיה ניתן לממש זכאות לקבלת קצבה לשירותים מיוחדים או לשירותי סיעוד. 

ליווי מקצועי למיצוי זכויות רפואיות

מלבד מה שציינו עד עתה, יש זכויות רפואיות למחלות נוספות כמו פרקינסון, סרטן, לקויות מוטוריות, צרכים מיוחדים, ילד עם מוגבלות ועוד. מיצוי זכויות רפואיות כולל פרמטרים רבים ובדרך כלל על החולים לעבור ועדה רפואית בה יצטרכו להוכיח את מצבם הרפואי ואת המגבלות מהם סובלים. פעמים רבות חולים לא מצליחים להוכיח את מצבם וגם אם זכאים לסיוע ולא מצליחים למצות את הזכויות הרפואיות שלהם. הוועדות הרפואיות הללו הן לא פשוטות והן מורכבות מאנשי מקצוע שינסו לעשות הכל בשביל להפחית את הקצבה אותה החולה יקבל, אם בכלל יקבל. לכן, על מנת להגדיל את הסיכוי למיצוי זכויות רפואיות ולהיות בטוחים שתקבלו את מה שמגיע לכם מומלץ לקבל ליווי מקצועי ומשפטי. כך תקבלו את כל הכלים הנדרשים עד שתצליחו לממש את הזכויות המגיעות לכם בלי לפספס דבר. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!