3 טיפים כיצד ניתן לממש זכויות רפואיות

גם אדם בריא נופל מפעם לפעם למשכב וזקוק למנוחה של כמה ימים להחלמה. עם זאת, ישנן מחלות ומצבים רפואיים שמאופיינים בהתמודדות קשה יותר, עם קושי גופני, כאבים וחוסר יכולת לעבוד. ישנן מחלות שמצריכות נסיעה לטיפולים קבועים וישנם כמובן עוד מצבים רבים של נכות, מחלות ראומטיות עם הגבלה קשה בתנועה, מחלות של הריאות או כלי הדם ועוד.

רבים מאותם החולים או הנכים כלל לא מודעים לכך שמגיעות להם זכויות שונות בין אם בצורה של קצבאות חודשיות, בין אם בצורה של מענק חד פעמי ובין אם בצורה של פטור ממס הכנסה ששוויו עשוי להגיע למאות אלפי שקלים. סובלים ממחלה כזאת או אחרת, מאלה שצוינו לעיל או אחרות? בהחלט יתכן שגם לכם מגיעות זכויות רפואיות שמעולם לא העליתם בדעתם.

זכויות והמצב הרפואי

סביר מאוד להניח שקוראי שורות אלה כבר שמעו דבר או שניים על מימוש זכויות רפואיות. ובכן, לפי דבריהם של מספר אנשי מקצוע העוסקים בדבר, לזכויות השונות יש קשר הדוק עם המצב הרפואי. בדרך כלל, ההכרה בזכויות נובעת מתוך המצב הרפואי ומההשפעות שלו על תפקוד החולה.רפואה

ככל שהמצב הרפואי חמור יותר וכאשר קשיי התפקוד ניכרים יותר, עשוי החולה לקבל הכרה משמעותית יותר שבצידה סיוע רחב יותר. הגדרת המצב הרפואי מבחינת ביטוח לאומי נשענת בראש ובראשונה על ספר הליקויים של ביטוח לאומי.

אך אין להסיק מכך שהטיפול בזכאים נעשה באופן אובייקטיבי ונטול בעיות. כפי שקורה לעתים בנושאים ביורוקרטיים מורכבים כך גם במימוש זכויות רפואיות, לפקידי המוסד לביטוח לאומי שיקול דעת נרחב.

כך, כאשר יושבים בוועדה מפרשים את המצב הרפואי כקל יותר מאשר הינו באמת וכאשר הם שמים דגש על מה הנבדק כן יכול לעשות ושמים בצד את ההיבטים של המוגבלות והקושי קצרה הדרך לאי קבלת הזכויות הרפואיות באופן מלא או חלקי.

התמודדות נכונה מול ביטוח לאומי ומול הוועדות הרפואיות מעלה משמעותית את הסיכויים לקבל הכרה במצב הרפואי שבצידה זכויות שונות כגון קצבת נכות, קצבה לשירותים מיוחדים, גמלת ניידות, הנחות והטבות לנכים ולהורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ועוד.

שלושה טיפים מומלצים במיוחדרשימה

כיצד ניתן לממש זכויות אלה? פנינו למקצוענים המנוסים בתחום וריכזנו עבורכם 3 טיפים מרכזיים:

  1. מבררים, חוקרים, שואלים, בודקים – עליכם לברר אודות המגיע לכם, לשאול שאלות לגבי הזכויות, להבין שאנשים אחרים במצבכם תבעו את המגיע להם והצליחו לממש את זכויותיהם. ההבנה שיתכן ומגיעות לכם זכויות שונות היא השלב הראשון בדרך לקבלת הכרה במצבכם ולדרוש זכויות שטרם מיציתם.
  2. קבלו עזרה מקצועית – לא לכולם יש את הכח, החשק או תעצומות הנפש להתמודד לבד עם נבכי הבירוקרטיה הידועים לשמצה. קבלת עזרה מקצועית לעניין מימוש הזכויות מאפשרת לכם להתמקד בדברים החשובים באמת –  הבריאות שלכם, הגופנית והנפשית גם יחד.
  3. אל תקבלו "לא" כתשובה – כבר הגשתם תביעה לביטוח לאומי? קיבלתם תשובה שלילית לאחר שהופעתם מול נציגי המוסד והפקידים בוועדה הרפואית? זה עדיין לא אומר בהכרח שלא מגיעות לכם זכויות. כדאי לבדוק עם איש מקצוע אם יש מקום לערער על ההחלטה.

סובלים ממחלה הפוגעת בתפקוד שלכם? פגיעה או נכות? תוכלו לפנות בעצמכם לביטוח לאומי אבל עם חברה מקצועית למימוש זכויות רפואיות סיכויי ההצלחה מכפילים את עצמם. אז אל תוותרו על מה שמגיע לכם והכי חשוב – שמרו על הבריאות!

אולי יעניין אותך גם:

זכויות נפגעי קרינה

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!