זכויות רפואיות לסובלים מסרקואידוזיס

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

אנשים עשויים לחלות במחלות שונות אשר מעורבים בהם תהליכים דלקתיים. ישנן מחלות הפוגעות באופן כזה או אחר בריאות ובמערכת הנשימה ואשר יש בהן גם מרכיב דלקתי בלתי מבוטל. בין המחלות אשר עשויות לפגוע בתפקוד מערכת הנשימה ומערכת החיסון ואשר יש בהן מרכיב דלקתי המחליש את הגוף ניתן למצוא את המחלה הנקראת סרקואידוזיס. לחולים במחלה זו הזכות לקבל טיפול מתאים וכן יש להם זכויות נוספות שכדאי להכיר.

זכות לאבחוןאבחון

מחלת מסרקואידוזיס נחשבת למחלה מסתורית למדי שלא כל הסיבות הגורמות לה הובררו די הצורך. עם זאת, ידוע מספיק על מחלה זו בכדי שניתן יהיה לאבחן אותה בצורה סבירה וכן שניתן יהיה להעניק טיפול שמסייע לחלק ניכר מהחולים.

למרות שיש חולים שאצלם המחלה איננה מערבת פגיעה בריאות ובנשימה, הרי שכ-90% מהחולים סובלים מפגיעה מסוימת בריאות ועל כך מתבססים כאשר רוצים לבצע אבחון.

זכותם של החולים היא להיות מאובחנים בצורה איכותית ומקצועית, בין אם הדבר נעשה באמצעות מכון רנטגן של קופ"ח החולים ובין אם נזקקים לבדיקות במכוני חוץ או בבית החולים. מכיוון שלא תמיד הממצאים שמפיקים מהצילום הם חד משמעיים, זכותם של החולים להישלח לבדיקות נוספות על פי הצורך ובהן למשל לקיחת ממצא באמצעות ביופסיה, חוות דעת של מומחים למחלות ריאה ובדיקות נוספות.

הזכות למעקב רפואי

הזכות למעקב רפואי חשובה גם היא במחלה ממין זה. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שאחוז לא קטן מהחולים מראים שיפור במצבם אפילו ללא טיפול מיוחד, לאחר מנוחה או מתן תיפול תומך. מעקב רפואי וביקורת חשובים גם מפני שישנם חולים שאינם מראים שיפור מספק גם בחלוף הזמן וחולים אלה עשויים להפוך לכרוניים. נהוג לראות חולים אלה כמי שסובלים ממצב ראומטולוגי ומכך נגזרים טיפולים נוספים וכן גם זכויות נוספות.

זכותם של החולים הכרוניים לקבל תרופות מוזלות הנכללות בסל הבריאות ועונות למצבם וכן לקבל מענה לכל תלונה שעשויה להיות רלוונטית. יש וחולים נזקקים לטיפול ולתרופות לא רק בהקשר למערכת הנשימה אלא גם לפגיעה בתפקוד של איברים פנימיים כמו הכליות או הכבד. לעיתים נדרש טיפול במפרקים כואבים ונפוחים, מענה לפגיעה בעיניים (ישנם חולים הסובלים מירידה באיכות הראייה וכן מיובש מוגבר בעיניים), גירויים בעור ועוד.

תרופות מוזלות ופיזיותרפיהתרופה

כאשר נקבע שחולה שאובחן כסובל מסרקואידוזיס הינו חולה כרוני יש לכך כמה השלכות נוספות. ראשית, החולה זכאי לתרופות הניתנות בהנחה. עבור חולים כרוניים רכישת תרופות בקביעות עשויה להיות יקרה מאוד ולכן קופות החולים מחויבות להעניק הנחה או ליתר דיוק – נאסר עליהן לגבות מעל לתקרת תשלום כפי שנקבע על ידי משרד הבריאות.

עבור חולים הסובלים מקשיי נשימה קשים, מנזק למפרקים או כאבים יוצאים מהכלל עשויים להיות זכאים לטיפולי פיזיותרפיה על ידי אנשי מקצוע פרא רפואיים. ישנה זכאות גם לקבלת מכשירים לסיוע בניידות כאשר החולה עומד בקריטריונים. הזכות ניתנת על ידי השתתפות במימון של רכישת האביזרים בכפוף להמלצת הרופא המטפל.

זכויות פיננסיות וביטוח לאומי

במידה ומדובר בחולים בגיל העבודה, חולים כרוניים שאושרו להם אחוזי נכות בביטוח לאומי, הרי שיש להם אפשרות לממש זכויות נוספות בעלות משמעות רבה. קצבת נכות כללית מאפשרת למי שסובל מירידה של ממש בכושרו לעבוד לקבל ולו מענה חלקי לירידה בהכנסה.

לעיתים ניתן גם לאשר מסלול שיקומי, שמאפשר רכישת מקצוע חדש, סיוע בהכשרה מקצועית וליווי מקצועי. גם קצבאות לזקוקים לליווי או למתקשים בניידות באות בחשבון, בהתאם לקריטריונים ולרשימת הליקויים של המוסד לביטוח לאומי. למותר לציין שמקבלי קצבת נכות זכאים גם להנחות והטבות נוספות בהקשרי מיסוי, הוצאות ארנונה, חשמל, טלפון ועוד.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!