זכויות רפואיות לסובלים מנפחת

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

ריאותמחלות ריאה יכולות להיות פועל יוצא של גורמים שונים. לעיתים, הגורם העיקרי הינו תורשתי אולם פעמים רבות מעורבים גם גורמים סביבתיים בעלי משמעות רבה. מחלות ריאה חסימתיות, הפוגעות באופן משמעותי בפעילות הריאה ואף יכולות להוות סכנת חיים מוחשית כגון נפחת הן דוגמא נפוצה.

מחלות אלה, שפוגעות באחוז ניכר מקרב המעשנים הכבדים, מהוות לעיתים גם תוצאה של תנאי עבודה או מגורים בסביבה עם אוויר מזוהם. יש לדעת שמלבד הצורך בטיפול רפואי לחולי נפחת, יש גם אפשרות לממש זכויות רפואיות מסוגים שונים.

נפחת ומחלת מקצוע

בשנים האחרונות הוכח שעובדים שמועסקים בתנאי עבודה בלתי נאותים, כאלה שנחשפו במהלך שנים רבות לחומרים מזיקים ולא קיבלו הדרכה או אמצעי הגנה מתאימים, עשויים לפתח נפחת כמחלת מקצוע. במידה וקיים חשד לקשר בין המחלה לתנאי עבודה ובוודאי כאשר קשר כזה הינו מבוסס חשוב מאוד להכיר בזכויות הנלוות לכך.

הביטוח הלאומי נושא באחריות למימון כל הטיפולים הרפואיים להם נזקק החולה בשל מחלתו. בנוסף, ישנן זכויות נוספות שיכולות להיות רלוונטיות כגון שיקום מקצועי, גמלת נכות לנפגעי עבודה ותגמולים לשארים במקרה של פטירה, חס וחלילה. בנוסף, ישנן זכויות נוספות לנפגעי עבודה הזקוקים לעזרים שונים כגון עזרי נשימה או לסיוע וטיפול במהלך היום או הלילה.

נפחת וביטוח לאומי

לא רק מי שחלה במסגרת עבודתו בנפחת הריאות, מי שסובל מדלקות בריאה או ממחלות ריאה חמורות אחרות זכאי לזכויות הנגזרות ממצבו. גם מי שחלה מסיבות אחרות כגון עישון כבד או מכל סיבה אחרת שהיא יוכל לפנות לביטוח לאומי בכדי לברר על המגיע לו.סיכום

ככלל, כאשר הליקויים השונים של החולה מאפשרים מתן הכרה בנכות וכאשר החולה מוגבל בכושר ההשתכרות שלו ניתן לקבל זכויות כספיות ואחרות. בין היתר ניתן לקבל קצבאות שונות, בין אם חד פעמיות ובין אם גמלה חודשית.

עבור חולים המתאימים לכך, יכול לבוא בחשבון שיקום מקצועי וכאשר יש צורך בשירותים מיוחדים וטיפול מיוחד – ניתן להגיש בקשה לגמלת שירותים מיוחדים. ביטוח לאומי מאשר זכויות לחולי הריאה השונים בפרוצדורה הכוללת הגשת תביעה, מסירת מסמכים רפואיים והתייצבות מול וועדה רפואית.

הוועדה הרפואית בודקת את מצבו של החולה, מתייחסת לכושר העבודה שלו וקובעת על פי הקריטריונים אחוזי נכות. בהתאם לכך נגזרות הזכויות השונות, (מעבר לזכותו של החולה לקבל טיפול רפואי בכפוף לסל התרופות).

לביטוח לאומי ניתן לפנות על פי החוק ובאופן עצמאי, אך בהחלט יש מקום לשקול ליווי מקצועי מתאים. הליווי ניתן בדרך כלל על ידי חברות של מומחים לעניינים אלה. יש בכך כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת תשובה חיובית מהוועדה הרפואית, בין היתר בזכות הכנה מתאימה לקראת הוועדה. כך, גדל גם הסיכוי להצליח ללא צורך בפרוצדורה ארוכה של ערעור או סחבת מיותרת.

הטבות נוספות לחולי נפחת

עבור חולי נפחת ואנשים הסובלים מקשיי נשימה מהותיים שקיבלו הכרה בנכות רפואית ותפקודית יש אפשרות לממש זכויות נוספות. כאשר מדובר בחולה קשה, בדרך כלל כזה המרותק למיטתו או מי שמוגבל בביצוע פעולות יום יום שונות, יש אפשרות לקבל הקלות מס ולעיתים גם החזרי מס משמעותיים.

זכויות נוספות לנכים יכולות להיות הטבה בהוצאות ארנונה, חשבון טלפון, תחבורה ציבורית. יש גם הטבות מבחינת קופות החולים ורשויות הבריאות לגבי זכאות לשירותי פיזיותרפיה, עזרי נשימה והנחות במחירי תרופות לחולים הכרוניים.

קיימת אפשרות גם לקבלת פיצויי כספי על סמך חלק מפוליסות הבריאות הפרטיות, כך שבהחלט יש מקום לבדוק את סעיפי הביטוח השונים בעין בוחנת.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!