זכויות רפואיות – חוקים שלא הכרתם

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מה חובה לדעת על חוקים בתחום הזכויות הרפואיות? האם ניתן לתבוע לבד זכויות רפואיות מבלי לפספס אף פרט? מה חשוב לדעת לפני שמגישים תביעה בתחום הזכויות הרפואיות?

אין דבר חשוב יותר מהבריאות שלנו, וכשזו מעורערת אנו מרגישים היטב על בשרנו גם את הבירוקרטיה, החוקים השונים ולעיתים גם את חוסר הצדק ואת גלגלי הצדק שעובדים לאט במיוחד. אז אילו חוקי רפואה יש שלא כולם מכירים? מדוע אנו מכירים את החוקים הללו רק כאשר אנו כבר נמצאים עמוק בתוך בעיה רפואית, ומה ניתן בכלל לעשות כדי להתמודד עם החוקים השונים בכל הנוגע למיצוי זכויותינו? הכנו עבורך מדריך מקוצר שעושה קצת סדר. 

 

חוקי רפואה בישראל – מה שלא ידעת

חוקי הרפואה בישראל נועדו לשמור על המטופלים בכל המסגרות הרפואיות – ברפואה הפרטית, בבתי החולים ובמרפאות. יש אין ספור חוקים ואין אפשרות לכל אחד לדעת את כולם, אך אין ספק שישנם כמה חוקים שכל אחד חייב לדעת. חוק זכויות החולה נחקק בשנת 1996 ומטרתו הייתה ברורה – לעגן את כל זכויות החולה. מה כדאי לדעת עליו בקצרה? שבמצבי חירום כל אדם זכאי לטיפול רפואי ללא כל התניה, שאין להפלות אדם בעת טיפול רפואי, שיש צורך לקבל הסכמה מדעת מצד המטופל ושישנה חשיבות עליונה למסירת המידע המלא למטופל אודות מצבו הרפואי. 

עם זאת, לא כולם יודעים שיש למטופל זכות לסודיות רפואית, כך למשל יש איסור לשוחח על מצבו הרפואי במקומות ציבוריים בהם יש עוד אנשים. כמו כן, יש לשמור על כבודו של המטופל בעת הטיפול הרפואי, גם כאשר הוא מורדם או אינו מודע למה שקורה סביבו. עוד חוק שאנשים לא כל כך מכירים הוא בנוגע לניהול התיק הרפואי – לדוגמה, לא כל בתי החולים והקופות עובדים בשיתוף פעולה, כך יכול להיווצר מצב בו אדם מאושפז ולוקח זמן עד שבית החולים מקבל את התיק הרפואי שלו שלא ממנו ישירות או מבני משפחתו. ממשלת ישראל ניסתה לחוקק חוק בנושא אך הוא מתקדם לאט וניתן לראות שהתופעה עדיין רחבה. 

 

כיצד מתמודדים עם החוקים? 

אין לאדם הפשוט לו אין כל רקע רפואי או משפטי קודם אפשרות להחזיק בכל המידע על זכויותיו הרפואיות. מדובר בתחום נרחב שכולל תת סעיפים רבים, שינויים בחוק ותוספות לחוק. לעיתים גם החיפוש הפשוט אחר מידע יכול להיות סבוך שכן לכל בליל מידע יש אין ספור רשומות רפואיות מבלבלות שאדם ללא ניסיון יתקשה להבין. מידע, חוקים ושאלות ניתן לבדוק במסגרת פורטל עורכי דין שם נמצאים עורכי הדין המתמחים בתחום ולהם התשובות המקצועיות. 

 

האם כדאי להיות מלווה על ידי עורך דין בהגשת תביעה?

ההמלצה החד משמעית בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות הנה להיות מלווים על ידי עורכי דין המתמחים במיצוי זכויות רפואיות. למיצוי הזכויות השלכות רבות גם על מהלך הטיפולים של אותו אדם, כנגזרת מכך גם מצב בריאותו, וגם מצבו הכלכלי שכן לזכויות הרפואיות השלכות גם על אפשרויות הציפוי הכספי לו יהיה זכאי אותו אדם. 

לפרטים נוספים ומידע עדכני על חוקים ועורכי דין כנסו ל-"דין נט – פורטל עורכי דין".

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!