זכויות רפואיות לסובלים מאנמיה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

כדוריות דםאנמיה הינה כינוי למחלה המבוטאת בחוסר חלבון מסוג המוגלובין בדם אשר נמצא בכדוריות הדם האדומות. ללא רכיב זה לא ניתן לקבל חמצן מתוך הריאות אל רקמות הגוף ובכך נפגעות מערכות הגוף בתפקודם היום יומי.

כיום ניתן לאבחן את האנמיה באמצעות בדיקות דם יחסית פשוטות ולטפל בה באמצעים שונים בהתאם לרמת גילוי המחלה ומידת חומרתה. בדרך כלל הגורמים המרכזיים לקרות האנמיה הינם סיטואציות חריגות של אובדן דם באופן מסיבי, מחסור בברזל או ויטמינים, מחלקות דלקתיות, או מחלות וירליות.

האנמיה יכולה להיות באופן זמני ויכולה אף להיות כרונית, ובמידה ככזו, היא יכולה לשבש את מהלך החיים ואף לזכות בפיצויים כספיים בגינה.

זכויות רפואיות לחולי אנמיה מן המוסד לביטוח לאומי

מעבר לקבלת גמלת נכות, המוסד לביטוח לאומי מעניק גמלות נוספות במקרים מיוחדים של אנמיה:

קצבת ניידות – אם המחלה גורמת לחוסר ניידות וקושי בהתנהלות, ניתן לקבל בנוסף לגמלת הנכה גם קצבת ניידות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסיוע כספי למימון רכב או אביזרי סיוע לניידות.

קצבת שירותים מיוחדים – במקרים קיצוניים בהם חולה האנמיה גורמת לפגיעה קיצונית על לפגיעה בתפקוד יום יומי, אפשר לקבל תוספת קצבה זו שהינה למעשה תוספת בגין טיפולים סיעודיים של החולה.

במידה וחולה האנמיה הינו ילד קטין, ההורים יהיו זכאים לקבל גמלת ילד נכה מן המוסד לביטוח לאומי עד הגיע הילד לגיל 18. גם במקרה זה הקטין יצטרך לעבור ועדה רפואית לשם בדיקת מידת אחוזי נכותו.

במקרים בהם העבודה גרמה לאי יכולת של המשכה בעבודה והוכר בו מעל 20% של נכות, ניתן לבחון גם קבלת של שיקום מקצועי מהמוסד לביטוח לאומי הכולל בין השאר מימוני נסיעות, כלכלה ולימודים.

זכויות רפואיות נוספות לחולי אנמיהמידע

מעבר לקבלת הזכויות הרפואיות מן המוסד לביטוח לאומי, ניתן לקבל שלל של זכויות רפואיות והטבות ממוסדות ומרשויות ממשלתיות במטרה להקל על חולה האנמיה. הזכויות כוללות בין השאר הנחות בחשמל, בזק, ארנונה ועוד. לכל הטבה וזכאות ישנם פרמטרים הקבועים בחוק לשם החלתם ויש לבחון כל מקרה באופן ספציפי בהתאם לנסיבות המחלה ורמת חומרתה.

חשוב לציין כי במידה וישנו ביטוח רפואי כנגד אובדן כושר עבודה, יש לבחון אם מחלת האנמיה גרמה לירידה משמעותית בכושר ההשתכרות ואשר ניתן להגיש בגינה תביעה לקבלת סכומי הפוליסה מחברת הביטוח.

פטור ממס הכנסה לחולים מאפילפסיה או לקרובי משפחתם

כיום ניתן  לקבל זיכוי בגין מחלת האנמיה אשר יכולה להגיע להחזרים בשווי כספי רב. במידה והזיכוי מתייחס ללקות של מביא ההכנסה עצמו, ניתן לקבל פטור מלא ממס בהתאם לפקודת מס הכנסה בהתאם להוכחת אי כושר ברמה של 90% במוסד לביטוח לאומי.

אם הזיכוי מגיע בגין מחלת ילד או בן זוג, ניתן לקבל 2 נקודות זיכוי במידה והלקות בדרגה של 80%. כמו כן ניתן לקבל זיכוי על סך הוצאות רפואיות לכל שנת מס. מחלת האנמיה יכולה לגרום לפגיעה בתפקוד ולתופעות לוואי שונות.

במקרים בהם מחלת האנמיה פוגעת משמעותית בהתנהלות ובכושר ההשתכרות, או נגרמת לקטין, המשנה לחלוטין את אורח חייהם של ההורים, ניתן לקבל גמלות וקצבאות מן המוסד לביטוח לאומי בגין המחלה בהתאם לחומרתה.

כמו כן, ניתן לקבל זכויות נוספות ממוסדות ממשלתיים  ומארגונים שונים. לשם בדיקת הזכאות יש לבחון את המסמכים הרפואיים בשיתוף עם גורם מומחה ומנוסה בתחום, שיבחן את מכלול הנסיבות ויוכל לגבש דרך פעולה מיטבית עבור מימוש זכויות ראוי עבור הלקוח בהתאם לרצונותיו ונסיבותיו האישיות.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!