זכויות ביטוח רפואי

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

זכויות ביטוח רפואימדינת ישראל היא מדינת רווחה והיא כוללת חוקים ותקנות שמיועדים לסייע כלכלית לאנשים שיכולת ההשתכרות שלהם נפגעה בעקבות מחלה, תאונה או מצב רפואי. לכל אדם במדינה יש ביטוח לאומי, ביטוח חיים ועוד מגוון פוליסות ביטוח שונות. אך למעשה, עניין הזכויות הרפואיות לא ידוע לגמרי ואנשים רבים לא יודעים מה מגיע להם וכיצד לממש זאת. 

 

ביטוח לאומי

כל אזרח במדינה משלם ביטוח לאומי בכל חודש. דמי הביטוח הלאומי ישתנו בהתאם למשכורת אותה מרוויח האזרח. תשלום דמי ביטוח לאומי, למעשה מיועד לכך שבשעת הצורך נוכל לפנות לביטוח לאומי ולקבל סיוע כלכלי בהתאם למצב שלנו. בתור ממסד ממשלתי, ביטוח לאומי נחשב לכתובת הראשונה אליה פונים אנשים רבים על מנת לקבל קצבת נכות, גמלה, מענקים, הטבות, הכרה באחוזי נכות ועוד. במידה שאתם פונים לביטוח לאומי, יהיה עליכם לעבור ועדה רפואית בה תאלצו להוכיח את מצבכם הרפואי ואת הפגיעה בשגרת החיים שלכם. מדובר בתהליך שכולל בירוקרטיות רבות וקשיים רבים. על מנת להצליח לקבל זכויות ביטוח רפואי מביטוח לאומי צריך סבלנות רבה וידע רב. פעמים רבות ההמלצה תהיה לקבל ליווי מקצועי מתאים. 

קופות החולים

זכויות ביטוח רפואי מגיעות לנו מגורמים שונים. הגורם הראשון הוא קופות החולים. כל אדם משויך לקופת חולים מסוימת ובמקרה שהוא צריך סיוע רפואי כלשהו, תרופות, התייעצות רפואית, בדיקה, הפניה למיון וכדומה הוא יפנה לקופת החולים שלו. בקופת החולים, כל מטופל זכאי לקבלת השירות המגיע לו, כאשר לעתים יהיה צורך בהשתתפות עצמית. מדובר בביטוח ממלכתי חובה והוא נוגע לכל אזרח בארץ. אך, לצערנו, הביטוח של קופות החולים מכסה רק חלק מהשירותים, על פי המוגדר בחוק. סל השירותים הזה, לא מכיל שירותים, במיוחד כאלה שנחשבים ליקרים יותר ולכן פעמים רבות הוא לא מאפשר למבוטחים לקבל את המענה או המימון הדרוש להם. 

 

שירותי ביטוח נוספים

מלבד קופות החולים, זכויות ביטוח רפואי מגיעות גם מגורם המכונה שב"ן, כלומר שירותי ביטוח נוספים. מדובר בביטוח ששייך לקופות החולים אך הוא לא נחשב לביטוח חובה. כל אזרח יכול להחליט האם להוסיף את הביטוח הזה ולהוסיף עליו כסף או לא. הזכויות הרפואיות המגיעות למבוטחים של שירותי ביטוח נוספים יהיו מקיפות יותר, מאשר הזכויות המגיעות בביטוח הרגיל. ביטוח זה מגיל שירותים רבים ואף כולל דמי השתתפות נמוכים בטיפול ספציפיים. במסגרת שירותי ביטוח נוספים, המבוטחים יוכלו להתייעץ עם רופאים מומחים שאינם בסל הכללי, להנות מכיסוי של ניתוחים מורכבים, כאשר חלקם נעשים בחו"ל, לקבל טיפולי שיניים זולים יותר, אבחונים שונים וטיפולים למצבים ספציפיים כמו ניתוחים פלסטיים. 

 

ביטוח בריאות פרטי

לבסוף, זכויות ביטוח רפואי כוללות גם את ביטוחי הבריאות הפרטיים. זכויות ביטוח רפואי במסגרת ביטוח בריאות פרטי משתנות בהתאם לפוליסה שלכם ולחברת הביטוח בה אתם מבוטחים. ניתן לבחור בין מגוון פוליסות ביטוח שונות שנמכרות על ידי חברות ביטוח שונות ולהחליט בין סוגים ורמות שונות של ביטוחים. כל אחד יוכל לבחור במסלול המתאים לו ובהיקף הביטוח המתאים לו בהתאם לגורמים כמו יכולת כלכלית, מצב רפואי, מצב משפחתי ועוד. כמובן שככל שהיקף הבטוח יהיה מקיף יותר כך המחיר יהיה יקר יותר. ביטוח בריאות פרטי יכול לסייע במיוחד במצבי קיצון אשר אינם מכוסים על ידי קופות החולים ואף לא על ידי שב"ן. לדוגמא, במידה שאם צריכים לעבור טיפול חדשני, ניתוח מורכב, טיפול בחו"ל, השתלה וכדומה. בדרך כלל פוליסות הביטוח הפרטיות כוללות כיסוי של מיליוני שקלים במצב שהמבוטח צריך טיפול ארוך ומורכב. 

 

כפל ביטוחים

אנשים רבים מחזיקים בכפל ביטוחים, כלומר, ביטוח מקופות החולים ומגופים פרטיים. כפל ביטוחים מזכה אתכם בזכויות ביטוח רפואי דומות אך בתשלום כפול, שכן אתם משלמים לשני גופים שונים. לכן, חשוב לוודא שאתם לא משלמים לגופים שונים על אותן זכויות. 

הקשיים בתהליך

כפי שציינו, כולם משלמים ביטוח לאומי, ביטוח חיים ועוד מגוון ביטוחים שונים על מנת שנוכל להנות מהגנה ומזכויות שונות במקרה הצורך. אך לצערנו, למרות שאנשים רבים משלמים כל חייהם את הנדרש עליהם, בשעת הצורך קשה למאוד להצליח לממש זכויות ביטוח רפואי. בדרך כלל הניסיון לממש את הזכויות שלנו מוביל למצוקה נפשית, כספית ופיזית. רבות מחברות הביטוח הללו מנסות להקל על עצמן ולהפחית את הכסף שהן משלמות לנו. כל אדם שייפגע בצורה כזאת או אחרת, יצטרך לעבור תהליך לא פשוט בו יהיה עליו להוכיח את מצבו הרפואי בשביל להצליח לממש את הזכויות שלו, גם אם שילם הרבה כסף בשבילן. 

 

ליווי מקצועי בתהליך

מאחר שרבות מחברות הביטוח מנסות להימנע מתשלום ככל הניתן, עליכם לדעת כיצד להצליח להוכיח את מצבכם הרפואי ולקבל זכויות ביטוח רפואי המגיעות לכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הקשיים בתהליך היא להיעזר בחברה משפטית ולקבל ליווי מקצועי. חברות אלה יעזרו לכם להבין מה הזכויות המגיעות לכם וכיצד תוכלו לממש אותן. כאשר תפנו לקבלת ליווי מקצועי תוכלו להגדיל את הסיכוי למצות ולממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם, מהביטוחים השונים- קופות החולים, שירותי ביטוח נוספים, ביטוח בריאות פרטי וכמובן ביטוח לאומי. במקרים רבים אתם תאלצו להתמודד עם בירוקרטיות רבות ומחלקות משפטיות שונות של הגופים להם אתם משלמים באופן קבוע, אשר יעשו הכל בשביל לא לשלם לכם. גופים אלה יערכו בדיקות אינסופיות וחקירות על מנת להוכיח שאינכם זכאים לסיוע כלכלי. לכן, היעזרו בחברות מקצועיות שיסייעו לכל בכל התהליך עד שתצליחו למצות את הזכויות המגיעות לכם. 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!