הקשר בין התקף חרדה לתאונת עבודה

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

התקף חרדה יכול לקרות לכל אחד בכל שלב של החיים. יש לו טריגרים שגורמים לו להתפרץ ויש לו תסמינים ברורים אליהם כדאי להיות ערים. אז איך מזהים את התקף החרדה, מה גורם לו, והכי חשוב – כיצד ניתן לטפל בו ולמנוע את התרחשותו? 

מהו התקף חרדה וכיצד הוא משפיע עלינו? 

התקף חרדה, או התקף פאניקה כמו שהוא מכונה פעמים רבות, הוא התקף במסגרתו אדם יכול להרגיש חרדה או פחד גדולים מאוד, עם השפעות פיזיות ניכרות. זה יכול לקרות לכל אחד ואחת, בכמעט בכל מקום, אפילו בשינה, בטיול או בעבודה, ופעמים רבות ההרגשה תהיה של סוף העולם, שעוד רגע יהיה התקף לב. אמנם פיזית אנשים מרגישים שעוד רגע הם מתעלפים, או אפילו מתים במצבי קיצון, אך למעשה לא מדובר על מצב שיכול להיות פיזית מסוכן. עם זאת, כדאי להיות ערים לתסמינים ולגורמים להתקף החרדה, בעיקר כדי לדעת כיצד ניתן להימנע מהם בעתיד. כמה זמן אורך התקף החרדה? בין שתיים לחמש דקות, כשמדובר על השלב החריף של התקף החרדה. עם זאת, יכולות להיות השפעות נוספות גם שעות לאחר מכן. 

מה גורם להתקף חרדה ומהם התסמינים שלו? 

יש לא מעט גורמים להתקפי חרדה, אך ננסה למנות כאן את העיקריים בהם. אחת הסיבות העיקריות להתקפי חרדה הם דאגות בנושאי בריאות. למשל, אנשים שיש להם חשש גדול ממצב בריאותם, שסובלים אולי מתסמין כזה או אחר וחווים קושי להתמודד עם הפחד בשל מה שהם עוברים. לעיתים מדובר על צריכה גבוהה של קפאין, ירידה בסוכר, לעיתים כאב פיזי אמיתי שמוביל לחרדה גדולה שיכולה להתפתח להתקף חרדה של ממש. סיבות נוספות להופעת התקפי חרדה הם מצבי לחץ וסטרס, בין אם רגעיים ובין אם מתמשכים, קשיים רגשיים ולפעמים קיימים התקפי חרדה שמגיעים ממש משום מקום. 

תסמיני התקף החרדה הם תחושה של פחד גדול שמפעיל את כל הגוף, רעד, הזעה, דפיקות לב מהירות, תחושת מחנק או קוצר נשימה, לעיתים שניהם, כאב בחזה, תחושה של נימול בגוף, צמרמורות, חוסר יציבות וחוסר פוקוס, בחילה, כאבים בחזה, תחושה של רגע לפני שיגעון ואפילו פחד למות. 

האם קיים קשר סיבתי בין תאונת עבודה והתקף חרדה?

תקדימים משפטיים מהעשור האחרון מלמדים שאכן יש קשר סיבתי בין תאונות עבודה ואירועים קשים במהלך העבודה שהובילו להתקפי חרדה. אנחנו חיים בעולם עבודה דינאמי, בו בכל רגע נכון יכול להיווצר מצב בו נחוש חרדה. האם מצב כזה יוביל בוודאות להתקף חרדה? ברוב המקרים לא, אבל במקרים מסוימים כן וכיום בתי הדין לענייני עבודה אף מכירים בכך. במקרים מסוימים ניתן יהיה להוכיח כי קיים קשר בין התקף החרדה ובין מקרה שאירע בעבודה ובנסיבות כאלה אף ניתן יהיה להכיר במקרה כתאונת עבודה.  

כיצד ניתן לטפל בחרדה? 

אפשר לחלק טיפול בהתקפי חרדה לשלושה: מניעה, טיפול באמצעות הבנת הגורם להתקף והתנהלות כאשר הוא בתחילתו וטיפול תרופתי. יש להבין מהיכן ומתי נובעים התקפי החרדה, ללמוד אותם ולתמלל את התחושות לעצמנו כדי שנדע מה אנחנו עוברים – בצורה כזו אנחנו יודעים לשלוט טוב יותר בעצמנו, כי אנחנו מבינים מה עובר על הגוף שלנו. מומלץ להימנע מעישון ושתיית קפה ולקיחת תרופות מעוררות, כדאי לקבל טיפול פסיכולוגי ולעסוק בפעילות גופנית. מבחינת תרופות, קיים מנעד רחב של תרופות שיכולות לסייע לחרדה שלא לוקחים אותם באופן קבוע אלא רק על פי הצורך.

 

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!