האם מקבלים החזר מביטוח לאומי על מוצרי קנאביס?

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מטופלים במוצרי קנאביס השונים עלולים למצוא את עצמם עם צורך להחליף או להזדכות על מוצרי קנאביס שלא הועילו להם. זאת בשל אופיו של שוק הקנאביס הרפואי כשוק חדש לגמרי, בנוסף לקושי שבהתאמת זני קנאביס שונים לצרכים של חולים הזקוקים למוצרי קנאביס. על כן עולה השאלה האם ניתן לקבל החזר מביטוח לאומי, על מוצרי קנאביס? התשובה היא כן, אך תלוי בנסיבות.

 

מצבים בהם ניתן לקבל החזר על מוצרי קנאביס

ביטוח לאומי מאפשר קבלה של החזרים כספיים על מוצרי קנאביס במספר מצבים שונים בהתאם לקבוצות אותן מחלק הביטוח הלאומי את הזכאים להחזר:

נכי צהל

מבוטחי משרד הביטחון זכאים להחזר כספי על מוצרי קנאביס, באמצעות הגשת מסמכים לרופא המחוזי או לרופא הראשי של משרד הביטחון. במטרה לקבל את האישור אודות ההחזר.

תאונות עבודה

כל לקוחות קופות החולים בארץ שהפכו לנכים עקב תאונת עבודה זכאים להחזר מלא של מוצרי קנאביס מביטוח לאומי. ההחזר מותנה בהגשת מסמכים, לצד חשבוניות של המוצרים, עותק רישיון קנאביס, מכתב רופא, ואישור רשמי של נפגע עבודה.

חברי קרן מכבי

קרן מכבי מספקת למנוייה להיענות מהיכולת לקבל החזר כספי על מוצרי קנאביס רפואי. בתנאי שהכנסתם החודשית אינה עולה על 4500 שקלים בחודש, ושהם הגישו את כל המסמכים הדרושים לכך. קופת חולים מכבי היא קופת החולים היחידה המאפשרת ללקוחותיה ליהנות מהחזר כספי מלא של מוצרי קנאביס, ובהתאם להכנסה החודשית.

נפגעי פעולות איבה

נפגעי פעולות איבה זכאים להחזר מלא על קנייה של מוצרי קנאביס. זאת בהתניה להגשתם של מסמכים שונים כגון: רישיון קנאביס, תעודת נפגע איבה, בנוסף למסמכים המפרטים את סוג הקנאביס והמינון שאותו אדם צורך באופן חודשי. ישנם שני סוגים של תשלומים עליהם נפגעי פעולות איבה יכולים לקבל החזר כספי:

  • קניית מוצרי קנאביס – נפגעי פעולות איבה זכאים להחזר מלא על קניית שמן סי בי די ומוצרי קנאביס שונים.
  • החזרים על הוצאות היקפיות כמו נסיעות לקבלת הטיפול או לקניית המוצר – החזרים אלו מתקבלים בליווי חשבונית נסיעה, חשבונית דלק, כרטיס אוטובוס ועוד. בנוסף לרישיונות והמסמכים הדרושים.

כיצד לקבל החזר כספי על מוצרי קנאביס?

ישנם קריטריונים ברורים אודות הרישיונות, מכתבי רופאים, ומסמכים שעליכם להגיש על מנת לקבל החזר כספי על רכישת קנאביס רפואי מביטוח לאומי. על כן מומלץ תמיד לתייק את כל המסמכים שאתם מקבלים, על מנת שברגע הדרוש תוכלו להוסיף אותם לבקשה שתוביל לקבלת כספיכם בחזרה. על כן מומלץ לעקוב אחר השלבים הבאים:

  • בדקו שברשותכם כל האישורים (נפגעי פעולות איבה, נכות, נכי תאונות עבודה ועוד).
  • תייקו את הרישיון הרפואי שלכם לקניית מוצרי קנאביס.
  • צרפו מכתבים רלוונטיים מהרופאים שלכם.
  • צרפו מסמך אודות סוג\זן הקנאביס והמינון שאתם צורכים.
  • גשו לסניף ביטוח הלאומי בו התיק שלכם מתנהל.
התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!