ישראל חזקה // זכויות רפואיות

קצבת ילד נכה

נכותקצבת ילד נכה משולמת להורים עבור ילדים בעלי מוגבלות מסוימת או בעלי צרכים מיוחדים שנוצרו עקב לקות רפואית- פיזית או נפשית שממנה הם סובלים. הקצבה נועדה במטרה לסייע להורים במימון של ההוצאות המיוחדות שמחייבות את מצבם של הילדים, כגון טיולים התפתחותיים מסוגים שונים, טיפולים רפואיים, קניית מכשירי עזר, סיוע בלימודים, חונכים או סייעים צמודים, מטפלים סיעודיים ועוד.

החל מגיל שלושה חודשים (90 יום) של התינוק ועד שהוא מגיע לגיל 18, הילד המוגבל זכאי לקצבת ילד נכה. מגיל 18 ואילך הוא זכאי לקצבת נכות כללית. ילדים בעלי ליקויי שמיעה חמורים או ילדים שנולדו עם תסמונת דאון, זכאים לקבל קצבת ילד נכה בו ברגע שהם נולדים.

תנאי הזכאות לקבלת קצבת ילד נכה

מי זכאי לקבל קצבת ילד נכה?

ביטוח לאומי קבע מספר קריטריונים לפיהם נבדקת זכאותו של ילד נכה לקצבה זו ואת גובה הקצבה, כגון גיל, סוג הלקות ומידת התלות שלו בזולת. כל אלה נבדקים תוך השוואה לילד אחר בקבוצת גילו. להלן רשימת הקריטריונים:

גובה קצבת ילד נכה

קצבת ילד נכה מורכבת משתי גמלות: גמלה לסידורים מיוחדים וגמלה לסיוע בלימודים ולטיפול התפתחותי.

הסכום של הקצבה מחושב באחוזים מקצבת נכות מלאה, אותה מקבל אדם יחיד, שגובהה היום הוא 2,065 שקלים. בנוסף, הילדים אשר מקבלים קצבת ילד נכה מלאה, זכאים לתוספת של 17% העומדת על 351 שקלים בכל חודש . (הסכומים נכונים ל-1 בינואר 2011).

תקופת הזכאות לקצבה

הורים המגישים תביעה לקצבת ילד נכה, מקבלים את התשלום הראשון החל מהחודש בו הגישו את התביעה.

ישנם מקרים בהם ביטוח לאומי משלם את הקצבה בעבור תקופות קודמות, בתנאי שיש מסמכים רפואיים שמוכיחים שהתנאים המזכים לקצבה קיימים אצל הילד, כגון עיכוב התפתחותי משמעותי, תלות בזולת, הזדקקות לטיפול רפואי מיוחד, אוטיזם, תסמונת דאון, ליקוי ראייה ועוד.

ראו גם:

ביטוח תאונות אישיות: הילד עבר תאונה בבית ספר? בדקו עכשיו אם מגיע לכם כסף!

Exit mobile version