ביצוע ניתוח מיותר שגרם לנכות – מה מגיע לך?

אחד מן המקרים המצערים ביותר של רשלנות רפואית, הוא מצב שבו בוצע במטופל ניתוח מיותר, ניתוח אשר לא היה צריך לבצעו וכתוצאה מכך נגרמה למנותח נכות. במצב שכזה, זכאי הנפגע לפיצוי כספי בגין כל הנזקים שנגרמו לו בגין הניתוח המיותר ולשם קבלת הפיצוי, על הנפגע לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

מלבד התביעה בגין רשלנות רפואית, המדינה גם מכירה בזכותו של הנכה לקבל זכויות רפואיות שיעזרו לו בשגרת היומיום החדשה והלא פשוטה. חלק מהקצבאות אותן נכים מקבלים הם – קצבת נכות כללית, קצבת ניידות, קצבת שירותים מיוחדים ועוד. את אחוזי הנכות ואיזה סכום כל נכה אמור לקבל קובעת הוועדה הרפואית בעת בחינת המצב הרפואי.

כפי שציינו, לתביעת רשלנות רפואית כנד הרופא או הצוות המטפל אין קשר לביטוח לאומי וכי היא מתבצעת לבד ביוזמתו של המטופל הנפגע יחד עם עורך דין מומחה.

הגורמים המובילים לביצוע ניתוח מיותרניתוח

אבחון שגוי של הבעיה הרפואית, או אבחון נכון, אך מתן טיפול שאיננו מתאים. במקרה הראשון, זהו מצב שבו הרופא שוגה באבחנתו ומאבחן לא נכון את הבעיה הרפואית ממנה סובל המטופל, או מאבחן בעיה שלמעשה איננה קיימת. האבחון השגוי מוביל את הרופא למסקנה כי המטופל זקוק לניתוח, כאשר הוא למעשה אינו זקוק לו.

במקרה השני, הרופא מאבחן נכון את הבעיה הרפואית, אולם ההחלטה על ניתוח הייתה שגויה ובאותן הנסיבות היה על הרופא להורות על טיפול אחר, למשל טיפול תרופתי. למרבה הצער, בחלק ניכר מן המקרים בהם מתבצע ניתוח מיותר, הדבר גורם למטופל לנזק פיזי חמור ואף לנכות צמיתה.

במצב זה, יהיה המטופל זכאי להגיש תביעה נזיקית לפיצויים ולקבל פיצוי על כל נזק ממנו הוא סובל בעקבות הרשלנות הרפואית. לא כל טעות באבחון או בטיפול, היא רשלנות רפואית. יש להראות כי התנהגות הרופא לא עמדה בסטנדרט הטיפול הסביר וכי רופא סביר אחר באותן הנסיבות, היה נוהג אחרת והנזקים שנגרמו לנפגע, לא היו קורים.

קבלת פיצוי כספי

כל אדם אשר נגרמה לו נכות בשל רשלנות רפואית, זכאי לקבל פיצוי כספי בגין כל נזקיו, כאשר מדובר הן על נזקים ממוניים והן על נזקים שאינם ממוניים. במסגרת הנזק הממוני יוכל הנפגע לתבוע בין היתר:

הוצאות רפואיות – כגון תרופות, טיפולים, אביזרים מיוחדים, הוצאות בגין נסיעות לטיפולים.

אובדן כושר עבודה ואובדן הכנסה עקב הפגיעה.

הפיצוי הכספי יכלול כאמור, גם את הנזק הבלתי ממוני, הבא לידי ביטוי בין היתר, בכאב וסבל, בעוגמת נפש, בפגיעה בהנאות החיים וכיוצא בזה. ההכרה בקיומו של הנזק הבלתי ממוני, היא מאוד חשובה במקרים של רשלנות רפואית, משום שפגיעה פיזית חמורה, בוודאי נכות צמיתה, יכולה לגרום לנפגע לנזק נפשי חמור מאוד.

היות וזהו נזק אשר לא היה נגרם לנפגע, לולא הרשלנות הרפואית, ראוי אפוא לפצותו גם בגין רכיב זה ולא רק בגין הנזקים הממוניים.

חשיבות ייעוץ משפטי למיצוי הזכויות והגשת תביעת רשלנות רפואיתמשפט

זוהי תביעה משפטית מורכבת מאוד, הדורשת מומחיות משפטית בתחום וניסיון רב שנים. על כן, על מנת שהנפגע יקבל את הפיצוי המקסימלי לו הוא זכאי, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, אשר יכין את התביעה וייצג את הנפגע בהליך המשפטי מתחילתו ועד סופו.

הכנת תביעת רשלנות רפואית כוללת מספר שלבים ואחד החשובים ביותר הוא פנייה למומחה רפואי, אשר יכתוב את חוות הדעת התומכת בטענת הרשלנות. במסגרת חוות הדעת, המומחה הרפואי מנמק  מדוע התנהגותו של הרופא סטתה מסטנדרט הטיפול הסביר, מהו היקף הנזקים שנגרם לנפגע כתוצאה מן הניתוח המיותר ואת הקשר הסיבתי שבין הרשלנות לנזק.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!