זכויות רפואיות לסובלים מדלקת מפרקים שגרונית

השאירו פרטים כבר עכשיו או התקשרו

מפרקיםדלקת המפרקים השגרונית הינה מחלה כרונית ש בדרך כלל הפגיעה באה לידי ביטוי בנפיחות, כאבים וקושי בהנעת המפרקים. תופעה זו מתרחשת כתוצאה ממערכת החיסון שפועלת כנגד הגוף עצמו ופוגעת ברקמות הגוף של החולה.

הסובל מדלקת מפרקים שגרונית מערכת החיסון תוקפת את התאים שמרכיבים את המפרקים ובכך גורמים להופעתה של הדלקת. הדלקת פוגעת באחוזים בודדים מכלל האוכלוסייה, ושכיחה יותר אצל נשים משל גברים. במקרים בהם האבחנה מתבצעת בשלב מאוחר, תוחלת החיים תהיה קצרה יותר או יסבלו מנכות קשה באותו זמן.

כיום ניתן לאבחן את המחלה בהופעה של תסמינים קליניים ברורים אופייניים ואף באמצעות ממצאים בבדיקות דם למציאת חלבון המעיד על התרחשות הדלקת.

הטיפול בדלקת מפרקים והגורמים להתרחשותה

מבחינה רפואית, הדלקת עצמה נגרמת כתוצאה מנוכחות הסחוס במפגש בין שני העצמות, והנוזל שנוצר במפרק נוצרים חומרים מזיקים כתוצאה ממתקפת של מערכת החיסון על המפרקים.

בדרך כלל הטיפול בדלקת מפרקים שגרונית כוללת מספר שלבים מרכזיים הכוללים תרופות נוגדות דלקת, תכשירים המקלים על הופעת התסמינים, תרופות המשפיעות על מהלך המחלה עצמה ואף טיפולים ביולוגיים נוספים.

גילוי מוקדם ככל האפשר של דלקת הפרקים יכולה לשלוט באופן מיטבי בסימפטומים ולשפר בצורה ניכרת את איכות חיי המטופל ואף לצמצם את הסיכון לנכות עתידית צמיתה.

מיצוי זכויות לסובלים מדלקת מפרקים מן המוסד לביטוח לאומי

במידה ודלקת המפרקים פוגעת באופן משמעותי בכושר העבודה בצורה מלאה או חלקית, ניתן לתבוע מן המוסד לביטוח לאומי הכרה בנכות כללית המזכה בקצבה חודשית. להגשת התביעה יש למלא את הטופס הנדרש ולהגישו לפקיד התביעות במטרה להכרה.

בהתאם לתנאי הזכאות, המטופל התובע יזומן אל ועדה רפואית מן התחום הראומטולוגי, בו מומחה רפואי המומחה בתחום דלקות הפרקים, יבחן את הנכות באם קיימת ובהתאם לספר המבחנים הקובע את מדרגות הנכות, המומחה ישמש כ"פוסק רפואי" ויקבע את גובה אחוזי הנכות.

ככל שאחוזי הנכות יהיו גבוהים יותר, כך גובה הקצבה שתשולם תהיה גבוהה בהתאם אליה. כמו כן ניתן לערער על החלטות הועדה במידה והיא אינה משביעת רצון בפני ועדת ערר, וכמו כן ניתן במקרים מסוימים אף לפנות לבית הדין לעבודה.

מעבר לקבלת קצבת הנכות הכללית, חשוב לציין כי במקרים של הגבלה בניידות או במקרים של צורך בסיעוד, ניתן לקבל קצבאות נוספות כמו קצבת ניידות וקצבת שירותים מיוחדים. הטבות אלו ניתנות מעבר לקצבה הרגילה ויש לעמוד בשורה של פרמטרים מיוחדים על מנת לקבלת תחולה על המטופל.

זכויות נוספות המוענקות לסובלים מדלקת מפרקים שגרוניתדלקת מפרקים

מעבר לקבלת קצבאות שונות מן המוסד לביטוח לאומי, סובלים ממחלות ראומטיות כדוגמת מחלת המפרקים, זכאים לזכויות ממערכת הבריאות כמו שיקום, התאמות דיור, ועזרה במכשירי שיקום, ציוד ואביזרים.

מעבר לכך ניתן לקבל מן המוסדות הממשלתיים הטבות במס ההכנסה בזיכוי, והנחות בתשלומי החשבון והטלפון. כמו כן, משרד הרישוי מעניק זכויות והנחות ואף תג נכה במידה והוכחה מוגבלות בניידות באותו מקרה.

דלקת מפרקים שגרונית יכולה לגרום לכשל תפקודי נרחב במערכות הגוף השונות, ואף לנזקים צמיתים בפעולות מוטוריות במקרים חמורים. בהתאם לדרגת החומרה ולפגיעה בכושר ההשתכרות, ניתן לקבל מכלול של זכויות מן המוסד לביטוח לאומי באמצעות קצבאות וגמלות שונות, יחד עם זכויות ממשלתיות שונות בצורת הטבות והקלות במוסדות שונים.

לשם מיצוי מלא של הזכויות בצורה הטובה ביותר, מומלץ להיוועץ עם גורם מקצועי ומנוסה בתחום אשר יבחן את מכלול הנסיבות ועל פיהם יידע לפעול כראוי.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!