פיצוי כספי עקב צליפת שוט

צליפת שוטצליפת שוט ("Whiplash Injury") היא סוג של חבלה שנגרמת לחוליות הצוואר, אשר לעיתים מוגדרת כטראומה צווארית או פגיעה צווארית, והיא אופיינית לתאונות דרכים. צליפת שוט נגרמת כאשר מופעלים כוחות של האצה והאטה פתאומיים אשר גורמים למתיחת חוליות הצוואר.

פגיעה זו אופיינית בתאונות דרכים משום שכאשר מתרחשת תאונת דרכים הנפגע נזרק קדימה ובעקבות פעולה זו חגורת הבטיחות בולמת את גופו אחורה. השילוב של כוחות ההאצה וההאטה עלולים לגרום לפגיעה בצווארו של הנפגע, פגיעה זו יכולה להשפיע על הנפגע בצורה מועטה ובליווי כאבים קלים אך לעיתים השפעת הפגיעה עלולה לגרום לפגיעה נוירולוגית חמורה.

כאשר מתרחשת צליפת שוט ניתן לתבוע פיצויים על ידי הגשת תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי כאשר התאונה היא תאונת עבודה וכאשר מדובר בתאונת דרכים אשר אינה כשורה למקום העבודה ניתן להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שמבטחת בפוליסת ביטוח חובה את הרכב בו נסע הנפגע.

הסימפטומים של התופעה

יש לציין שהמונח צליפת שוט הוא לא מונח רפואי או משפטי אלא מונח אשר מתאר מכלול של סימפטומים ופגיעות.

כאשר מתרחשת צליפת שוט עלול להיגרם נזק לחוליות ולדיסקים הבין חולייתיים, ולאחר פגיעת צליפת שוט הרוב הנפגעים מדווחים על סחרחורות, כאבי ראש, כאבים בצוואר, הגבלה בתנועת הצוואר, כאבים בכתפיים, בחילות, בעיות בשיווי משקל, הפרעות בראייה ובעיות נוירולוגיות נוספות.

הסימפטומים של צליפת שוט יכולים לעבור לאחר שבועיים אולם ברוב במקרים הכאבים נפסקים לאחר שלושה חודשים ואף ייתכן שהכאבים יהפכו לכרוניים וימשכו מספר שנים.

כל נפגע חווה את הפגיעה באופן שונה, לעיתים הסימפטומים יורגשו באופן תמידי ולעיתים יורגש כאב זמני או הגבלת תנועה זמנית. ישנם נפגעים אשר ירגישו את הסימפטומים באופן מידי וישנם נפגעים אשר רק לאחר מספר ימים ירגישו את תוצאות הפגיעה.

הסימפטומים של צליפת שוט יכולים להשפיע על אורך חייו של הנפגע באופן ניכר ועלולים לגרום לדיכאון, לחרדה, לפגיעה באיכות החיים ואף לפגום ביכולתו של הנפגע לעבוד.

נשים וילדים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר משום שצוואר האישה הוא דק וארוך יותר והצוואר של ילד הוא חלש ועדין יותר.

הטיפול בסימפטומים של צליפת שוט הם לרוב על ידי משככי כאבים, נוגדי דלקות ופיזיותרפיה.

פיצוי כספי בגין פגיעת צליפת שוט

ניקח לדוגמא פסק דין משנת 2003, בו קבע בית המשפט פיצויים לנפגע בצליפת שוט. בעקבות תאונת דרכים בה נגרם לנפגע חבלה מצליפת שוט נוצרה לו פגיעה כרונית בצד הימני של השורשים הנמוכים של עמוד השדרה הצווארי, בנוסף הוא חווה ירידה בתחושה בזרוע ובאמה הימנית.

בית המשפט פסק לטובת הנפגע פיצויים גלובליים בגין הפסד השתכרות עתידי בסך 336 אלף שקלים, 35 אלף שקלים נוספים בגין כאב וסבל, 15 אלף שקלים נוספים בגין עזרת צד ג' וכן 4,000 שקלים עבור הוצאות רפואיות ונסיעות.

החוק מכיר בכך שצליפת שוט עלולה לגרום לנזקים גופניים ונפשיים לנפגע, ונזקים אלו מתורגמים בקביעת הנכות הרפואית והתפקודית של הנפגע.

על כן, אם נפגעת מצליפת שוט בתאונת דרכים או בכל תאונה אחרת, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום על מנת לקבל מידע מופרט לגבי הזכויות המגיעות לך ולגבי האפשרות לקבלת פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לך, מהמוסד לביטוח לאומי או מחברת ביטוח.

לסיכום

צליפת שוט היא חבלה ממשית אשר עלולה לגרום לפגיעות נוירולוגיה רבות ואשר עלולה לפגום באיכות חייו של הנפגע ואף ביכולתו לעבוד. בכל מקרה של פגיעת צליפת שוט יש לפנות לטיפול רפואי באופן מידי וכן לייעוץ משפטי כדי למצות את מלוא הזכויות המגיעות לך בערכאות המתאימות.

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!