פיצויים בגין נזקי גוף

נזקי גוף"חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים" קובע כי כל אדם שנפצע בתאונת דרכים ושנגרם לו נזק גופני כלשהו, זכאי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לו. נזקי הגוף בעקבות תאונות יכולים להיות פגיעה או ליקוי גופני, מחלה שקרתה בעקבות הפגיעה, ליקוי נפשי או שכלי, ואפילו מוות. לעניין זה תאונות הדרכים נחשבות כאירועים שגרמו לנזקי גוף בעקבות שימוש בכלי תחבורה שונים, בעקבות פיצוץ שנגרם בכלי הרכב בגלל תקלה, בעקבות פגיעה ברכב חונה במקום אסור וכדומה.

פיצויים ונזקי גוף מביטוח לאומי ומחברות הביטוח

העיקרון אשר עומד מאחורי "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים" הוא חוק סוציאלי שנחקק במטרה להבטיח שכל אזרחי ישראל שנפגעו בתאונות דרכים ושנגרמו להם נזקי גוף, יקבלו פיצויים כספיים, ולא משנה כלל העובדה האם הם אלה שגרמו לתאונה (פרט לנהגים ללא רישיון או שגרמו לתאונה במתכוון) או שהיא נגרמה בגלל אדם אחר. אנשים שנפגעו בתאונות דרכים זכאים לקבל פיצויים כספיים מחברות הביטוח שבהן ביטחו את רכבם או מחברות הביטוח שביטחו את הרכב הפוגע. תלוי מי אשם בקרות התאונה.

נזקי גוף יכולים להיגרם מסיבות נוספות כגון רשלנות רפואית, תאונות עבודה ועוד.

מתי פונים לביטוח לאומי?

במקרים בהם תאונות הדרכים, שבעקבותיהן נגרמו נזקי גוף, נחשבות כתאונות עבודה (קרו במסגרת העבודה, בדרך אליה או ממנה לבית), על האדם שנפגע לפנות לביטוח לאומי כדי לקבל פיצויים עבור הנזקים שנגרמו. על הנפגע להגיש את טופסי התביעה לביטוח לאומי לא יאוחר מ-12 חודשים מהיום שבו אירעה התאונה (אדם אשר מגיש את טופסי התביעה לאחר 12 חודשים אלו, צריך לקחת בחשבון כי לא יקבל את כל הזכויות המגיעות לו).

תאונת דרכים – פנייה לחברות הביטוח

כאשר מתרחשת תאונת דרכים, הנפגעים זכאים לתבוע את חברות הביטוח השונות לשם קבלת פיצויים על נזקי גוף. לאיזו חברת ביטוח פונים ומתי?

  • אדם שנפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא הנהג ובין אם הוא אחד מהנוסעים ברכב, ונגרמו לו נזקי גוף, זכאי לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב המסוים בביטוח חובה.
  • הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו נזקי גוף, זכאי לתבוע את חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב הפוגע בביטוח חובה, וממנה לקבל פיצויים.
  • אדם אשר נפגע בתאונת דרכים והרכב שפגע בו לא מבוטח בביטוח חובה, זכאי לתבוע פיצויים לנזקי גוף את קרן "קרנית" שהוקמה במיוחד עבור מקרים כאלה.

היקף הפיצויים לנזקי גוף

גובה הפיצויים שניתנים עבור נזקי גוף מורכב מקריטריונים שונים ומשתנה מאדם לאדם: גיל האדם שנפגע, האם מדובר באישה או בגבר, המקצוע בו עסק הנפגע וגובה משכורתו לפני הפגיעה, אופי הפגיעה, חומרת נזקי הגוף וכדומה. מומלץ להיוועץ עם מומחים בתחום כמו חברת זכותי או המרכז למימוש זכויות רפואיות ולקבל הכוונה על מנת למצות את כל הזכויות ושווי הפיצויים שמגיע לכם.

הנזקים העיקריים בגינם יינתנו פיצויים לנזקי גוף

  • כאב וסבל – הפיצויים נקבעים כאשר נלקחים בחשבון גיל הנפגע, גובה הנכות הקבועה של הנפגע ומספר ימי האשפוז עקב התאונה.
  • עזרת הזולת – אדם שנפגע בתאונה וזקוק, עקב הפגיעה, לעזרת הזולת זכאי לקבל פיצוי עבור העזרה כדי שיוכל לחזור לתפקודו התקין. פיצוי זה יינתן לאדם שלא נזקק לעזרת הזולת לפני שקרתה התאונה.
  • הפסדי שכר – הפיצויים ניתנים בעבור הפסדי שכר או הכנסות כתוצאה מהתאונה. אדם שנקבעה לו נכות קבועה (לצמיתות) יקבל פיצויים בעבור הפסד שכרו או הפסד הכנסותיו בעתיד. הפיצויים יינתנו עד לשיעור של שילוש השכר הממוצע במשק העבודה בישראל.
  • החזר הוצאות – הפיצויים יינתנו גם בעבור הוצאות כספיות המוטלות כעת על הנפגע בעבור קניית תרופות, טיפולים רפואיים, קניית עזרים רפואיים שונים וכדומה.

המידע באדיבות אתר nisped.org.il

עוד בנושא:

קביעת אחוזי נכות

נכות זמנית

פיצויים לאחר תאונת דרכים

משרד עו״ד הראל יטיב

אנו מתמקדים בסיוע לאנשים במיצוי זכויותיהם מהביטוח הלאומי. כולל ייעוץ מקצועי, סיוע במילוי טפסים וניהול הליכים מול הביטוח הלאומי. הצוות שלנו מורכב ממומחים בתחום הביטוח הלאומי, שיודעים להתמודד עם מגוון רחב של סיטואציות ולהביא לתוצאות מיטביות ללקוחותינו.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!